part 1

21 7 1
                                    

"Kamu satu-satunya pengurus perpustakaan ni kan.jadi..kerja yang bagus sudah menjaga perpustakaan ni selama 3 tahun".kata seorang guru serta disambut dengan tepukan tangannya.

Jungkook yang mendengarnya hanya menunduk hormat.

Guru itu bersuara lagi.
"Walaupun para pelajar sekolah ni tak berapa gemar singgah ke tempat macam ni.kamu masih keras kepala jugak ye.bahkan para guru juga ingin segera menutupi perpustakaan ini dua tahun yang lalu.tapi kamu dengan tegasnya mempertahankan jati diri pustakaan ni".

"Itu kerana Saya sangat mencintai tempat ni".kata jungkook.

Guru itu lantas memandang pelik.
"Apa tempat ni istimewa sangat ke kepada kamu?tanya guru itu.

Jungkook hanya mengangguk sahaja dan tak menjawab pertanyaan guru itu.baginya guru itu tak perlu tahu lebih dalam lagi terhadap isi hatinya.

Guru itu mula memandang jam di tangannya dan mula bergegas pergi dari tempat itu.

Lelaki itu memandang kepergian sang guru kemudian meneruskan kerja-kerjanya.

...
...
...
..
.
..
..
..
..
Sekumpulan pelajar lelaki berkumpul membincangkan sesuatu di kelas.telefon bimbit mereka saling bertukar tukar tempat.
Bukan mereka sahaja yang riuh rendah.pelajar kelas lain bahkan satu sekolah sedang heboh dengan satu hal ni.
Yang dapat didengar ialah seorang pelajar perempuan ni.siapakah orang itu?kenapa dia begitu popular sangat sampai hari-hari para pelajar sekolah menggosipkannya.

dia ialah chou tzuyu kelas atas dan merupakan senior sekolah ni.

Rupa parasnya sangat digemari lelaki-lelaki di luar sana.tinggi badannya sempurna.tapi.........kita semua tidak tahu yang perangai nya kekanak kanakkan dan sangat nakal di sekolah.

Apa yang dia sekarang tengah buat ya.mari kita tahu........

"Tzuyu, ini aku ada belikan ais krim untuk kau".kata sahabat baiknya sejak kecil bernama mina.

Tzuyu yang baru bangun dari tidur.hanya mengucapkan terima kasih perlahan.

"Tadi ramai betul yang puji puji kau kat kelas bawah masa aku lalu tadi. kata mina sambil mengunyah ais krimnya".

"Alah itu cuma hal biasa.tiap tiap hari aku macam ni".kata tzuyu dengan senyum nya.

"Untunglah orang macam kau dilahirkan dengan muka yang perfect".kata mina memandang cemburu.

"Tolong jangan puji aku lebih-lebih boleh tak.buat aku malu jer."kata tzuyu yang mula mengunyah ais krim.

Mina mula menyadari sesuatu.
"Eh,hari ni kan mula aktiviti kokokurikulum bagi semua pelajar.baru aku perasan kau tak hadir semalam kan.so...kau kene pergi jumpa cik shimizu untuk daftar kelab kau.semua pelajar dah daftar semalam mase pembukaan.mungkin cuma kau je kot yang tak daftar lagi."

Tzuyu yang mendengarnya hanya membuat muka bosan.
"ah,malaslah baik aku tidur kat dalam kelas sepanjang koko".

"Apa!!Tzuyu,kau jangan main-main dengan cikgu shimizu kita tu.ada satu masa dia pernah berlawan dengan bapa tinju wakil seoul.aku dengarlah lelaki tu tewas dengan satu kali tumbukan.semua orang yang ada kat situ tak jangka yang cikgu shimizu ade kekuatan lagenda.sampai sekarang aura cikgu tu selalu membara di luar atau didalam sekolah.jadi jangan cuba-cuba nak cari pasal dengan cikgu tu.faham tzuyu".jelas mina dengan panjang lebarnya.

Tzuyu yang mendengarnya hanya tertawa terbahak-bahak.
"Apa punya ceritalah ni.takde cerita yang logik sikit ke ha".

Mina yang mendengarnya hanya menepuk dahi sendiri.dia pon sudah kenal tzuyu jenis orang yang macam mane.

...
..
..
Seusai kelas tamat.kesemua pelajar mula pergi ke kelab masing-masing kecuali tzuyu.dia mula menyambung tidur siangnya.dikeluarkan bantal dari dalam begnya.memang tiap tiap hari dia membawa bantal ke sekolah.dengan tujuan hanya satu, apabila dia mendapat peluang tidur.dia akan menggunakan kesempatan itu dengan sebaik mungkin.
memang orang yang jenis super duper rilek didalam sekolah.

Beberapa menit kemudian seseorang berdiri dihadapannya.

Dia adalah guru shimizu.terlihat dari riak wajah cikgu tersebut,moodnya memang tidak baik hari ni.yang pasti orang dihadapannya ini akan digoreng sehingga hangus.

Tzuyu masih tertidur pulas di atas bantalnya yang empuk.dan itu menambahkan lagi kemarahan cikgu shimizu.
..
..
..
Mina sedang belajar kelab memasak.tiba tiba terdengar sebuah jeritan.bukan cuma dia malah pekebun diluar sekolah boleh dengar arah suara tersebut.
..
..
CHOUI TZUYUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Semua orang bergedik ngeri selepas mendengar jeritan tersebut.yang pasti,mereka tidak mahu berada di tempat itu walaupun berjarak beberapa centi kejauhan.

..

..
Tzuyu mengusap ngusap telinganya sakit.
Dalam perjalan ke kelab nya dia tak henti-henti mencarut cikgu tersebut kerana mengganggu tidur nyenyaknya di dalam kelas.

Selembar kertas yang diberikan cikgu tadi dilihat oleh tzuyu.
Dia langsung tiada idea kenapa dia dimasukkan ke kelab perpustakaan.sebelum ni mana pernah dia menjejak kan kaki ke perpustakaan.kalau bukan kerana dipaksa,sepanjang hidupnya memang takkan faham erti maksud perpustakaan.

Tak lama kemudian Dia sudah sampai ke tempat itu.

perlahan lahan dia mula masuk kesana.

Sedikit terpegun juga dengan betapa luas dan cantiknya tempat ni.ini kalau main nyorok-nyorok seminggu belum tentu jumpa.

Bila difikir fikir Apa penyebab perpustakaan ni terlihat rapi dan teratur.bukankah pelajar sekolah ni lebih gemar bermain-main hiburan bahkan cikgu perpustakaan pun tak pernah dilantik.

Namun pandangan tzuyu tiba tiba terpaku kepada seseorang yang berdiri di belakang langsir tingkap.cahaya menutupi pandangan tzuyu sampaikan dia tak boleh mengecam wajah orang itu.

Orang itu menatap tajam tzuyu lama.namun perlahan-lahan orang itu mula mendekati tzuyu membuatkan gadis itu terpaku.

..
..
..

..
..
..
.
..BERSAMBUNG..










🍁MY DIARY~TZUKOOKWhere stories live. Discover now