BAB 2

98 12 0
                                    

Eunbi p.o.v

    Huh.. Penatnya untuk hari ni.. Tak sangka persembahan hari ni penat betul. Tapi tak sia-sia sebab diaorang menang untuk hari ni. Dan dia gembira sebab dapat jumpa kekasih hatinya hari ni walaupun hanya setakat pandang dari jauh.. Huwa.. Nasib baik budak-budak izone tu tak sedar aku pandang dia macam nak tembus kalau tak mampus aku nak jawab.. Dalam keadaan penat, eunbi masih dapat mendengar telefonnya berbunyi tanda ada orang mesej. Pantas dia mengambil. From my love lah..

MY LOVE CHRIS

Tahniah menang hari ni.. Dapat lagi SSOTS kalahkan god menu.

Hehe, terima kasih chris.. sayang betul god menu tak menang.. Lagu punya sedap..

Takpe, kalau god menu tak menang kat music show, menang kat hati stay pun cukuplah..

Ne, sonnim.. Btw, adalah ahli awak tahu tentang hubungan kita?

Langsung takde. Bukan tak nak cerita kat diaorang, tapi takut kalau diaorang terlepas cakap kat pd nim.. matilah saya nanti.. Buat masa ni biarlah rahsia dulu..

Saya pun tak bagitau mereka. Saya ada tengok awak buat reaction mv SSOTS kat chan room. Awak tak sedar ke chaewon dengan felix muka dia hampir sama?

Serius tak. Masa first tima tengok, memang tak. Masa saya ulang kali kedua baru saya sedar.. Kembar terpisah kot..

Maybe. Diaorang tak kenal pun sesama sendiri. Tapi dua-dua panda sesama sendiri masa kita bertembung masa tu..

Ye ke? Saya tak sedar sebab ada banyak bidadari lalu depan saya..

Awak jangan nak buat lawak chris... Saya merajuk karang..

Hehe, jangan merajuk eunbi.. Saya gurau je. Awak seorang je bidadari di mata saya..

Yelah.. saya tak merajuk. Saya kena pergi sekarang. Diaorang dah panggil nak makan malam. Bye bye..

Bye....

     " UNNIE! Nak makan ke tak nak? Kitaorang nak kemas ni.." Suara minju membuatkan eunbi meletakkan telefonnya ke tepi sebelum membalas,

   " NAK!!" Kata eunbi sebelum ke dapur. Minju cuma panaskan sup yang mereka beli sebelum balik ke dorm dan menggoreng telur. Lauk simple makan malam izone. Minju dah habis makan. Hanya tinggal yujin je.

    " Unnie mesej siapa tadi? Nampak tersenyum seorang diri macam orang gila.." Tegur yujin memandang eunbi. Eunbi sedikit tergamam sebelum menyumbat nasi ke dalam mulutnya. Nak jawab apa kat budak ni? Budak ni nampak je macam tak pandai, otak dia tak boleh bawa bincang.. Bijak sungguh..

    " Mesej dengan kawan unnie. Kawan lama.." Tergagp-gagap eunbi cakap. Yujin menghentikan suapannya melihat kepelikan eunbi.

     " Ye ke kawan lama? Unnie kawan dengan orang putih ke? Nama dia yujin tengok chris?" Tanya yujin kembali. Eunbi menelan air liur sebelum nasi dihabiskan dengan sepantas mungkin.

   " Haah.. Unnie dah habis. Nanti kemas eh.. Rasa penatlah pulak.." Eunbi cepat-cepat berlalu sebelum disoal siasat oleh yujin dengan lebih lanjut. Seram woh.. Risau juga kalau rahsia dia pecah. Lepas ni kena tukar password telefon. Takut ada yang buat spotcheck telefon tiba-tiba.

-------

Chaewon p.o.v

     Chaewon yang baru selesai mandi merehatkan diri di sofa. Malas nak tidur. Sedang dia bermain telefon menonoton drama korea online, satu nombor private mesejnya. Dia pun pelik. Siapa pulak ni? Fans ke?

Private number.

Hai, ni nombor chaewon izone ke?

Ya. Boleh saya tahu siapa ni?

Ni felix. Lee felix stray kids.

     Terus terbangun chaewon dari baringnya. Tak tipu dia terkejut dengan manusia yang tiba-tiab mesejnya ni. Mana pula dia dapat nombor chaewon? Dari minju ke?

Mana dapat nombor ni? Minju bagi ke?

Mintak kat hyunjin. Hyunjin tanya minju. Jadi, minju yang bagilah..

Oh.. Kenapa mesej saya?

Takde apa.. Saja nak tahu kalau betul ke kita kembar terpisah..

Saya rasa tak. Surname kita berbeza.

Mungkin tak.. Boleh saya tahu tentang awak?

Okey.. Nama saya kim chaewon. Saya debut sebagai ahli izone yang ke 10. Saya dari woolim enternaiment. Saya lahir kat gangnam. Saya lahir 1 Ogos 2000. Saya tak suka brokoli. Saya suka makanan pedas dan aiskrim mint choco.

Oh.. Kalau saya terbalik. Saya tak suka makanan pedas. Tapi saya suka brokoli. Saya juga suka aiskrim mint choco. Nama saya lee felix. Nama korea saya lee yongbok tapi jangan panggil saya yongbok. Saya lahir di sydney australia. Tarikh lahir saya 15 september 2000.

Jadi awak lagi muda dari saya..

Perlu ke panggil awak noona?

Tak payah. Panggil je chaewon.

Okey chaewon.. Saya kena pergi sekarang. Ada latihan. Save nombor saya.

Okey. bye.

Bye.

      Chaewon terus save nama felix dengan panggilan ' Yonbok australia'. Tak boleh letak nama sebenar. Kalau ada ahli izone baca, mati dia nanti...

    " Kim chaewon! Kenapa kau blushing ni? Dia dan kau cuma kawan okey? Janganlah fikir entah apa-apa.." Chaewon menampar pipinya yang kemerahan. Dia menutup lampu ruang tamu sebelum masuk ke biliknya untuk tidur. Yena dan hyewon dah tidur. Eunbi masih bermain telefon. Dia baring di katilnya dan terus lena dibuai mimpi.

.

.

.

.

.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


IDOLWhere stories live. Discover now