NAYLA yang baru melepasi balai ketibaan, terus menarik senyum apabila melihat satu susuk tubuh yang sangat dikenalinya. Lelaki itu membelakanginya. Tetapi dia kenal sangat dengan tubuh itu.
Nayla yang sedang melangkah laju ke arah lelaki itu memberhentikan langkahnya.
Tapi...
Sudah hampir tiga tahun mereka tidak berhubung. Macam mana lelaki tu tahu dia balik hari ni? Mustahil.
Tiba-tiba ada seorang wanita bertudung cantik menyapa ceria di hadapan lelaki itu. Lelaki itu pusingkan tubuhnya.
Faez Farhan.
Dah agak dah.
Tapi siapa perempuan itu?
Nayla berjalan mendekati mereka. Bukan main lebar senyuman Faez Farhan melihat gadis itu. Kenapa aku rasa sakit hati?
"Awak tahu pula ni saya eh? Gigih saya tutup muka tadi nak buat surprise." Faez Farhan sengih.
"Eh mestilah saya kenal. Awakkan tunang saya." Wajah Faez Farhan berubah sedikit. Bagai tidak selesa dengan kata-kata gadis itu.
Nayla terkedu. Hampir-hampir terjatuh telefon bimbit di tangannya. Allah! Apa yang yang aku dengar tadi? Tunang?
"Err jomlah saya hantar awak balik. Mama awak dah rindu sangat dengan awak ni."
"Bakal mama awak jugak. Hehe. But first, saya nak pergi ladies sekejap. Tunggu tau." Kemudian gadis itu berlari-lari anak meninggalkan Faez Farhan sendiri. Faez tersenyum. Tergeleng-geleng kepalanya melihat keletah Farisya.
Nayla masih berdiri tegak di tempatnya. Mata rasa panas tiba-tiba. Cepat-cepat dia mengibas matanya. Dear tears, not now please...
Nayla mendekati Faez Farhan. Dia dah dengar semuanya tadi. Tunang. Bakal mama awak jugak. Huh. Aku silap.
Berkerut dahi Faez Farhan apabila dia dapat rasakan ada mata memerhatinya. Terus dia pusingkan tubuh ke belakang.
Zappp!!!
Terlepas telefon bimbit di tangannya. Jatuh menghempas di lantai apabila matanya berpandangan dengan mata hazel keemasan itu.
Nayla...
"Nayla?" Dadanya berdetak hebat melihat wajah kosong Nayla yang sukar ditafsirkan. Masih sama seperti dulu. Cuma bezanya, Nayla kelihatan sangat berbeza. Bertudung cantik dan berbaju kurung moden. Wajahnya tidak berubah. Masih cantik seperti dulu. Tidak ubah seperti patung.
YOU ARE READING
CERPEN: LITTLE LOVE STORY
De TodoDi sini tercampaknya kisah-kisah antara dua hati... "I am half of yours, and you are half of mine... ...and in the end, we are one." "Love is indeed beautiful... ...now lets colours it with rainbow and unicorn." ©PRIMROSE ©ALL RI...