Mehmet Akif Ersoy'a mektup

7 1 1
                                    

Milletin vatan için duyduğu sevgiyi ve aşkı en güzel şekilde kaleme alan Mehmet Akif Ersoy'a,


Gönül isterdi ki sizi görüp ellerinizden öpüp sizinle sohbet etsem ve şiirlerinizi uzun, uzun konuşsak...Vatan sevgisi ve bağımsızlık aşkıyla kaleme aldığınız ve her bir kelimesi hafızalara kazınmış olan, bize yol gösteren, kahramanlık duygumuzu kamçılayan bu bağımsızlık sembolümüz, 90 yıldır aynı gurur ve heyecanla tüm cihana duyurulmaktadır. Biz cumhuriyetimizin yeni nesil gençleri olarak o zaman yaşanmış olan tüm zorlukları siz olmasaydınız nasıl bu kadar güzel bir şekilde zihnimize kazıyabilirdik?"Ağlarım, ağlatamam; hissederim, söyleyemem. Dili yok kalbimin ondan ne kadar bizarım." Satırlarının sahibi olan şair! Yazmış olduğunuz marşta vatan sevgisini ve bağımsızlık mücadelesini o kadar iyi anlatmışsınız ki vatana olan bu sevgi daha güzel nasıl anlatılabilirdi, bilemiyorum. Sadece kaleme aldığınız İstiklal Marşı değil, bununla birlikte şehitlerimizin istiklal uğrunda nasıl cesurca savaşıp kendilerini feda ettiklerini yine siz anlattınız. Biz yazmış olduğunuz Marşı, Destanı ve Safahat'ı okuyarak milletimizin yaşadıklarını derinden hissediyor ve ibret alıyoruz. Şiirlerinizle, toplumun sesini aydınlattınız. Size ne kadar teşekkür etsek azdır. Yazdığınız İstiklal Marşı milletimizi aydınlattı. İstiklal Marşını her okuduğumda siz aklıma geliyorsunuz. Siz ülkemizin en önemli şairisiniz. Herkes sizin gibi vatansever bir kişi olsa... Vatansever olduğunuz yazdığınız marştan belli oluyor. Şiirleriniz de çok güzel insanı kendinden alıyor. Yazdığınız İstiklal Marşı muazzam duygu yüklü ve kişiyi heyecanlandıran bir marş ve büyük bir coşku ve heyecan yaratıyor. Türk Milletine çok büyük bir armağan verdiniz. Bizim için çok önemli bir şairsiniz. Bize böyle güzel duygular yaşama fırsatı verdiğiniz için size minnettarız.  İstiklal marşını yazarken eminim ki bayrağı vatanı ulusu ataları şehitleri gazileri askerleri polisleri düşünerek ve onların vatan için ne kadar çok savaştıklarını düşünerek onlara layık bir marş yazdınız.


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 19, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Mehmet Akif Ersoy a MektupHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin