Boboiboy berjalan balik ke rumah.Tiba di depan Papa Zola dia pun pergi ke sana untuk memberi cupcake perisa coklat.
Boboiboy:Assalammualaikum.
Mama Zila:Walaikumsalam,eh boboiboy.Buat apa kamu kat sini ?(sambil menyuruh boboiboy masuk)
Boboiboy:Nak lawat Pipi Zola dan Papa Zola.
Mama Zila hanya meng'ooh'kan kata kata Boboiboy.
Pipi Zola:Hi abang Boboiboy,abang buat apa datang kat rumah Pipi ni ?
Boboiboy:Abang datang sini untuk lawat koranglah kan hari tu korang kemalangan.
Pipi Zola:Ooo,Pipi tak cedera tapi papa cedera(sambil melihat kearah kebenaran)
Boboiboy:Nah ambil ni(bagi cupcake coklat)
Pipi Zola:Terima kasih abang Boboiboy.
Pipi Zola pun berjalan ke ruang tamu dan makan cupcake perisa coklat.
Boboiboy:Assalammualaikum cikgu.
Papa Zola:Walaikumsalam boboiboy.
Boboiboy:Macam mana boleh jadi kemalangan ni ?
Papa Zola:Macam ni ceritanya.
Flashback on
Brum brum.
Bunyi moto Papa Zola kedengaran membelah jalan.
Pipi Zola:Laju lagi papa laju.
Papa Zola:Mana boleh laju nanti kemalangan lepastu masuk hospital(sambil memandang ke arah depan)
Tiba tiba.
Ada kereta berhenti secara mengejut.
Papa Zola dan Pipi Zola:Aaah
Buk.Papa Zola dan Pipi Zola terjatuh dari moto akibat terlanggar bahagian belakang kereta tersebut dan menyebabkan mereka berdua terpelanting ke arah rumput rumput.Papa Zola patah pada bahagian tangan manakala Pipi Zola tidak apa apa kerana Papa Zola memeluk beliau.
Nino nino.Bunyi ambulans datang kearah kemalangan di mana tempat Papa Zola dan Pipi Zola kemalangan.
Pipi Zola:Abang,akak.Tolong papa,papa patah tangan(cemas)
Akak doktor:Sabar ye dik(cuba menenangkan Pipi Zola)
Beberapa orang doktor mengangkagt Papa Zola untukdi masukkan ke dalam ambulans ada yang mengelub di dalam hati.
Doktor:Ya Allah,beratnya orang ni(keluh seorang doktor dalam hati)
Flashback off
Papa Zola:Hah ! Macam tulah kisahnya.
Boboiboy:Oo macam tu,kalau macam tu sya nak balik dululah.Busy sikit.Assalammualaikum.
Papa Zola:Walaikumsalam.
Boboiboy pun berjalan keluar dari rumah Kebenaran.
Skip time(depan rumah)
Boboiboy:Assalammualaikum(laung boboiboy)
Yaya:Walaikumsalam.
Boboiboy:Nah cupcake yang sayang pesan tadi.(sambil memberi cupcake berperisa strawberry)
Yaya:Terima kasih abang.
Boboiboy:Sama sama.
Mereka berdua pun berborak borak di ruang tamu,mereka berdua sungguh gembira namun tanpa disedari ada seseorang tengah memerhati.
???:'Tunggu boboiboy aku akan balas dendam sebab ambik Yaya dari aku'
Kata orang misteri tersebut dengan nada yang sedikit marah lalu berjalan pergi.
Amacam best tak ? Best ? Nantikan chapter akan datang dan jangan lupa vote.
YOU ARE READING
Master Elementals
Teen FictionBoboiboy dan kawan kawannya telah banyak berusaha untuk membunuh seorang penjahat yang sangat licik.Jadi boboiboy mengesyaki ada diantara diorang pengkhianat.Adakah boboiboy berjaya mencari penjahat tersebut ? Baca dulubaru tau.