Di bilik ketua teras
Zain:semua dah ada kecuali hali dia memang tak boleh datang sebab ni misi rahsia untuk kita...iman...
Iman:hari ni kan 23/5/2020 kan?
Ali:ye
Iman:hari jadi hali 25/5/2020
Rudy:jadi?
Jet:bangang lah kau ni Rudy iman nak buat parti hari jadi hali lah bodoh!(tegas)
Rudy:Oooo jadi macam mana?
Ali:macam ni..
Di bilik hali...
Hali:mesti Lily nak balas dendam kat aku 😞 tapi kan kenapa ramai yang macam tak cakap dengan aku? Hmm(muncung kan mulut)
Hali:arh!!!!Lily jangan kacau aku!!!!(meracau)
Djin:eh eh Hali jangan takut ni Djin.Macam mana ni?
Rizwan Kene ke pengsan kan dia?
Djin : buat je!
Hali:argh!..............Dibilik ketua teras...
Djin:Zain ..Zain..Zain!
Zain:apo?
Gempa:kenapa hali pengsan?
Rizwan:disuruh aku buat hali pengsan ikut je lah siap kena marah lagi aku dengan mamat Ultraman ni.
Iman:hmm uncle Zain letak lah dia kat bilik dia
Rudy:biar aku guna gari aku
Ice:kau buat hati² kalau tak kubur kau aku letak sebelah kubu ular aku!
Rudy:ok...ok ...puas hati tengok dia siap nangis lagi....eh jap nangis...
Iman:jet awak pergi tengok!
Jet:what the .....................lah dia mimpi buat takut je
Hali:huh huh huh huh mana ni ? Aik lah kat bilik rupanya-rupanya..tido ..😴😴😴
Jet:jom sambung....10 minit kemudian..
Ali:harap berjaya bukan boleh dengan hali karang habis duit dia habis beli fon lagi
Iman:harap berjaya......hali bangunHali:hmm(mamai)
Zain:jom makan pancake
Hali:hah! pancake! Ok!(terus berdiri)
Moon: patut pipi macam pau sebab suka makan pancake rupanya...........Di arena semua ada kecuali hali...
Iman:kan kita dah kata nak bincang pasal ice je yang stalk hali tu..
Roza:ha ah lah jom lah...
Ice:ok macam ni sebelum waktu ice tidur dengan abang hali ice ada dengar abang nangis sebab solar paksa dia makan..
All:*pandangan tajam ke solar*
Jet:lagi ice
Ice:dia kata lagi bila dia nak mati dan hilang sakit ...
Gempa:teruk tu sakit dia..
Ali:walawei cepat sambung
Ice:tak silap ice hali cakap macam ni"bila rasa sakit akan hilang dan kematian menziarahi.Apa susah sangat nak terima aku tengok abang sendiri pon tak suka aku"ha gitu yang ice dengar tak jelas sangat time tu hali banyak sedu..
Bulat:kita kena pulihkan kesakitan hali dekat sini siapa je tahu paling banyak biodata dia ?
Ali:aku
Iman:saya
Khai:aku
Gempa:aku
Moon:tu je?
All:ye...
Alicia:apa kata macam ni mula² iman tanya apa kesakitan yang pernah dilalui hali.Gempa kau tanya apa mimpi buruk dia.khai kau dan Ali sokong belakang macam kalau ada orang lain kau macam cover bagi dorang rasa dorang dua je kat situ .Lagi jangan bagi dia mengamok karang tak tahu nak bukak diari kat fon dia ..
Solar:macam mana kau tahu?
Iman:saya bagitau saya ada nampak hali sedu waktu tengah type sesuatu iman tengok lah rupanya diari..
Alicia:jom kalau yang aturkan acara e.djin..
YOU ARE READING
Hidup Halilintar ft. Ejen Ali
ActionCerita ini mengisah kan BoBoiBoy yang mempunyai adik angkat yang bernama Ali sejak kematian ayah BoBoiBoy dan Ali mereka tinggal berdua di Cyberaya bersama