"Noni, sit mennään! Se sirkus alkaa jo vartin pääst ja ties kuinka pitkät jonot sinne on!" Hoseok hoputtaa meitä jonon kärjessä, kun kiiruhdamme sumuisena aamuna katuja pitkin kohti sirkusta. En ihan tajunnut miks jokanen tuntu olevan ihan hirveen innoissaan mutta, kaikilla omat juttunsa. Tai jotain(?)
Ei siinä, olihan se ihan kiva päästä sirkukseen pitkästä aikaa, oon viimeks semmoses ollu varmaan kymmenisen vuotta sitten."Noni kato nyt, ihan hyvin ehittiin!" Sanon hiemsn hengästyksissä sirkuksen pihaan saavuttuamme kun katson kelloa. Teltan ulkopuolella on vielä ihmisiä meidänkin lisäksi, mutta ilmeisesti porukkaa oltiin jo alettu päästämään sisään. Olimme siis eilen illalla kämpille tultuamme varanneet Hwasan japaninkielen taidoilla liput netin kautta.
"No, mennääks jo lähemmäks sisäänkäyntiä jos päästäis vaik jo paikoille?" Tae ehdottaa vieressäni ja nyökytellen myöntävästi lähdemme porukassa liikkumaan teltan ovia kohti. Meitä on nyt siis menossa me viisi, Taemin ei voinu tulla kun sil on jotain keikkajärjestelyjä seuraavat kolme päivää aika tiukkaan tahtiin.Ovilla mies punavalkoisessa silinterihatussa sekä pitkissä muotoilluissa viiksissään tarkastuttaa lippuja. Ojennan puhelimeni näyttääkseni virtuaaliliput miehelle, ja tämä skannaa puhelimeni ruudulta ilmeisesti jotkin koodit. Tuo selittää jotain meille japaniksi, eikä me miesväki sitä tietenkään ymmärrä sanaakaan. Hwasa hoiti puhumisen yksin ja hetken kuluttua pääsimme sisälle sirkukseen.
"Missä me istutaan?" Jimin kysyy
"No tuoleilla, vitun tollo kato ympärilles" Hobi vastaa kiusoitellen, ja virnistää lyhyemmälle.
"Idiootti, siis millä penkkirivillä" Jimin sanoo pyöritellen silmiään. Tuo ei ilmeisesti ollut yhtään huumori tuulella tänään.
"Ööh me ollaan kolmanneks ekal rivillä siit vasemmast kulmast lähtien." Vastaan Jiminin kysymykseen tarkastellen puhelimestani lippujen tietoja- tai siis sitä vähää mikä englanniksi luki jonka ymmärsin.
Suunnistamme pimeässä hallissa katsomon perältä kohti ensimmäisiä rivejä. Suurin osa istumapaikoista oli jo täyttynyt, mutta kolmos rivillä ei ollut vielä muita. Käymme istumaan siten, että minä istun reunimmaisena, Tae vieressäni, hänen vieressään Hwasa, sitten Hobi ja viimeisenä Jimin, jonka viereen hetken kuluttua tuli istumaan kaksi helvetin rasittavaa, kikattavaa noin 12vuotiasta tyttöä, ja me muut saimmekin sitten seuraavan muutaman minuutin aikana erittäin vittuuntuneita katseita Jiminiltä, ihan kun pojalla ei valmiiksi ois ollu jo astetta paskempi päivä.Hetken kuluttua, lavan takaa rävähtää kaksi välkkyvää valokeilaa, ja musiikki alkaa soimaan korvia tappavan kovaa.
Ilmeisesti sirkuksen johtaja, pinkkiin smokkiin pukeutunut pitkä mulletilla varustettu mies tepastelee lavalle asettuen toisen valokeilan alle. Tämä ottaa kädessä olevan megafoninsa huulilleen, js slkaa selostamaan - noh, jotain. Japaniahan en edelleenkään ymmärtänyt, ehkä yhden "arigaton" kuuloisen sanan tunnistin tuon selostuksien joukosta. Poistuessaan lavalta, miehen taakse paljastuu iso valkokangas, joka aloittaa shown sirkuksen teaserilla. Leijonan kesytystä, akrobatiaa, taikuutta, tanssia, tiikeri, ihmistikkataulua-
Tätä kaikkea olisi seuraavaksi luvassa.
Ja näin, show voi alkaa~————————————————————————————————————————————————
Moikkaap! Tän päivän kuku tuliki aika illasta, viimeks tuli aamuyöllä:D Mähän sanoin et tää rytmi on vähä mitä on.
Oon pahoillani suht kuivasta ja lyhyestä osasta, en vaan yksinkertasesti oo kyennyt kirjottaa aikasemmin ja nyt tähän aikaan ku aloin tätä väsäämään niin rupesin olee henkisesti ja fyysisesti nii väsyny et tää oli paras mihin täs mielentilas pystyn... mulla on siis mielenterveysongelmia, ja masennusta oon sairastanut kohta neljä vuotta. Koitan tietty antaa kaikkeni aina kun mä tätä kirjotan mut joskus päivät, viikot, ajoittaik myös kuukaudet on astetta vaikeampia kun yleensä mun arki. Mutta hei, toivottavasti huomisest alkaen lähtee käyntiin parempi viikko! Kiitos kun luit, arvostan sitä isosti. Tää tytsy käy nyt nukkumaan, ihanaa alkavaa viikkoa teille kaikille ja hyvää yötä<3 ~ananaspalmu x
YOU ARE READING
Rajansa kaikella./ ~Taekook
Romance•Satunnaisen epäaktiivisesti lukuja julkaisen •Luethan omalla vastuulla!