'Zullen we dan maar' zegt hij na een tijdje.
'hmmh, ja is goed' zeg ik dan. Hij helpt me het bubbelbad uit en we maken ons een weg naar de douches toe.
'Ik heb helemaal niks mee genomen ofzo van shampoo. Ik vind het altijd vervelend om hier te douchen dus ik douche altijd thuis' zeg ik.
'Gelukkig heb ik een douche die groot genoeg is voor ons twee.' zegt hij dan.
Zou hij echt thuis samen willen douchen? Zouden we dat nu al kunnen doen? Ik wil het wel, ik weet alleen niet of het normaal is zegmaar.
'Ik moet wel nog even langs thuis om wat spullen op te halen. Dan zal ik Denise in de auto wel bellen of zij ook wat nodig heeft' reageer ik.
'Dat is goed, dan gaan we eerst even langs jou en dan rijden we daarna gelijk door om te douchen, of in bad te gaan.' zegt hij.
We spoelen ons snel af en lopen dan naar het kluisje toe waar ik onze spullen in had gedaan. Ik haal de tas eruit en geef hem aan Reede. Hij pakt hem aan en kijkt naar me. 'Je wilt liever even zelf omkleden hè' zegt hij.
'uhm...ik weet niet zo goed wat uhm... wat hoort' zeg ik eerlijk.
'Ik wil het op jouw tempo doen. Anders denk je er nog even over na, als ik je mag zien wil ik dat voor de eerste keer ook thuis. Ik weet dat ik je daar op je gemak kan laten voelen. Ik wil niet dat je je tot iets verplicht voelt bij mij oké'
'Oké' zeg ik en ik pak de tas met spullen aan van hem als hij zijn spullen eruit heeft gehaald.
In de auto bel ik Denise. Ze zal nu vast al wel wakker zijn. Ik zet hem op luidspreker omdat dat wat makkelijker is in de auto, anders versta ik er geen kut van. Reede rijdt alvast richting mijn appartement terwijl Denise net opneemt. 'Hey goeiemorgen' zeg ik als ze erg slaperig klinkt.
'Heeeee' reageert ze blij maar wel moe.
'Lekker geslapen?' vraag ik.
'Helemaal niet eigenlijk en het was fucking geweldig'
'Omg, Denise' zeg ik 'je staat op luidspreker'
Ze begint hard te lachen aan de telefoon. Ik zou me kapot schamen maar Denise niet.
'En hoe was jouw nacht hè, heb je al wat van je fantasieën met Reede kunnen uitoefenen?'
Reede kijkt me met een grijns en grote ogen aan. Fuck. Ik haal de telefoon snel van luidspreker af. 'Denise!!!' roep ik daarna door de telefoon. Ik weet waar ze het over heeft. We hadden een paar weken terug een wijnavondje. Ze had een bordeaux supérieur mee, een van de weinige wijnen die ik wel lekker vind. Toen we allebei aangeschoten waren hadden we onze fantasieën gedeeld, dingen die je nog graag wilde uitproberen kwa seks. Natuurlijk moet ze dat opbrengen als ze weet dat ze op luidspreker staat.
'Wat nou?' vraagt Denise alsof ze geen idee heeft dat ik nu met een knalrood hoofd in de auto naast Reede zit.
'Niks, laat maar' zeg ik. Ik zeg het wel een keer tegen haar maar niet over de telefoon.
'Wil je iets van thuis hebben? Ik had gezegd dat ik nog een nachtje blijf slapen zodat we morgen snel bij onze les kunnen zijn'
'Oh ja graag! Callum vroeg al of ik nog een nachtje wilde blijven. Ik app je wel wat ik nodig heb'
'Wacht, hoor jij niet allang bij je bedrijf te staat voor de AMX week?' vraag ik aan haar.
'Tsja, ik heb me ziek gemeld. Maar morgen zal ik zeker gaan!' reageert ze.
'Jaaaajaaaa.' reageer ik. 'Nou dan zie ik je zo daar wel goed?'
'Thanks Jess' roept ze blij. Dan hangen we op.
Ondertussen zijn we bijna bij mijn appartement. Ik stop mijn telefoon weer in mijn tasje. Als ik hem net heb opgeborgen voel ik Reede zijn ogen op me branden.
'Moet jij niet op de weg letten?' zeg ik omdat ik hem eindelijk eens betrap omdat hij zit te staren en niet andersom als gewoonlijk.
'Hmm, ik ben nu veel te benieuwd'
'Wat dan?' vraag ik.
'Over welke fantasieën dat allemaal ging'
Ik wist dat hij dat ging vragen, ik had gewoon gehoopt dat hij het niet zou doen....shit.
'Ja, nee. Dat ga ik je niet vertellen' zeg ik.
'Maar ik wil je er best bij helpen hoor' zegt hij terwijl hij zijn hand op mijn bovenbeen legt en langzaam omhoog schuift.
'Ja dat geloof ik' zeg ik als ik zijn hand weg duw. Hij gaat me niet weer zo kwellen in de auto. Dan spat ik uit elkaar, ik denk niet dat ik dat overleef.
'Als je wilt kan ik wel snel even er uit sprinten zodat je niet hoeft te parkeren.' zeg ik als we bijna voor het complex staan.
'Ik loop graag met je mee. Je weet maar nooit wat voor rare types er hier rondhangen'
Ik weet wel wie hij bedoelt. Dus ik ga er niet verder op in en knik naar hem. Ik vind het fijn dat hij met me mee wilt lopen. Dat hij het gevoel heeft dat hij me wilt beschermen. Maar ik wel dat hij weet dat ik ook voor mezelf kan zorgen.
Denise heeft me al geappt wat ze nodig heeft dus ik loop eerst naar haar studio toe.
'Als je even buiten wacht voor de deur dan ben ik zo klaar' zeg ik tegen Reede.
'hm, ja is goed' zegt hij. Hij gaat tegen de muur staat en pakt zijn telefoon uit zijn zak. De zon schijnt op zijn huid en hij ziet er zo knap uit. Ik moet oppassen dat ik niet weer naar hem ga staren. Ik pak snel binnen alle spullen bij elkaar zodat we snel weer terug kunnen.
Samen lopen we de trap af richting mijn studio. Als ik bij de deur aankom zie ik dat er een briefje op de deur plakt. Net als ik mijn sleutel in de deur steek doet mijn buurvrouw haar deur open.
'Hé Jess, was het toch?' vraagt ze.
'Ja klopt, Lara toch?' Ik had haar enkel ontmoet toen ze naast me kwam wonen verder hebben we nooit meer gepraat.
'Ja. uhm, ik wilde je wat vragen. Want je was vannacht niet thuis toch?'
'Ja klopt' Waar gaat dit heen? Is er iets gebeurt hier?
'uhm, nou er was een jongen hier. Diezelfde die de vorige keer zo aan het roepen was. Hij probeerde de hele tijd je deur open te krijgen. Dus toen zei ik tegen hem dat hij moest ophouden en dat ik anders de politie zou bellen. Hij werd helemaal gek op dat moment en begon te schreeuwen dus deed ik mijn deur maar weer dicht. Maar hij heeft echt de hele nacht voor je deur gezeten. Hij is echt pas een uur of 2 weg. Dus ik maakte me...eh...een beetje zorgen'
'Oh shit. Sorry dat dat gebeurd is. Dat is mijn ex, maar het is al een jaar uit dus ik snap niet waarom hij zich ineens zo raar gedraagt. Het spijt me echt heel erg. Ik zal even mijn telefoonnummer geven. Als hij je nog een keer lastig valt of als hij hier voor de deur staat en ik ben er niet dan kan je me bellen'
'Oh ja dat zou handig zijn, dankje. En je hoeft echt geen sorry te zeggen. Jij kan er niks aan doen dat die kerel niet verder kan gaan met zijn leven'
We lachen allebei. Volgens mij is ze van mijn leeftijd. Ik ben benieuwd of ze ook bij ons op school studeert. Ik denk niet dat ik haar ooit op het campus heb gezien maar het is ook erg groot dus het zou me niet verbazen als ze daar wel naar school gaat. We zeggen gedag en dan gaan Reede en ik naar binnen bij mijn studio. Eindelijk weer eventjes in mijn eigen veilige haven.
Alvast een fijne kerstvakantie en mooie dagen iedereen! <3
XxX YukiDreamz
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...