Hoofdstuk 4 De droom, met de haarborstel.

54 8 0
                                    

Ilse schrikt wakker. Dit keer niet van die droom van het hotel maar een gewoon simpele nachtmerrie niets vergeleken met de droom over het hotel. Ilse gaat even naar de badkamer, drinkt wat water, en gaat weer slapen en ze is nog geen minuut in slaap of ze droomt wéér over het hotel. Wéér rent ze door de gangen en wéér ziet ze om de hoek een lichtje flikkeren. Ze ziet wéér de binnenkant van de kamer. Maar deze keer ziet ze meer dan dat alleen. Ze loopt naar binnen en kijkt rond. De hele kamer zit vol met spinnenwebben en alle meubels zijn afgedekt met witte doeken waardoor ze lijken op spoken. Ze kijkt verder, en ziet een spiegel. Ze loopt naar de spiegel toe en kijkt erin. Ineens word er vanaf achter haar een zilveren haarborstel in de spiegel gegooid waardoor de spiegel breekt. Ilse wil achterom kijken, maar dan stopt de droom ineens. Ilse word wakker. Haar hart bonkt in haar keel. Ze kijkt om zich heen. Ze ziet iets liggen op haar bureau, een soort haarborstel. Ilse loopt naar haar bureau toe en kijkt naar de haarborstel. Uit schrik gooit ze de haarborstel weg. ''Hoe kan dat!'' denkt Ilse. Want de haarborstel is precies dezelfde haarborstel als de haarborstel die in haar droom in de spiegel werd gegooid. Met bonkend hart pakt ze de haarborstel op, en bekijkt hem aandachtig. Maar Ilse merkt dat ze best moe is, dus ze legt de haarborstel terug op haar bureau en gaat weer in bed liggen. Morgen zal de haarborstel wel wat beter bekijken.

Kamer 613 *ON HOLD*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu