GİRİŞ

132 7 3
                                    

Dr. C.Watson;

Sherlock Kai Holmes'a göre o, tam anlamıyla bir kadındı. 

Onun için başka bir ifade kullandığını pek duymadım. Holmes' un gözünde o, cinsiyetinin bütün özelliklerini sergileyen biriydi. Holmes'un Irene Jennie Adler'a karşı hissettiği duygunun basit bir 'aşk'la kesinlikle ilgisi yoktu. 

Bütün duygular, özellikle de bu duygu, onun soğuk, mükemmelliyetçi ama hayranlık uyandıracak kadar dengeli zihnine çok uzaktı. Bana göre o, dünyanın gördüğü en kusursuz akıl ve gözlem makinesiydi ama aşık rolünün hakkını veremeyeceğide bir gerçekti. Yumuşak tutkulardan hep alayla bahsederdi. 

Bir gözlemci için bu duygular, insanın amaçlarının ve eylemlerinin ardında yatan gerçeği gösteren, hayranlık uyandırıcı mükemmel belirtilerden başka bir şey değildi. Fakat deneyimli bir mantıkçı böylesine tehlikeli duyguları, hassas ve gayet dengeli mizacına sızmasına izin verirse bu duygular, vardığı mantıksal sonuçlara gölge düşürebilecek, saptırıcı faktörler haline gelirdi. 

Hassas bir aletin üzerindeki bir toz zerresi veya güçlü bir mercekteki bir çatlak, onunki gibi bir mizaca sahip bir insan için bit tutkudan daha saptırıcı olamazdı. Ama ne olursa olsun hayatında tek bir kadın vardı:

şüphe ve sorularla anımsadığı  Irenie Adler....

PARİS'TE SKANDALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin