Hoofdstuk 1
----
Moon's P.O.V.
Ik kijk om heen of ik iemand zie, maar er is natuurlijk niemand hier. Wie gaat er nou naar het strand als het zo hard waait? Nou ikke, want ikke ga zwemmen. Ik kan ook in deze harde wind zwemmen, want het klinkt misschien gek, maar ik ben een zeemeermin.
Ik spring in het water en ren keihard door naar een dieper gedeelte. Ik duik net op tijd in de golven als ik mijn staart krijg. Ik zwem meteen keihard door onder water. Overal om me heen zijn vissen en waterplanten en ik vindt het geweldig! Ik hou van de zee!
Ik zwem steeds verder, terwijl ik merk dat het boven water heel erg begint te stormen. Met onweer, bliksem, regen, harde wind enzo. Ik besteed er niet echt aandacht aan, want voor mij is het totaal niet gevaarlijk ofzo. Als ik net weer een stukje verder ben merk ik dat er nog een boot op het water is. Dat is echt zielig, want voor mensen is dit hardstikke gevaarlijk weer voor op zee. Ik zwem omhoog om te kijken wie er dan vaart. Meteen worden mijn ogen heel erg groot. Dat is gewoon Niall Horan! De Niall Horan uit One Direction! En hij zit zwaar in de problemen. Zijn zeilbootje is aan het zinken.
Ik weet niet precies wat ik nu moet doen en kijk machteloos toe, terwijl de zee het bootje met Niall naar beneden trekt en binnen no time is hij onder water verdwenen.
Ik zwem weer omlaag en zie Niall wanhopig proberen omhoog te komen, maar het water is te sterk. Zijn bange blik schud me wakker. Hij is gewoon aan het verdrinken en ik doe niks! Ik moet hem helpen! Zo snel als ik kan zwem ik naar hem toe. Hij begint net een beetje bewusteloos te raken door het zuurstof gebrek. Zijn vermoeide ogen vinden de mijne en dan valt hij weg. Ik grijp snel zijn arm en zwem omhoog. Gelukkig ademt hij meteen weer en is dus niet dood ofzo. Dat zou ik mezelf echt niet vergeven.
Ik zwem met hem boven water naar het strand, terwijl het al minder hard gaat regenen. Met hem in mijn armen zwemmen gaat echt heel moeilijk, maar het moet. Ik kan hem niet gewoon laten verdrinken en er verder geen aandacht aan besteden.
Op het strand gebruik ik mijn krachten om ons helemaal droog te krijgen, zodat ik mijn benen terug krijg, en de wolken weg te laten drijven. Er zit water in, dus kan dat. Ik til de, nu droge, Niall op en draag hem naar mijn huis.
Bij mij thuis gebruik ik weer mijn krachten, maar dit keer om al het overige water dat nog in zijn longen zit eruit te halen en hem te genezen. Dan leg ik hem onder een dekentje en wacht tot hij wakker wordt.
Niall's P.O.V.
Ik open mijn ogen en kijk verbaasd om me heen. Ik ben niet meer op de zeilboot en ik ben ook niet thuis bij Zayn, Harry, Liam en Louis. Waar ik dan wel ben weet ik niet precies. Ik kom voorzichtig overeind. "Je bent wakker," zegt een meisjesstem. Ik kijk waar die vandaan kwam en zie een heel mooi meisje. Haar haren zijn bruin en haar ogen zijn hazel.
"Waarom ben ik hier?" vraag ik verbaasd. Het meisje bijt op haar lip. "Het laatste wat ik me herriner is dat ik aan het zeilen was en het hard begon te stormen."
"Ik vond je op het strand. Je was bewusteloos en helemaal nat. Ik denk dat je boot vergaan is en dat je toen door de golven op het strand terecht ben gekomen," zegt ze, maar op de één of andere manier heb ik het gevoel dat ze liegt. Ik besluit haar toch gewoon te geloven. Ze heeft geen reden om te liegen. Ze loopt naar me toe en ik kijk heel kort even in haar ogen. Meteen ben ik in één klap terug in het water, tenminste zo voelt het. Ik sta op het punt te verdrinken, maar dan komt een meisje op me af. Ik kijk in haar ogen en val flauw. Ik weet zeker dat het haar ogen waren! Ze loog dus toch.
"Dat is niet waar," zeg ik. Ze kijkt me verbaasd aan. Ze speelt het dus best wel goed. "Ik kan me nog herrineren dat er een meisje op me afkwam toen ik aan het verdrinken was. Ik keek in haar ogen en jij hebt precies dezelfde ogen. Jij hebt mijn leven gered."
JE LEEST
Mermaid secrets ft 1D
FanfictionMoon is geen gewoon meisje, nee want ze is een zeemeermin. Op wonderbaarlijke wijze komt Moon in contact met one direction, maar de jongens mogen niet uitvinden dat ze een zeemeermin is, wat als ze dat wel doen?