[🍡💛]
"Er- er.. Eheh, kitorang baru je sampai sini tadi" kata aku. Eii beruk dua orang ni baru sekarang reti nak diam.
"Ouhh masuk lah tapi jangan bising, Haera tengah tidur" ujar Doyoung.
"Guys, aku nak balik dah ni sebab ada kerja sikit nak buat. Korang tolong hantar Haera balik tau, jangan bagi dia balik sorang sorang." kitorang semua angguk faham and then tak lama Doyoung keluar dari bilik tu.
"Kalau aku tengok tengok kan Doyoung tu macam suka dekat Haera lah" kata Junkyu
"Eh bodo ke? Takkan lah." kata Lisa
"Asal kau? Jealous ke?"
"Haah Lisa.. Jealous ke? Kau dah ada Hyunsuk kut? Takkan nak rembat Doyoung jugak?" kata ku. Bruhh sehari tak sakat Lisa memang tak boleh. Ghghghhg
"HEH SEYTAN MANE DE BODO KE AKU NAK SUKA DEKAT DOYOUNG TU!!?" jerit Lisa. Aku tekup mulut Lisa kuat kuat lepas tu.
"Hmpf! Hmp! Pft!"
"Kau diam boleh tak, nanti Haera terbangun setan." lepas tu aku lepas tangan aku dari mulut Lisa. Taknak aku tekup lama lama nanti terkeluar air liur basi dia tu ewh HAHHAHAHAHA
"Hnng.. Mm" aku tengok Haera gerak. Confirm dah bangun. Aku jeling Lisa
"Tengok, kan betul aku cakap."
"Hehe mianhe"
Haera pov
Masa aku bangun, aku ternampak tiga ekor monyet dekat depan aku.. Hehe takdelah.
"Korang buat apa dekat sini?" tanyaku sambil mengosok gosok mata.
"Tak nampak ke kitorang tengah jemur kain ni??" kata Junkyu.
"Mana kain nye?" aku ikut main bodoh. Ha padan muka.
"Haera? Kau dah okay kan? Jom balik. Lama kitorang tunggu tadi." celah Haejin.
"Okay jom." aku segera turun dan mengemas semua barang barang ku. Aku ada juga ambil paper bag yang Doyoung kasi tadi.
"Dah? Jom balik sekarang."
"Hmm.."
Skip (Haera's house)
"Korang tak nak masuk dulu ke?" sekali sekala tawar kan sebab diorang dari awal tadi tolong aku.
"Hmm takpelah.. Hyunsuk dah call aku tadi tanya aku dekat rumah ke tak sebab dia nak pergi sana." kata Lisa. Aku mengangguk faham kemudian tengom Junkyu and Haejin.
"Aku ada kerja nak buat" kata Junkyu. Aikkk pelik betul biasanya Junkyu okay je kalau aku ajak lepak dekat rumah. Ni tiber pulak dia tolak.
"Kau?"
"Aku nak kena tolong mama aku dekat butik baru dia tu." kata Haejin.
Dan tinggal lah aku seorang di sana. Aku anak tunggal so takda yang nak teman aku.
Dekat rumah tu actually ada pembantu tapi dia sekarang tengah sakit so takda siapa siapa dengan aku dekat rumah sekarang.
Aku terus kunci pintu rumah and pergi bilik aku. Masa aku buka pintu, aku nampak ada macam ada surat dekat cermin balcony aku tu.
"Apa ni?" sambil mengutip kertas yang ada dekat lantai tu. Hm
Isi surat ~
Hi youu, yes you! :)
I hope tangan you tu dah sembuh, sorry i tak teman you sampai balik tadi sebab i ada kerja sikit nak buat.
Hehe see you tomorrow dear <3
Your sayang,
Dobby 💛" SAYANG?! ape benda beruk ni merepek?"
Tanpa aku sedar, aku tersenyum masa baca surat tu and pipi aku merah, menandakan aku tengah blushing. Ish dah la aku letak surat tadi tu dalam laci meja solek. Lepas tu aku ambil tuala and terus pergi mandi. Yelah mandi, takkan amik tuala lepas tu pergi masak kan? XD
Skip
Aku tengah duduk atas katil sambil tengok kdrama favourite aku.
"Omo! Omo!"
"Alaaa confess jelah! Lembab betul, aku rembat gak kang."
"Ishh tak payah lah rampas rampas"
"Bodoh sia drama ni!"
"ARGHHHH"Kira - kira tulah benda yang keluar dari mulut aku masa tengah tengok drama tu. Lepas bosan tengok drama, aku pun bangun. Aku check handphone kejap.
Ting! Ting! Ting!
Haejin lahanat (2 messages)
+82154**97 (5 messages)
"Siapa ni?" aku pon buka chat dari number yang aku x kenal tu.
Open chat
+82154**97
Hi
Tangan you dah okay?
In case you didn't save my number
Ni Ito be continued ~
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐧𝐨𝐲𝐢𝐧𝐠 𝐛𝐮𝐭 𝐡𝐞'𝐬 𝐦𝐢𝐧𝐞 ⚘ 𝐤𝐢𝐦 𝐝𝐨𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
Fanfiction[ended] 📑 : a kim doyoung fanfiction #1 - kpopidols