Jungkook menatap lama kertas yang diberikan tzuyu.
"Nama kau choui tzuyu kan.mulai hari ni kau perlu belajar cara untuk menerbitkan buku dari aku".Tzuyu yang menatap jungkook lama hanya tersenyum dan itu yang membuat jungkook perasan.
"Kenapa kau pandang aku macam tu.apa kita ni saling kenal?"kata lelaki itu dingin.
"Oh,ayolah.kau tak terpegun ke dengan kecomelan aku ni"?soal tzuyu dengan manja.
...
...Suasana tiba-tiba hening kerana tingkah gadis itu.
"Tak".sepatah sahaja yang boleh dikatakan jungkook.seperti yang kita kenal jungkook memang orang seperti air batu yang terus membeku.lelaki sepertinya lebih suka menyendiri daripada bersosial.
Jungkook mengendahkan tingkahnya lalu mulai pergi menyambung kerjanya di rak buku.sedangkan tzuyu hanya bingung dengan lelaki itu.nampaknya dia memang tidak mahu berkawan bahkan mendekatinya.
10 menit kemudian jungkook sudah selesai mengemas buku.kerja seterusnya yang perlu dilakukan ialah menerbitkan buku pula.
Namun dia berpikir apalah budak baru tu buat sekarang ni......
Lelaki itu hanya memandang jengkel kepada tzuyu yang sedang tidur pulas sekarang ni.
Ingin sahaja dia tegur atau menghalau keluar dari pustakaan ni mengingatkan banyak peraturan yang perlu diikut apabila ada di perpustakaan.
kalau nak dikata banyak memang perpustakaan ni ada 1000 peraturan yang sudah termaktub.tentu saja yang dicipta adalah dirinya sendiri.memang dia sentiasa ingin memastikan peepustakaan ini dalam keadaan baik setiap masa.Balik kepada cerita tzuyu ni pulak.tiba-tiba sahaja dia bangun dengan sendirinya.
matanya mula digosok gosok supaya menjelaskan kornea nya sekarang.Tepat pada masa,bel lonceng sekolah pon berbunyi menandakan waktu tamat sekolah.tzuyu dengan wajah terujanya pergi lari meninggalkan jungkook sendirian.
...
..
..
..
..
.Pada malam hari.
tzuyu berada di rumahnya sedang menelifon sahabat baiknya siapa lagi kalau bukan mina.
Banyak benda yang dia ingin mengoceh mengingatkan peristiwa hari ni yang terjadi kepadanya."Kau tahu tak,tadi ade sorang mamat ni kat kelab perpustakaan.dia sombong gila kau tau".bebel gadis itu.
Mina mula berfikir.
'bukankah kelab perpustakaan ingin digugurkan dari unit kokorikulum.ada lagi ke ahli yang menjaga kat sana'."Kalau diperhatikan di tu macam tipe idaman aku lah".kat tzuyu dengan suara lembut.
Mina mendengarnya hanya terkejut buat pertama kali.yelah sejak bila si kawan baiknya ini pernah berfikir untuk bercinta.yang dia tahu mesti tzuyu buat wajah bosan bila hadap lelaki.tak heran dia digemari lelaki diluar sana kerana dia suka menunjuk-nunjuk.
"Yow,mina.kau dengar tak"!
Mina terbangun dari lamunan
"Hah,aku dengarlah.tapi ade jugak lelaki macam tu kat sekolah kita eak".Tzuyu hanya terkekeh.
"Mungkin jodoh aku kot....
..
..
..
Esoknya.."Kita harini akan bergabung dengan kelas sebelah harini untuk waktu sukan".ucap guru shimizu di dalam dewan bola tampar.
Ramai pelajar di sekolah ni berimpian untuk tidak mempunyai cikgu shimizu di waktu pembelajarannya.sesiapa yang mendapatkan cikgu itu memang nasib malanglah kepada dirinya."Semua pelajar perlu mengikuti langkah-langkah permainan dengan betul.tiada sebarang pelanggaran walaupun sengaja.
Itu pun kalau kamu semua boleh ikut lah".kata shimizu menggaraukan suara sambil meregangkan ototnya.Semua pelajar hanya bergedik ngeri di dalam dewan itu.pelajar yang tidak aktif sukan tiba-tiba boleh terasa aktif sukan.pelajar yang demam hari ni,tiba tiba terasa sihat waalfiat.
"Apa yang pasti.........................................
...
Jangan pernah bergurau dengan cikgu tu!!!"jerit semua pelajar dalam hati.Mina memandang kiri dan kanan mencari seseorang yang seharusnya wajib berada di sini.tapi nampaknya dia tiada.
...
..
..beberapa menit kemudian.barulah tzuyu muncul di dalam dewan itu.wajahnya menampakkan tiada rasa bersalah sedikitpun.itu kerana mungkin dia baru bangun tidur di dalam kelas.Segera dia menyapa cikgu shimizu.
Semua pelajar lelaki di dalam dewan membuat isyarat kepada tzuyu supaya melarikan diri dan jangan datang kembali.
Tapi tzuyu tidak melihat mereka dan langsung pergi menyapa guru itu."Cikgu...maaf sebab saya terlambat".
Mereka berdua berkata serentak.jungkook yang entah datang dari mane tiba-tiba berada di sebelah tzuyu.tzuyu hanya terkejut sahaja menakala lelaki itu bersikap tenang.Cikgu shimizu membuat mood yang tak baik sekarang ni.dia perlahan-lahan memandang kebelakang menghadap mereka berdua.
"BERANINYAAAAAAAAAAAAAA KAAAAMUUUUUUUU BERDUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
Jungkook dan tzuyu sedang mengemas bola dan peralatan sukan.manakala semua orang sudah tiada di dalam dewan.Mereka langsung tidak mengeluarkan suara pon sejak dari tadi lagi.kedua dua mereka agak canggung.mungkin kerana didenda dengan teruk harini..
Namun sedaya upaya tzuyu cuba beranikan diri.
"Hei,berapa lama kau jadi ahli perpustakaan"."Kenapa kau nak tahu pasal aku".tanya Jungkook dingin.
Tzuyu menggembungkan pipinya tanda dia sedang kesal.
"Okay kalau macam tu apa je yang aku boleh tahu pasal kau"?tanya tzuyu lagi.Jungkook menatap perlahan kearah tzuyu.
"Nama aku jungkook.itu je yang kau perlu tahu"......BERSAMBUNG.....
YOU ARE READING
🍁MY DIARY~TZUKOOK
Teen Fiction"boleh aku bertanya?adakah kamu betul-betul akan mati"kata jungkook perlahan. tzuyu yang mendengarnya hanya tersenyum........