Kapitel 9

1.9K 62 9
                                    

~ En vecka senare, Oscar's perspektiv ~

Den senaste veckan har vart rent ut sakt förjävlig. Jag har legat i sängen hela veckan och bara tyckt synd om mig själv. Egentligen kanske jag borde gå vidare nu när jag vet att han inte tycker om mig på det sättet och antagligen hatar mig för det jag sa men jag kan verkligen inte släppa det. För mig betyder han allt och någonting inom mig vill inte ge upp hoppet. Det ända posetiva just nu är att han faktiskt inte sa något när han stack så egentligen vet jag inte hur han känner men troligtvis så känner han inte samma sak för mig som jag känner för honom.

Jag har verken gått till skolan eller studion denna vecka men det spelar ingen roll längre för jag har ingenting kvar att leva för. Det kanske låter lite konstigt att Felix betyder så mycket för mig fast jag bara vart kär i honom några veckor, men under denna vecka när jag legat hemma och funderat så har jag insett att jag gillat honom så mycket längre än vad jag hade trott tidigre.

Min mobil börjar ringa ännu en gång och jag tar upp den från golvet där jag slängde den tidigre idag när jag hade lagt upp en bild på instagram. Fast jag inte gått upp ur sängen på en vecka så känner jag att jag fortfarande måste hålla fansen uppdaterade. Jag älskar alla Foooers och dom är de ända som fortfarande får mig att kämpa och orka stå på benen. Jag tittar på skärmen som fortfarande lyser och Ogges namn sår på skärmen. Jag lägger på samtalet och sedan slänger jag telefonen på golvet igen. Det kanske inte är så schysst att inte höra av sig på en vecka men dom vet ju att jag lever via Instagram och Twitter så det gör nog inte så mycket. För ärligt talat så orkar jag verkligen inte prata med dom just nu. Mamma har tvingat mig att gå till skolan imorgon eftersom hon tycker jag missar för mycket om jag är borta såhär länge - du går ju faktiskt på gymnasiet hade hon sagt. Dock känns det ganska skönt att få komma tillbaks till verkligheten igen men det betyder också att jag antaglien kommer bli förhörd av Ogge eftersom han går i min parallellklass och jag kommer inte kunna undvika honom hela dagen. Felix lär nog inte prata med mig om det inte gäller bandet och Omar är nog tillbaks i Göteborg igen eftersom han måste gå i skolan där. Alltså är den ända jag behöver oroa mig för Ogge men det löser sig nog.

Felix perspektiv

Den senaste veckan har vart hemsk om jag ska vara ärlig. Daff har varit förbannad på oss andra hela veckan eftersom Oscar inte kommit hit på hela veckan utan att säga något. Det har vart allmänt stelt mellan oss och det beror nog mest på det som hände för en vecka sedan. Omar har berättat för Ogge vad som har hänt eftersom han inte var där och fick reda på det då. Det kanske var bäst att han fick veta så han inte tror att det har hänt något annat med Oscar.

~ Återblick, tidigare i veckan ~

Jag går bort till inspelningsbåset och börjar sjunga på en av våra låtar - Buzzkill. Vi spelade aldrig in den efter Vertigo. Den glömdes bort och sedan gjorde vi aldrig något med den förens fansen började fråga vart den tog vägen. Daff tyckte vi skulle börja spela in de låtar vi fick förra veckan tidigare eftersom Oscar inte är här och vi måste hinna med i tidsplaneringen. När jag sjungit klart mina delar går jag ut och sätter mig i soffan igen, Omar går in efter mig i båset och sätter på sig de stora hörlurarna och sedan ställer han sig framför mickrofonen. Efter en stund kan jag inte låta bli att fråga Daff den fråga som jag frågat varje gång jag kommit hit den senaste veckan.

"Kommer Oscar idag, Daff?" Jag låter lika hoppfull på rösten som vanligt men som vanligt rycker Daff bara på axlarna och sedan återgår han till sin dator där han sitter och skriver något. Det som skrämmer mig mest är att ingen vet någonting om vart han är eller hur han mår. Han vägrar svara på våra sms och samtal. Det ända vi har att utgå ifrån är hans Tweets och Instagram inlägg som han postar då och då men dom ger inga ledtrådar till hur han mår. Jag tittar på Ogge som sitter i den andra soffan och konstigt nog ler han. Jag tittar fundersamt på honom och sedan frågar jag.

Live Love Laugh - FoscarWhere stories live. Discover now