Ücretler

47 6 22
                                    

Rusya, Volgograd. Ocak 2022

Çok erken uyandım: Pencerenin dışı karanlıktı, bahçemizdeki fenerler mistik bir turuncu ışık yayıyordu, mahalle yoğun bir sisle örtülmüştü. Kanepeden kalkmadan telefonumu üzerinde aramaya başladım. Eski Redmi 6A'm yatakta huzur içinde yatıyordu ve sessizce şarj oluyordu. Gösterge sessizce açıldı - görünüşe göre birisi bana yazdı - telefonu aldım ve ekranı açtım. Yüzüme parlak bir ekran ışığı çarptı; "Kahretsin, ekranı daha karanlık yapmalıydım." Saat 4:43 gösteriyor. Alarmdan 1,5 saatten biraz önce. Ne yapmalıyım: şimdi kalkıp gitmeye mi hazırlanmalıyım yoksa uyumaya devam mı etmeliyim? Tekrar uyuyakalırsam, uyanamayabileceğimi biliyorum; bu yüzden sosyal medyayı kontrol etmeye karar verdim: YouTube yeni bir şey değil. Tamam, Kuplinov Play kanalında yeni bir video var. Burada eğlence bulamadım, VK'ya baktım: Türk eğitim topluluklarından gelen yeni girişlerin bildirimleri, burçlar, Eurovision haberleri, Eurofans, Marvel hayranları ve diğer fandomlar arasındaki konuşmalardan gelen mesajlar, bazı arkadaşlar bana başarılı bir iş gezisi diledi ve diledi başka bir ülkede iyi vakit geçiriyorum. Ne kadar tatlı. Bu ağı kontrol etmeyi bitirdikten sonra Instagram'a geçtim: yeni aboneler, yeni beğeniler, birçok yazışma talebi, Türk arkadaşlardan ve gelecekteki meslektaşlardan mesajlar. Instagram, dezavantajları olmasına rağmen, belki de şimdiye kadar kullandığım en iyi sosyal ağdır. Feed'in güncellemelerine hızlıca baktım, arkadaşlarımın ve tanıdıklarımın ve sadece takip ettiğim diğer ünlülerin gönderilerine tıkladım ve Tik Tok'a koştum. Buradaki durum daha soğuk: 89 yeni abone, 115 yorum, 1000'den biraz fazla beğeni ve bir arkadaştan +100500 mesaj - bir klasik. Meraklı biri olarak ilk önce yeni yorumları okudum ve hepsi olumluydu, ancak% 50'si sadece sevimli resimlerdi ve sorun değil. Yorumları okumayı bitirdiğimde önerilerdeki videoları izledim, bazılarını arkadaşıma gönderdim ve bazılarını yanımda tuttum (bir şeyi düzenlemem gerekirse). İnternette zaman çok çabuk geçiyor: saat zaten 5:27 idi. Kalan saati beklememeye karar verdim ve koltuktan kalktım. Odadan çıkıp, su ısıtıcısını açmak için mutfağa gittim, ondan sonra banyoya gittim. Uzun süre banyoda kalamadım, çünkü saat 7:00'de arkadaşlarımın benim için gelmesi gerekiyordu: NEOИ grubunun ilk kurucusu ve ritim gitaristi - Roma, Dasha onların yapımcısı ve yöneticisi, DJ'i ve "kurucunun gelini". Yıkandığımda, su ısıtıcısının kapalı olduğu mutfağa döndüm. Yemek pişirme becerilerimle parlamıyorum, bu yüzden kahvaltım mütevazı: makarna ve haşlanmış sosisli kızarmış yumurta, birkaç parça taze dilimlenmiş somun ve bergamotlu siyah çay. Mmm, mükemmel. Kahvaltı sırasında Türk arkadaşım Ahsen'den bir metin mesajı aldım. Bana ne tür bir ulaşım kullanacağımı sordu. Ona trenle gelebileceğimi söyledim çünkü Bilinmeyen nedenlerle İstanbul'dan Bursa'ya uçak bileti yoktu. Ayrılmadan önce onu aramamı istedi - benim için çok endişeliydi - ve bana güvenli bir yolculuk diledi.

Yıl boyunca Ahsen ile yakın iletişim kurduk ve gerçek hayatta birbirimizi hiç görmemiş olsak da birbirimize çok yakındık. Tüm bu yazışmalar, sesli ve görüntülü aramalar, kağıt mektuplar onunla ilişkimizi büyük ölçüde etkiledi: Ahsen, yaş farkına rağmen (Ahsen'den 5 yaş büyüğüm) başka bir ülkeden ilk İnternet arkadaşım.

Kahvaltımı bitirdikten sonra bulaşıkları çabucak yıkadım ve odaya döndüm. Odanın diğer ucunda yanımda Türkiye'ye götürebileceğim şeyler vardı: bir bavul, bir sırt çantası ve bir keman çantası. Bir paranoyak gibi bagajımı bir kez daha kontrol ettim: giysiler, çarşaflar, hijyen ürünleri, elbiseler, ayakkabılar bavulun dibine düzgünce yerleştirilmişti; dizüstü bilgisayar, flash sürücü ve not defterleri sırt çantasındaydı ve nihayet en önemli şey - keman, yay ve reçine - hard case'deki boşluğu gururla işgal etti. Hiçbir şey unutmuş görünmedim. Ergenliğimden beri, ailem bana her şeyimi ayrılmadan bir hafta önce toplamamı öğretti: önce, bir yolculuğa çıkarken yanımda götürdüklerimin bir listesini yapmalıydım ve ancak o zaman, bu listeye göre, valizler. Bu alışkanlık sayesinde tüm eşyalarım yola çıkmadan iki gün önce hazırdı. Gideceğim kıyafetleri de hazırladım: mavi kot pantolon, en sevdiğim rock grubunun logosunun bulunduğu siyah bir sweatshirt ve kışlık botlar; tam anlamıyla 5 dakika içinde tüm bunlar bendeydi ve kanepeye oturduğum anda interkom tüpü patlamaya başladı. Saatime baktım: saat 6:38. Biraz erken geldiler, değil mi? İki kere düşünmeden koridora çıktım ve telefonu açtım.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 12, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

İş gezisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin