tecavüz, kişinin rızası dışında bulunulmasını kapsayan bir türü. Tecavüz, fiziksel güç, baskı, otorite istismarı kullanılarak ve rıza veremeyecek durumdaki , bilinci kapalı veya kişileri ile cinsel ilişkiye girerek gerçekleştirilir.
Tecavüzcü çoğunlukla erkek, tecavüz edilen ise çoğunlukla kadındır.
Erkekler nefsine sahip çıkamadığı için genç kızlar tecavüze uğruyor. Kadın onunla birlikte olmayı reddettiği için tecavüze uğruyor. Peki biz kadınlar bunları çekmek zorunda mıyız?
DEĞİLİZ! Lütfen çocuklarımı bilinçli büyütelim erkeğin her istediğini yapamayacağını söyleyelim, şiddetin çözüm olmadığını, zorla sevgi olmadığını, her şeyi elde edemeyeceğimizi söyleyelim ama sadece söylemekle kalmayalım sevgi dolu bir ailede büyütmeye çalışalım, şiddet içeren içerikleri izletmeyelim şiddeti tecavüzü normalleştirmeyelim.
Bir kişinin sizin rızanız olmadan cinsel amaçlarla size dokunması, öpmesi veya sarılması gibi eylemler ile bu suç işlenebilir.
Halk arasında tecavüz olarak bilinen eylem ise cinsel saldırının vücuda organ veya başka bir cisim sokulmak suretiyle gerçekleştirilmesidir. Cinsel saldırının evlilik içinde gerçekleşmesi verilecek cezayı hafifletmez. Sadece failin ceza alabilmesi için yetkili makamların bu suçtan haberdar olması ve cinsel saldırı mağdurunun şikâyetçi olması gerekmektedir.
Cinsel ilişkiye kendi iradenizle onay vermeniz halinde rızanız var demektir. Şartlar ne olursa olsun kimse sizi rızanız dışında cinsel ilişkiye zorlayamaz. Evlilik içinde olmanız halinde dahi cinsel ilişkiye rıza göstermeyebilirsiniz.
Sizin ne giydiğinizin ya da nasıl davrandığınızın bir önemi olmaksızın rızanız dışında cinsel ilişkiye zorlandığınız her durum tecavüzdür.
Olay sırasında alkol veya uyuşturucu madde etkisinde olmanız cinsellik içeren eylemlere rıza gösterdiğiniz anlamına gelmez. Bununla birlikte tehdit ediliyorsanız veya zorlama ile cinsel ilişkiye girdiyseniz de rızanız söz konusu değildir. Cinsel saldırıya maruz kalan kişinin kesinlikle yıkanmadan, ilk 48 saat içinde adli rapor için kolluğa, savcılığa veya hastaneye başvurması çok önemlidir! Cinsel saldırıya maruz kalan kişi, tecavüzcüye ait herhangi bir izi (tırnak parçası, saç, kan örneği vb.) yok etmeden derhal polise bildirmelidir! Cinsel saldırı sırasında giyilen giysi ve iç çamaşırları yıkanmamalıdır!
Taciz
Irk, etnik köken, din, cinsel , cinsiyet ve kişisel özelliklere yönelik, kişi ya da kişileri küçük düşürücü, güç kullanımı içeren veya içermeyen her türlü görsel/sözel veya fiziksel davranışlar taciz tanımına girer. Tacizi belirleyen unsur niyet değil, diğer kişinin üstünde bıraktığı etkidir.
Tacizin türleri vardır:
Cinsel taciz, istenmeyen veya hoş karşılanmayan cinsel davranışları ya da hareketleri içeren taciz türüdür. Cinsel taciz, fiziksel, psikolojik, sözlü veya sözsüz olabilir ve tecavüz de dahil olmak üzere cinsel şiddet ve saldırı, hoş karşılanmayan cinsel talepler ve buluşma talepleri, istenmeyen dokunuşlar, abanma, köşeye sıkıştırma, tacizci takip, müstehcen yorumlar ve pornografik materyaller gösterme veya bu tür materyaller paylaşma gibi davranışları da içermektedir.
Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet, kadınlar ve erkekler arasında eşit olmayan güç ilişkilerine dayanan, yaygın ve taciz şeklidir.
İşyerinde veya öğrenim görülen yerde hissedilen rahatsızlığın ve maruz kalınan tacizin zaman geçirmeden yetkililere bildirilmesi gerekiyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cringe Şeyler
HumorBeyninizi yok etmek için doğru adrestesiniz isterseniz okumayın banane