Månspat

64 0 0
                                    

När vi hade gått i genom vattenfallet såg vi spat. Spat låg i grottan bakom vattenfallet, det fanns heta källor mitt i golvet och varma stenar det var ett riktigt lyxigt spa.
-Det måste vara ett 5 stjärnigt spa vi är på. Sa Jessie till James.
James nickade.
Vi gick in lite längre och då kom en katt med en måne i pannan och sa:
-Välkomna till månspat hoppas ni får det trevligt.
-K K kan den där katten prata? Stammade Jessie och James.
-Jessie och James det är en månkatt och alla månkatter kan prata.
Vi gick till två små omklädningsrum och bytte om till badkläder, Månkatten kom fram till oss och sa:
Det är så trevligt att få nya gester, fruesten jag glömde presentera mig förut, jag heter Mino och det är mitt spa.
Mino lät både snäll och trevlig tyckte vi tills en av gästerna kom fram till Mio och sa:
-Det här är det sämsta spa jag varit på! Då blev Mio arg och skrek:
-Jasså! Då får du väll gå till något annat spa då!
När Mio skrek var han arg och lät inte det minsta snäll eller trevlig, dessutom klöste han på gestens väska så att den gick sönder.
Som tur var lugnade Mino sig snabbt.
-Jag ber om urchäkt för det där. Sa Mino nu när han var lugn och trevlig igen.
Man kunde nästan inte tro att det var samma katt. Jag och James stod helt tysta av förvåning att vi inte ens märkte att Japp stod och gapskrattade åt oss så förvånade var vi.
-Vill ni ha marsas? Frågade Mino vänligt.
-Ja absålut! Svarade Tiffany glatt.
Mino och hans kattvänner maserade oss med sina mjuka kattassar. Efter en stund hörde vi något som lät som en brasa. Det var ett mysigt ljud och det lugnade oss så vi blev helt slappa.
-Mino när skaffade du en brasa? Frågade Japp.
-Det är ingen brasa. Svarade Mino.
-Va! Brinner det! Vart?! Skrek Japp förvånat och hoppade runt i rummet av panik.
-Japp skärp dig! Skrek Tiffany.
-Du behöver inte vara rädd. Det som du hörde var vi katter som spann, vi spinner när vi är glada och mår bra. Sa Mino lugnt.
När Mino hade förklarat allt så blev Japp lugn igen.

Angel of darknesWhere stories live. Discover now