Bugün sizlere IMDB'si yüksek olan film önerilerinde bulunacağım. Malum yarıyıl tatiline de az bir zaman kaldı. Yarıyıl tatilinizi dolu dolu geçirmeniz için önerilerde de bulunacağım. Beklemede kalın. Yorum yapmayı ve oylamayı unutmayın. Seviliyorsunuz❗
Inception (IMDb: 8.8)
Inception yani Başlangıç, çok sevdiğimiz yönetmen Christopher Nolan'ın, Leonardo DiCaprio, Marion Cotillard, Ellen Page, Cillian Murphy, Ken Watanabe, Michael Caine, Joseph Gordon-Levitt, Tom Hardy gibi izlemeye doyamadığımız bütün oyuncuları bünyesinde barındıran ve seyirciden oldukça iyi notlar almış bir film. Elbette Christopher Nolan filmografisinin çoğunda karşımıza çıkan ve bizi filmin içine çeken Hans Zimmer müziklerini de unutmamak gerekir. Film, insanların rüyalarına girerek onların bilinçaltından bazı sırları çalan veya onların zihinlerine bazı komutlar veren bir ekibi konu alıyor. Oldukça sürükleyici ve ilginç bir senaryosu var. Hala izlememiş olanlara duyurulur. Filmin, 8 Oscar adaylığına rağmen En İyi Sinematografi, Görsel Efekt, Ses Montajı ve Ses Miksajı olmak üzere toplam 4 ödülü bulunuyor.
Süre: 2 Saat 28 dakika
Tür: Bilim Kurgu, Dram
Netflix: Var
IMDb: 8.8 Rotten Tomatoes: %91 Google: %92 Biz Evde Yokuz: 9
Interstellar (IMDb: 8.6)
Bilim Kurgu ve dramı çok başarılı bir şekilde harmanlayan Christopher Nolan'dan bir modern klasik daha. Kendisi bu kez izleyicileri bir uzay macerasının içine sokuyor. Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain ve Michael Caine'in başrollerinde olduğu filmde, iklimsel değişiklikler nedeniyle artan kuraklık sebebiyle dünyanın ciddi tehlike altında olduğu bir yakın gelecekte geçiyor. Bir grup uzay kaşifi, yeni keşfedilen bir solucan deliğini kullanarak yıldızlararası bir yolculuk yapıyor. Filmin, Hans Zimmer imzalı müzikleri de müthiş. Filmin, 5 Oscar adaylığı olmasına rağmen sadece En İyi Görsel Efekt ödülü bulunuyor.Galiba ben bu filmi tatilde mutlaka izleyeceğim.
Süre: 2 Saat 49 dakika
Tür: Bilim Kurgu, Dram
Netflix: Var
IMDb: 8.6 Rotten Tomatoes: %85 Google: %95 Biz Evde Yokuz: 8.7
Parasite (IMDb: 8.6)
Parasite için Oscar tarihinin ilklerine imza atan film diyebiliriz. Şu güne kadar, En İyi Yönetmen ödülüne layık görülen Güney Koreli ilk yönetmen olan Bong Joon-ho'nun filmi, 92. Akademi Ödülleri'nde En İyi Film dahil dört dalda Oscar kazanmakla kalmadı bir de üstüne Oscar tarihinde, İngilizce dışında bir dilde (Korece) çekilmiş ve en iyi film seçilmiş ilk film oldu. Filmde gerilim, dram, komedi, aksiyon ne ararsanız var. 2 saat boyunca temposu bir an olsun düşmüyor ve sizi moddan moda sokuyor. Kendinizi bir an gülerken, bir an ağlarken bir an da korkarken bulabiliyorsunuz. Filmin konusu ise temelde, Güney Kore'de sınıf farklılıklarının yol açtığı sonuçlar. Daha fazla spoiler vermek istemiyorum o yüzden burada kesiyorum.
Süre: 2 saat 12 dakika
Tür: Gerilim, Dram, Komedi
Netflix: Yok
IMDb: 8.6 Rotten Tomatoes: %90 Google: %90 Biz Evde Yokuz: 7.8
Honeyland (IMDb: 8.0)
Bu filmi tekrar tekrar ailecek izledik ve her defasında ilk defa izliyoruz gibi olduk. Filmin türkçe adı Bal Ülkesi. Ben bu filmi TRT Belgesel'de izlemiştim. Lafı fazla uzatmadan film hakkında bilgi vermeye geçeyim.
Ljubomir Stefanov ve Tamara Kotevska’nın yönetmenliğindeki Honeyland, bizleri Kuzey Makedonya’daki bir Türk köyünde vahşi arıcılıkla uğraşan Hatice Muratova ile felçli annesi Nazife Muratova’nın sıradışı hayatları ile tanıştırıyor. Yabancı Dilde En İyi Film ve En İyi Belgesel Film olmak üzere iki Oscar adaylığı da olan belgesel insanı gerçekten derinden etkiliyor.
Süre: 1 saat 27 dakikaTür: Belgesel
Netflix: Yok
IMDb: 8.0 Rotten Tomatoes: %86 Google: %93
Dunkirk (IMDb: 7.9)
Christopher Nolan’ın hem senaryosunu tek başına kaleme aldığı hem de yönettiği Dunkirk, 2. Dünya Savaşı’nın en kilit olaylardan biri olan, Kuzey Fransa’daki bir kıyı bölgesi olan Dunkerque’ten yüz binlerce İngiliz askerlerinin tahliye edilmesini konu alıyor. Bu tahliye sürecini, üç farklı kesitten izliyoruz. Filmin müziklerini besteleyen Hans Zimmer, kullandığı saat tiktakları ile filmdeki gerilimin dozunu inanılmaz arttırıyor. Filmin başrollerinde ise Mark Rylance, Kenneth Branagh, Tom Hardy var, Fionn Whitehead ve Harry Styles gibi oyuncular var. Filmin, 8 Oscar adaylığına rağmen En İyi Kurgu, Ses Montajı ve Ses Miksajı olmak üzere toplam 3 ödülü bulunuyor.
Süre: 1 saat 46 dakika
Tür: Savaş, Dram
Netflix: Var
IMDb: 7.9 Rotten Tomatoes: %81 Google: %86
Little Women (IMDb: 7.9)
Bu filmin kitabı bende var ama okumaya hiç vaktim olmadı. Ayrıca kitabın filminin olduğunu bilmiyordum bu sayede öğrenmiş oldum tatilde izleyeceğim filmlerin başında. Film hakkında bilgi verecek olursam:
Louisa May Alcott’un klasikleşmiş romanından, Lady Bird filminden tanıdığımız Greta Gerwig tarafından uyarlanan Little Women yani Küçük Kadınlar, Amerika’daki İç Savaş sonrası dönemde geçen, birbirinden çok farklı dört kız kardeşin hikayesini konu alan bir aile dramı. Meg (Emma Watson), Jo (Saoirse Ronan), Beth (Eliza Scanlen) ve Amy (Florence Pugh) adlı kızkardeşler, o dönemin kadınlarının hayatına dair sorunlara ve zorluklara birlikte göğüs geriyorlar. Filmde, usta oyuncu Meryl Streep, Laura Dern, Louis Garrel ve Timothée Chalamet de yan rollerde.
Süre: 2 saat 15 dakika
Tür: Romantik, Dram, Dönem
Netflix: Yok
IMDb: 7.9 Rotten Tomatoes: %95 Google: %90