Det var en varm och skön sommarkväll i början av Augusti. Jag var på ridläger igen.
- My kom och hjälp till med hästarna, hör jag Edit skrika.
Edit är Mys bästa vän och har varit det sen 5: an.
Nu är vi 16 år och vi ÄLSKAR hästar.
-Jag kommer, ropar jag tillbaka.
Väl framme står Edit med en stor hingst i boxen bredvid oss. Vi går in till hingsten som heter Faxe. Vi rycktar han och ger han morötter, morötter är det bästa han vet.
Vi går till vårt rum och sätter på lite musik.
- Matdags, hör vi Amanda vår ridlärare skrika!!
Vi rusar ner till matsalen. Jag har varit helt utsvulten hela dagen.
Idag får vi spaghetti och köttfärssås. Vi får champinjoner till.
Efter maten går vi och tar in hästarna som jag och Edit sköter om. Vi sköter om Faxe och Polly.
Jag brukar rida på Polly och Edit rider Faxe.
När hästarna väl är inne går vi och lägger oss.
~~~~~~~~~~NÄSTA DAG~~~~~~~~~~~~
Nästa dag vaknar vi tidigt eftersom vi hör Amanda öppna dörren och säga godmorgon.Jag vaknar med ett ryck och glömde bort att jag sov överst i våningssängen. Så jag slog huvet i taket.
-AJJJ, skriker jag.
-Vad händer, undrar Edit.
-Ash jag slog bara huvet i taket.
Vi går upp och klär på oss ridkläder. Jag ter en svart och brun Ridtröja,mörkblåa byxor och ett par blå,röd rutiga ridstrumpor.
Vi går till stallet. Jag fixar till Polly och Edit Faxe. Vi ger de lite morötter sedan går vi till ridhuset. Ridhuset är stort och det ekar när man pratar.
Idag ska vi hoppa, säger Amanda glatt!
-Yes, skriker alla!
Hoppning är det bästa alla vet.
Det högsta jag har hoppat är 1,24 meter och det var med Polly. BÄSTA POLLY!!
YOU ARE READING
Han
AdventureDen här boken handlar om 16 åriga My som älskar att rida. En dag ser hon han,han den perfekta! Vad kommer hända? Läs så får du reda på vad som händer!!