04

151 29 0
                                    

"hoi. jauh termenung."

aera tersedar dari lamunannya akibat ditegur oleh jisung.

"asal? gaduh lagi."

aera mengeluh. "jisung pun tahu."

"diam je, betullah tu. kan kan?" soal jisung. bahunya menyenggol bahu aera berkali-kali.

"kau nak apa datang sini?"  soal aera bagi mengelak soalan daripada jisung.

kalau boleh, dia nak lupakan dulu masalah tu. penat, itu yang aera rasakan.

"eleh, mengelaklah tu. macamlah aku tak tahu." kata jisung lalu mencebik. kedua-dua tangannya disilang ke dada lalu berpaling ke arah lain.

aera menggeleng perlahan melihat kelakuan jisung sebentar tadi.

"aku tak nak cerita pasal ni dulu. nanti aku cerita bila dah ready okay?" kata aera sambil tersenyum, berniat untuk memujuk jisung.

"aku gurau jelah. itu privacy kau. want some hug?" tanya jisung dengan senyuman dibibir. tangannya di depa, menandakan dirinya memberi ruang untuk kakaknya masuk ke dalam dakapan dia.

tak memakan masa lama, aera masuk ke dalam dakapan jisung. belakang badannya diusap perlahan oleh jisung, manakala tangannya lagi sebelah mengusap kepala aera.

"aku penat. thank you dah pinjamkan bahu untuk aku, jisung"




































































































"aku tahu kau tengah jauhkan diri dari dia. kau sayang dia sangat-sangat, sebab tu kau buat macam tu. takpe, kau dah buat keputusan yang baik, noona."

break.Where stories live. Discover now