1. Řekni mi svůj první vtip

166 6 0
                                    

Tiché klapání bot na vysokém podpatku se ozývalo chodbou Arkhamu, Gothamského ústavu pro ty nejhorší případy. Mladá doktorka se několikrát nadechla, aby si dodala odvahy a pokračovala v cestě. Nechtěla jako svůj případ něco jednoduchého, už od mala chtěla dokázat, co v ní je a tohle byl skvělý způsob, jak to všem ukázat. Zmáčkla zvonek a čekala na příchod strážného. Otevřel jí zamračený muž, který se tvářil jakoby jej vyrušila u něčeho velmi důležitého i když noviny v jeho levé ruce dokazovali opak.
"Harleen Quinnzel?" Zeptal se jí okamžitě.
"Doktorka Harleen Quinzel prosím"
Pronesla ihned.
"To jste nechtěla na nějaké klidnější místo? " zeptal se jí drze.
Harleen si odkašlala. "Protože jsem malá, blond a nosím brýle? Neměl byste lidi soudit tak rychle. " Potom ho obešla a pokračovala dál.
Nakonec došla až je svému nadřízenému. "Dobrý den doktore Smithi"
"Dobré ráno doktorko. Opravdu chcete toho šílence? "
Harleen se trochu zamračila. "Ten muž si to zaslouží trochu úcty. Sice je nevyrovnaný ale podle mě, se jedná o génia"
Doktor zakroutil hlavou ale naznačil jí aby šla dál. Nakonec se zastavila až před malou místností, kde byl připravený její první případ. Harleen zaklepala a vešla dovnitř.
"Paní doktorko, vy i klepete? "  ozval se muž jízlivě.
Harleen mu pohlédla do očí a v její mysli se strach mísil s úctou a upřímným zájmem. Pohlédla na jeho pronikavé oči, ústa, bledou kůži i zelené vlasy. Naproti ní seděl Joker.
Muž se zasmál i když k tomu nebyl viditelný důvod a zeptal se jí.
"Jak se jmenuješ koťátko? "
Harleen opomenula tykání a sedla si naproti němu. "Jsem doktorka Harleen Quinzel. "
Joker se znovu zasmál. "Harleen Quinzel, to se k tobě nehodí, ještě to změníme. "
Harleen na něj mrkla. "Jméno se tak lehce změnit nedá. "
Tentokrát na ní mrkl Joker. "Myslíš že mě moje jméno dali při narození. To mě ještě nikdo neznal"
Harleen si zapsala menší poznámku do bloku.
"Koťátko, než odejdeš, řekni mi svůj první vtip"
Harleen se na něj znovu zahleděla. "Nejsem tu kvůli vyprávění vtipů. "
Joker se k ní nahnul blíže. "Jsem tu abych ti ukázal, co jsi zač. Vidím až do nitra tvojí duše a spatřil jsem tam oslnivou bytost, kterou ale musím dostat ven. "
Harleen se zasmála. "Jsem psychiatrička, to je mé pravé já. Tím jsem a tím budu i nadále"
Joker zakroutil hlavou. "Jsi jako motýlek, co se musí nejdříve vyklubat z kukly. "
"To ty už toho máš za sebou více, než je zdrávo"
Tentokrát nemusela nic číst, vše dokázala vyjmenovat z paměti. Všechny Jokerovi plány nastudovala. Šlo o geniální myšlenky, které ale většina lidí nepochopila.
"Vykradl jste několik bank, zkoušel jste zničit celý Gotham a zabít Batmana"
"Nemám rád netopýry a ošklivé lidi. "
Harleen se musela držet aby se nerozesmála.
"Litujete svých činů? "
"Koťátko, kdy si se vrátila zpět k vykání? "
"Jsem doktorka, bylo by to více profesionální"
Joker bouchl do stolu. "Nehraj žádné hry a buď sama sebou"
Harleen vstala a připravila se k odchodu.
"Uvidíme se zítra, ne že mi někam zmizíš"
Joker zatleskal. "Sice to bylo chabé ale vtip to byl. Neboj se, my odsud zmizíme společně"

Harley Quinn - Kniha 1.Kde žijí příběhy. Začni objevovat