SKOOL LUV AFFAIR
Chorong menutup mata dan terdengar bunyi dentuman yang kuat , dia cuba bukak mata tapi x boleh ... dan satu imbasan terlihat di mata Chorong ... seperti Imbasan Masa Hadapan ...
Seorang lelaki berjalan menghampiri Chorong dan berlutut , tetapi sebaik sahaja lutut lelaki itu menjejak tanah ... Lelaki itu hilang dan Mata Chorong terbuka ..
" Aku dekat mana ni ??? " Soal Chorong . * garu kepala *
Sekali lagi mata Chorong tertutup ... Terlihat lagi satu imbasan ... Di dalam matanya , dia melihat seorang perempuan seiras dirinya terbaring berdiri diatas lantai SLA Basketball court .... Perlahan - lahan rohnya keluar dari jasad perempuan itu dan ..
PAP !!
* Kepala Chorong Diketuk *
" Woi , apa main ketuk ketuk kepala nih !! " Marah Chorong. *mamai*
" Dah kau tidur lama sangat , aku ketuk je la kepala kau " Marah Jimin .
" Tidur ?? Aku tidur ? jadi tadi tu mimpi ?? " Soal Chorong didalam hati .
" Ha engkau boleh lagi termenung dekat situ ? " Jerit Jimin .
" Ish !! " Kata Chorong .
[SKIP]
[ Jungkook POV ]
" Hrmmmm , Mcm manela agaknya aku nak cari Chorong Nih ? " Jungkook berkata berseorangan ....
[ SLA Basketball Court ]
Satu demi Satu kenangan Terlintas difikiran Jungkook ... Terdengar jeritan Eunmi bersilih ganti dgn Imbasan Wajah Jimin & Taehyung .
Terdengar Jeritan Eunmi meminta pertolongan ... Dia seperti melihat imbasan masa lalu ...
[ FLASHBACK ]
" Eunmi !! " Jerit Jungkook .
Eunmi terapung diudara , Dia dihempas diatas lantai , dan diterapung kan kembali ... situasi yang sama Berulang banyak kali ...
Tetapi , Jungkook tidak dapat membantu ... Tangannya bagai digari .. dia tidak dapat bergerak .
" Jungkook !! Tolong saya !! " Jerit Eunmi .
Badan Eunmi berdarah darah menandakan betapa peritnya derita yang ditanggung . Tetapi tiada siapa yg dapat menolong ... keadaan sunyi sepi , hanya rintihan Eunmi kedengaran .. Namun , Jungkook tidak dapa berbuat apa apa.
Sedikit demi sedikit jasad Eunmi hilang dari pandangan . Jungkook hanya mampu pandang dan diri dia sendiri seperti sangat ringan .. Mata Jungkook tertutup dan
Zzap !!
Dia terus pergi ke 20 tahun kedepan .. Keadaan Nya masih sama .. Sekolah dia , Keluarga dia , Rumah dia , .. Hanya satu benda yg berbeza ..
KAWAN
Ya , Jungkook menyesal kerana sekarang kawan paling rapat yang dia ada sudah tiada . Yang tinggal hanya Rapmon , JHope , Jin .. Jimin dan Taehyung sudah ghaib dari dunia ini .
Eunmi juga sudah ghaib . Benda paling berharga yang dia ada sudah hilang . Jungkook hanya teruskan sisa sisa hidup nya yang tinggal . Bagi dia , Klaw Eunmi dan Jimin tiada .. hidup Jungkook tidak bermakna . Hanya tinggal Sebuah kehidupan yang kosong ....
[ END FLASHBACK ]
Jungkook mengusap lantai court itu perlahan-lahan.Dia mengimbau kenangan yg sudah lama dilupakan . Kini , Chorong muncul dihidupnya . Membuatkan Jungkook teringat kisah silam dia.Chorong dan Eunmi sangat seiras .. Tiada apa yg berbeza ..Senyuman , kriteria diri .. Semuanya sama ...
" Eunmi !! Eodiya !! Saya dah lama menahan diri saya untuk awak Eunmi !! Tetapi , awak Chorong ! Awak muncul !! Awak buat saya ingat kembali Eunmi !! Bekas kekasih saya yg saya sudah lupakan.. Chorong !! saya x nak kehilangan awak !! saya x nak kehilangan awak mcm saya hilang Eunmi 20 tahun yang lalu !! " Jerit Jungkook . * menangis sambil berlutut tgh court *
Seseorang manusia hanya memerhati Jungkook dari sudut Court itu , tetapi dia sendiri tidak berdaya untuk menolong Jungkook .
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
SKOOL LUV AFFAIR [COMPLETED]
FanfictionCAST :- MAIN : Chorong [Apink] + Jimin [BTS] OTHERS : Naeun [Apink] , Jungkook [BTS], Taehyung [BTS] • Chorong pelajar baru di Skool Luv Affair • Peristiwa ketika 1995 berulang kembali •Tragedi rumit terjadi Sambungan ? Baca la^^