28 oktober 2018
aku menutup buku diari kepunyaan oppaku , winwin . aku mengesat air mata yang tidak henti mengalir dari tadi . makam winwin dipandang lama sebelum aku mengukirkan senyuman palsu .
aku tak tahu yang oppa pun ada perasaan yang sama dengan aku . tapi kalau aku tahu pun apa yang aku boleh buat ?
sebab itu aku nak bertunang dengan jeno , aku nak buang perasaan cintakan oppa sendiri .
aku memandang pula tempat pengebumian appa dengan omma aku yang diletakkan berhampiran dengan winwin yang tidak jauh dari situ .
" jeongmal mianhae , appa , omma sebab cintakan adik beradik sendiri " aku mengeluh kecil . gambar poloroid aku bersama dengan winwin ditatap lama .
winwin membunuh diri sebelum harijadinya yang ke-21 . lelaki itu tidak boleh menahan perasaannya yang semakin hari semakin sayangkan adiknya sendiri lebih dari seorang adik .
" chagi , kajja ? kita pergi makan ya ? dah lama awak duduk dekat sini " tunangku , jeno meraih lengan aku dengan lembut .
" jeno , jum balik . saya nak rehat " jeno hanya mengangguk lalu memimpin aku ke keretanya .
sempat aku memandang winwin yang tersenyum padaku . semakin lama bayangan winwin semakin menghilang .
REST IN PEACE
DONG SICHENG
28101997 - 26102018.
.
.
.
.
.
.
.
.1 november 2018
dear jeno ♡
sebernanya saya terima awak hanya sebab saya nak lupakan winwin , lelaki yang saya cintakan adalah oppa kandung saya sendiri dan bukannya awak .
saya tahu ianya salah dan sebab tu saya pilih untuk bersama dengan awak , untuk melupakan winwin tapi saya silap yang saya lebih sayangkan oppa saya lagi .
han gaeul , awak terimalah perempuan tu dalam hidup awak . dia sayangkan awak sangat sangat . saya lagi bodoh kalau berkahwin dengan awak , lelaki yang chingu saya suka .
mianhae , saya tak boleh terima yang winwin bunuh diri hanya sebab nak matikan perasaan sayang dan cinta dia dekat saya yang lebih dari seorang adik .
saya rasa bersalah sangat sangat . kenapa winwin yang kena rasa sakit seorang diri ? jinjja mianhae jeno-ah , saya kena ikut winwin .
winjae's
28 oktober 2018jeno mengesat air matanya . lelaki itu tersenyum kecil sebelum menutup surat yang ditinggalkan oleh winjae .
" sihyun , kalau aku tahu kau nak bunuh diri lebih baik aku hantar kau balik rumah mama dengan papa aku malam tu . k-kenapa kau buat aku macam ni ? tsk "
" jeno-ah , kita kena kuat . awak hilang tunang awak dan saya hilang chingu yang rapat dengan saya . tsk " han gaeul tersenyum kecil sambil menepuk belakang jeno .
" gaeul , kenapa kau tak bagitahu yang kau sukakan aku ? " tanya jeno . lelaki itu memandang anak mata perempuan itu .
" sebab saya tahu yang awak sukakan winjae " balas gaeul .
" setiap hari awak kejar winjae , ganggu dia . takkan saya nak bagitahu yang saya suka awak ? " sambung gaeul lagi , kalini perempuan itu memandang ke lantai lalu menangis .
persahabatan atau percintaan ?
" gaeul , kau dokter kan ? " tanya jeno pada perempuan itu . gaeul mengangguk . walaupun perempuan itu baru sahaja menjadi dokter pelatih .
" rawat lah hati aku . aku akan belajar untuk sayangkan dan cintakan kau , han gaeul " jeno menarik gaeul ke dalam dakapannya .
THE END
tadaaa habis! ehehehe so macam mana dengan ending dia ? thankiess for reading and kalau boleh , iqaa nak feedback kamu sebab ni pestime saya buat short strory and serius berdebar terukss.
lots of love ,
iqaamochi ♡
YOU ARE READING
dear diary. ✓
Короткий рассказ❝ dear diary, who am I to her? ❞ ⧉ beautiful cover by wawa ♡