Vždy když kouzelníci uviděli domácího skřítka, řekli si, že nic hloupějšího a neškodnějšího snad ani není. Prostě to byli pomocníci a ačkoliv se s němi často zacházelo jako s otroky, nikdy nebyli bráni jako nepřátelé. Většině toto zacházení vyhovovalo a těch pár co zbylo, se muselo přizpůsobit.
Vše se však změnilo s nástupem nového ministra kouzel Murielem Kruciálem. Ten možná kouzelníky dokázal schopně vést a s mudlovským ministrem udržoval dobré vztahy, jeho temný stín však odkrýval druhou stranu tohoto kouzelníka z tradiční čistokrevné rodiny. Už od mala rád šikanoval různé slabší studenty Bradavic. Házel je do záchodů, zvedal je, zavěšoval za lustry, později se dokonce spolčil s Protivou a spolu tvořili duo pro jeho spolužáky tak strašné, že se pomalu vyrovnali legendární profesorce Umbridgové, která dávno před nimi dělala žákům na Bradavické škole ze života peklo a Denní věštec ji vyhodnotil jako nejhorší učitelku Bradavic všech dob. Vždy, když Muriel něco takového provedl, byli tady jeho bohatí rodiče, kteří ho vykoupili a on mohl studovat dál.
Jak se mohl takový šmejd dostat do pozice ministra kouzel, ptáte se? Kromě neustálého šikanování toužil totiž ještě po jedné věci, po úspěchu. A za ty léta sbírání zkušeností si vypracoval skvěle schopnost tvorby projevů a burcování lidí. Vyhrál tak všechny politické debaty a s pomocí Denního věštce si získal přízeň kouzelníků. Když pak byl zvolen do své funkce, znovu si začal hledat někoho k šikanování. No a právě skřítci se mu naskytli jako skvělá příležitost. Podle jejich povahy neměli ani právo cokoli namítat a spousta kouzelníků ani ty své neměla rádo, takže si tak získal ještě větší popularitu. Každým rokem zpřísňoval a zaváděl nové zákony a vyvrcholilo to tak, že se na skřítky mohli používat kletby, které se nepromíjejí a byl zaveden zákon smrti pro skřítky, kteří se dopustili jakéhokoliv zločinu. Když se pak někdo náhodou ptal, ministerstvo odvětilo, že skřítků je spousta a vždycky se najdou noví jako náhrada.
Taková veřejná poprava se konala i dnes. Lidé se scházeli do hlavní budovy ministerstva tématicky v černém. Budova byla vysoká a dlouhá s velkým křišťálovým lustrem. Po stranách byly umístěny krby určené pro lidi, kteří se sem dopravují letaxem. Před sochou jednoho z ministrů byla připravena šestice svázaných skřítků, kteří se klepali strachy. Měli taky proč. Nikdo je neutěšoval, neřekl jim, že za chvíli to budou mít za sebou a všechna bolest přestane. Byl zde jenom jeden člověk, který po nich řval a nadával jim. Byl to Lucifer Blodog, velitel Ministerského tajného spolku, což je taková drsnější policie proti skřítkům. Jeho muži mají na starosti usmrcení odsouzených.
Lidé se postavili na vyznačenou plochu a poté přišel na provizorní pódium sám ministr kouzel, Muriel Kruciál. ,,Milí přátelé, sešli jsme se zde na velmi tragické," odfrkl si, ,,události. Skřítci některých pánů neuposlechli rozkazy a musí být náležitě potrestáni trestem tím nejhorším, trestem smrti. Ale nezoufejte! Chceme přece žít v míru a chceme, aby náš svět byl dokonalý. A proto tyhle," podíval se na ty chudáky, ,,chyby musíme ze světa odstranit. S jejich pány už jsem vše probral, škody jim vynahradíme a přivedeme jim nové skřítky. Teď už se ale přesuneme k samotnému obřadu, Lucifere...," pokynul dlouhatánovi s černými vlasy, modrýma očima a dokonalými zuby.
To vše sledovala z povzdálí skupinka skřítků, kteří se sem nenápadně přesunuli. Oči všech kouzelníků směřovali k obřadu, a tak bylo nepravděpodobné, že si jich někdo všimne. Byli zde kvůli poslednímu rozloučení. Obzválšť jeden z nich, Groovy, tohle snášel dost těžko. Mezi šesticí svázaných skřítků se totiž nacházelo jeho sestra Ellie.
Lucifer mezitím udělal krok v před a zvolal: ,,Konečně můžete přistoupit." V tu ránu se otevřeli dveře. Dovnitř napochodovala šestice kouzelníků v černém smokingu a klobouku. Vytáhli hůlku a rozestoupili se každý před jednoho skřítka.
Groovy navázal oční kontakt s Ellie. ,,Groovy tě má nadevše rád," šeptal zcela neslyšně, ale díky jasné artikulaci si byl jistý, že ho slyšela. To mu také Ellie dala najevo nenápadným kývnutím. Ráda by mu odpověděla, ale věděla, že je nesmí prozradit.
,,Na můj povel," pokračoval Lucifer. ,,Teď," řekl polohlasem. ,,Avada..." ,,Né!" Zasténal Groovy a spustil slzy. Svezl se na kolena a chtěl začít řvát z plných plic, ale ostatní mu rychle zacpali pusu. Šest těl padlo bezvládně na zem. ,,Musíme jít, Groovy, musíme jít, než si nás černokněžníci všimnou." A tak se přesunuli.
Dostali se do celkem velké místnosti s barem, pár stoly a velkým červeným kobercem u hřejícího krbu. Chvíli mlčeli, všichni ohromeni tím, co se stalo, ikdyž to nebylo poprvé. Pak si vzal slovo jeden skřítek s potrhanou kostkovanou košilí. Jmenoval se Panterák.
,,Všichni víme, že toto musí skončit. Už to tak dál nejde. Něco musíme podniknout. Problém ale je, že úplně nevím co, je jich strašně moc."
,,Dinu možná něco napadlo," ozvala se mrňavá skřítka jménem Dina, ,,mohli bychom z Azkabanu zachránit Francise Pottera, třeba by nám pomohl."
,,Člověka? Ten nám nepomůže, nebuď směšná," odvětil Panterák.
,,Pokud mu něco zůstalo ze svého předka Harryho, měl by mít chuť pomáhat. Mohl by nám vymyslet nějaký plán, nebo nám pomoct svolat více skřítků," zkusila.
,,Když je v Azkabanu, moc dobrého mít v sobě nebude," nezamlouvalo se to Panterákovi.
,,Nic lepšího jsme nevymysleli a něco zkusit musíme," vstoupil do toho skřítek Špídlo.
,,Máte pravdu," uvědomil si Panterák, ,,zkusíme to."
,,Blázníte? My musíme zaútočit na ministerstvo, my musíme okamžitě," vylezlo nemotorně z Groovyho.
,,A co bychom ve čtyřech udělali? Ne, to je blbost, vysvobodíme Francise Pottera a pak se uvidí."
ČTEŠ
Vzpoura skřítků (HP FF) ✅
Fantasy-Takhle to dál nejde -Musíme něco udělat -Jinak nás vyhubí Příběh odehrávající se někdy kolem roku 2090 vypráví o skupince domácích skřítků, kteří se snaží vzít spravedlnost do svých rukou a zastavit týrání skřítků. To je totiž s nástupem nového min...