Wilmas perspektiv (följande dag)
Jag och katia vade gått och shoppat redan 11 i morse. Vi hade köpt en massa kläder och skor och allt möjlit annat. Nu var klockan halv 4 och vi var på väg tillbaka till bussen. Då vi kom "hem" skulle jag precis slänga alla mina hundra tusen väskor och plastpåsar på sängen då jag såg ett stort paket på sängen. Jag släppte allt på golvet och tog upp paketet. Det var ett ljusrosa paket med ett vitt band runtom.
"Katia!?" "Aa?" Hon kom fram till mig och jag visade henne paketet. "Vet du vad dethär e?" Hon skakade snabbt på huvudet. "Finns det nogot kort eller något?" Det fanns det inte. "Ska jag öppna?" Hon nickade häftigt. Sakta tog jag bort "låcket" först låg det ett vitt kuvert med mitt namn på. Sen låg det något tjockrosa silkespapper under. Jag tog upp kortet och öppnade det. Det stod:
~Möt mig vid den stora eken vid stranden.
/Din O.
Jag log enormt.
"Titta vad det annat finns där!" Jag tittade lite konstigt på henne men tog sedan bort det rosa pappret.
"Ohh... jag vet inte vad jag ska säga!" "Är den vacker eller?!" Frågade katia. Jag nickade häftigt och log. Jag lyfte försiktighet upp den ljusrosa "strand" lång klänningen. Den va sjukt vacker! (kan inte förklara så bild åvan!)
"Och, den passar perfekt med de vita skorna du köpte!" "Ahh så det var därför du 'tvingade' mig att köpa dom?" Hon tittade upp mot taker och började vissla. Jag slog henne lite lätt på armen. "Men nu måste vi göra dug klar för eran första dejt!".
En och en halv timme senade var jag klar fixad och började gå mot stranden. Karua hade sminkat mig med eyeliner, mascara, foundation, puder och en guldfärgad ögonskugga. Hon hade också gjort stora lockar i håret (mitten till topparna).
Då jag började närma mig såg jag att det hängde lyktor och ljusslingor i den stora eken. Det låg en filt på gräset där under med en picknickkorg på. Då kon fram kom Oscar fram bakon eken med en gitarr hängande på ryggen. På sig hade han ett par svarta jeans, en vit skorta och ett par mörkblåa vans.
"Hej" han log och såg på mig från tå till topp tills han mötte mitt ansikte.
"Hej... wow va vacker du är!" Jag log. "Såklart, det va ju du som valde klänningen!" Han skrattade. "Sätt dig" jag gick fram till filten och satte mig. Han satte sig mittemot mig så nära han kunde.
"Öhm... jag skrev en låt till dej och aa... jag tänkte sjunga den nu." Jag log. Omg en låt till mig! Är inte han den bästa som finns. (Sätt på Little Things med 1D. Vi låtsas att Oscar skrev den till henne okej?)
Han började knäppa lite på gitarren.
Your hand first in mine like it's made just for me. But bear this in mind it was meant to be. And I'm joining up the dots with the freckles on your cheeks and it all makes sense to me.
I know you've never loved the crinkles by your eyes, when you smile you've never loved your stomach or your thighs. The dimples in your back at the bottom of your spine but I love them endlessly!
I won't let these little things slip out of my mouth. But if I do, it's you, oh it's you they add up to.
I'm in love with you! And all these little things!Jag tittade han lång in i ögonen och kände hur det började vattnas i ögonen. Hans underbara röst gav mig underbara rysningar i hela kroppen, den va ju mycket bättre live oxå! Det var nu jag märkte att jag faktiskt seriöst ÄLSKADE han! Min perfecta pojkvän. Om jag bara va så perfekt... men då kom en del som fick mig att förstå att han tycker om mig som jag är.
I know you've never loved the sound of your voice on tape. You never want, to know how much you weigh. You sill have to squeeze into your jeans, but you're perfect to me!
Där brast det. Mina tårar ran ner, men jag log på samma gång. Tur att jag satte på waterproof mascara för annars hade jag sett ut som en panda!
Då sången var klar lade han undan gitarren och tog mina båda händer i hans och tittade mig in i mina söndergråtna ögon.
"Med denna sången ville jag bara säga att du är helt underbart perfekt i mina ögon! Du är den vackraste, snällaste och bästaste som finns. Och jag önskar att du kunde se dig själv genom mina ögon, för då skulle du se hur galet fin du är. Och, jag älskar dig! Väldigt mycket..." jag snyftade till och kände en stor glädjetår åka ner längs med min högra kind.
"Du ska inte gråta!" Sa Oscar och torkade bort tåren. Jag log.
"Jag älskar dig också Oscar!"jag kastade mig i hans hamn och våra läppar pressades mot varandra och vi kysstes i takt. Jag drog ifrån och tittade på han.
"Och jag lovar att fösöka bli mer bekväm med mig och min krop...!" "Och jag kommer att stötta dig hela tiden!" Jag log och gav han en stor fet kyss på hans läppar.
"Ska vi börja äta eller" jag skrattade och nickade. Han öppnade korgen och tog ut en massa lådor med jordgubbar, frukter, choklad och annat gott. Vi satt och "matade" varandra med jordgubbar och vindruver vilket var precis som i alla kärleksfilmer.
Oscars perspektiv
Efter ett tag hade vi ätit klart och bestämde oss för att ta en promenad längs stranden. Att vara tillsammans med den man älskar mäst på en strand och känna vinden blåsa smått i (fluffiga) håret är nog en av de bästa som finns. Jag stannade upp och satte mina händer runt Wilmas ansikte och kysste henne först på hennes vänstra kind, sen på haka, sen på högra kinden, på pannan och på nästippen. Till sist på de väldigt mjuka läpparna. Kyssen blev allt mer intensiv och överguck snabbt till hångel. Jag tog ett stadigt tag under hennes rumoa och lyfte upp henne så att hon hade benen på varsin sida av mina höfter. Jag kysste henne på hons känsliga ställle på halsen och hon gav ifrån sig ett stön. Jag kände Wilmas händet som masserade mitt hårbotten. Just då vi höll på och strula som bäst. Hörde vi ett högt harkel. Jag släppte snabbt ner henne på marken och vi sökte med blicken efter ljudet. Bakom oss stod en tant med som höll två barn i varsin arm.
"Ursäkta om jag stör men det finns faktiskt småbarn som leker och badar på denhär stranden!" Vi ursäktade oss och började gå med snabba steg mot eken. Då vi kom fram tittade vi på varann och började skratta så mycket så vi var tvungna att lägga oss ner.
"A grumpy little old lady!" Fick Wilma fram mellan skratten. Vi skrattade i ytterligare nån minut innan vi steg upp för att gå mot bussen.
*
Nytt kapitel ute! Blev dock inte som jag tänkt mig men aaja... komentera och rösta sorry för stavfel tho!
Xoxo
YOU ARE READING
You And I ~Oscar Enersad~
FanfictionWilma blir överlycklig då hon får reda på att hon skulle få åka till Sverige. Och inte bara med de... hon skulle få bo hos självaste OGGE MOLANDER! hon får tillbringa mycket tid med killarna i The Fooo Conspiracy och efter ett tag börjar hon känna...