Det var en gutt langt inne i skogen som het Ékat. Han var en fotballspiller og den beste fotballspilleren på sitt lag. Han hadde en drage som het Vãtluft. Han var også en fotballspiller. Men dragene kalte det dragefotball. Ékat var en prins og spilte på konge laget. Ékat var en dragetemmer og Vãtluft var hans drage. Han skulle fly litt rundt med Vãtluft i byen til faren hans. Men Vãtluft fløy ut av byen. Ékat prøvde å fly inn i byen, men det gikk ikke. Vãtluft bare fløy videre inn i skogen. Da de kom over et stort hull i bakken så stoppet Vãtluft rett over hullet. Det kom en svart drage ut av hullet og stanget Vãtluft i magen. Ékat tok fram sverdet og prøvde å jage dragen vekk. Da dragen sto foran oss så jeg hvem sin drage det var. Den mørke dal kongen! Han hadde de farligste dragene av oss alle.
Ékat besvimte og datt ned i det endløse hullet. Den mørke kongen hoppet ned fra dragen sin og forandret seg til en drage. Han fløy ned til meg og tok meg opp. Da jeg voknet opp så var jeg i en seng med to vakter ved siden av meg. Jeg husket ikke så mye, men jeg husket at jeg så Vãtluft og at jeg datt i et sort hull. Jeg prøvde å komme meg ut av døra, men det gikk ikke siden vaktene tok meg. Da vaktene sto med ryggen mot meg tok jeg sverdet mitt og drepte dem. De ble til svart ødelagt glass. Jeg gikk ut av døra, men ble omringet av vakter. Jeg ble dyttet i et hjørne. Nå var jeg ille ute. Jeg klarte ikke å ta fram sverdet mitt. Jeg måtte finne en utvei. Jeg så overalt rundt meg. Ingen utvei. Nå var det over med meg. - Gi plass til den store mesteren! Alle gikk vekk. Nå var det bare et spørsmål om tid og han var død. Kongen hadde et sverd i hånden og tok det opp. Han tok meg med til en plass i slottet. - Ikke. Ikke gjør meg noe. Sa Ékat. Kongen tok meg med til dragene sine. Han satt en hengsel rundt ham. -Her skal du temme dragene mine. Sa kongen.
Ékat hadde prøvd å temme mange drager. Han hadde bare klart å temme noen av dragene. -Mester kan jeg få mat nå! Sa Ékat. Han svarte ikke så han fortsatte med å prøve å temme dragene. Ékat prøvde å ta vekk hengselen med sverdet. Da han hadde prøvd veldig lenge var den helt løs. Han snek seg rundt hjørnet og så seg om. Det var ingen der. Han løpte og løpte, men så ingen utgang. Han gikk inn i et rom som det ikke var noen vakter i. Jeg gikk til et vindu og knuste det. Alarmen gikk, men jeg sprang helt til jeg var i sikkerhet. Det var flere løpende vakter bak meg så jeg kom ikke vekk. Jeg skjulte meg bak en stein og hørte slossing. Jeg så bak meg. Der sto jo storebroren min og slosset. Han hadde to sverd men ingen ble drept. Det var rart veldig rart.
YOU ARE READING
DRAGE GUTTEN
AdventureDet er en historie om en gutt som heter Ékat. Han er den beste i å spille fotball. Han er en drage gutt og temmer drager. Han har sin egen drage som heter vãtluft. Vãtluft er den beste i drage fotball. Og sammen skal de på en lang og farlig reise.