Assenproever , liep naar de keuken. Er waren een paar bedienden aan het werk. Hallo ! Riep Assenproever erg blij en opgewekt. Hallo ! Assenproever , proficiat met je verjaardag ! Zeiden de bediendes. Bedankt.
We hebben een cadeautje voor je prinses. Zeiden ze weer. Een cadeau ? Voor mij? Ja , je bent tenslotte jarig.
Kom mee , zei Anastasia 1 van de bediendes. Ze trok Assenproever mee aan haar hand en zei dat ze haar ogen moest sluiten. Dat deed ze dan ook.
Doe je ogen maar open ! Waw ! Er stond een tafel van 6 meter vol met allemaal eten! Dit is helemaal alleen voor jou! Bedankt , riep ze nog blijer dan daar straks ze vloog iedere bediende rond de hals en gaf hun allemaal een kus op hun wang.
De bediendes straalden.
Ik heb ook een verrassing voor jullie! Over een uur kom ik jullie halen dan zal het wel klaar zijn denk ik.
De bediendes keken elkaar verbaasd aan , maar ze waren toch blij.
Assenproever liep naar de zolder en haalde wat theelichtjes en slingers en ze nam een aantal kleine tafeltjes mee , ook nog nam ze rode , roze , gele en blauwe rozen mee met vazen.
Ze rende naar de kerker en zette de tafeltjes klaar met daar de theelichtjes en vazen met de rozen in. De slingers hing ze op aan de muren en de theelichtjes maakte ze aan met de fakkels die ook ophingen aan de muren. Ze ging boven nog een borstel halen en veegde daar mee haar braaksel en de assen van Johanna op.
Ze liep naar de keuken en zei dat ze even weg moesten gaan en dat ze hun zo kwam halen.
Ze pakte al het eten voorzichtig mee naar de kerker,maar ze moest zelfs een paar keer terug gaan naar boven. Ze zette alles op de tafel en ging de bediendes halen.
JE LEEST
Assenproever
أدب تاريخي'Middeleeuwen-1345' Over het land heerste er een koningin , ze had geen man . In het land vertelden de mensen dat ze die had verbrand en daarna had opgegeten om zo te 'proeven' of hij niets ernstigs gedaan had , want als hij iets ernstigs gedaan zou...