Imbas kembali detik-detik yang menyakitkan di masa lalu Jun👍🏻💔
2017.....
Jun dan Eun baru berada di sekolah menengah bawah, pada masa tu juga Jun bercinta dengan Aerin. Tetapi pada masa tu kehidupan Jun bukan macam sekarang, dulu ayahnya tidak bergelar sebagai pendakwa lagi , dia hanya bekerja sebagai pembantu di sebuah pejabat pendakwa raya. Tetapi Aerin tak kesah tentang latar belakang Jun, selama 2 tahun mereka bercinta , Mereka saling memahami antara satu sama lain. Satu sekolah mengenali pasangan itu.
Pada suatu hari Encik Lee iaitu ayah Jun balik dari pejabat dan memberitahu yang dia dapat jawatan sebagai pendakwa, mereka sekeluarga sangat gembira.Keesokkan harinya Jun dan Aerin pun pergi keluar berdating di taman tema, lalu Jun pun ingin memberitahu tentang kenaikan pangkat ayahnya kepada Aerin tapi tak sempat , tiba-tiba ayah Aerin ingin berjumpa dengan Jun. Lalu Jun pun ikutlah Aerin ke rumahnya lalu bertemu dengan ayahnya.
"Oh jadi kamulah Yongjun, Aerin banyak cerita tentang kamu, gembira berjumpa kamu"
Ucap Encik Choi ayah Aerin
"Hah yer Gembira berjumpa Encik juga, terima kasih la sebab sudi berjumpa saya hahaha"
Jawab Jun yang gementar berada di sebelah Aerin
Lalu Aerin pun bangun untuk ambilkan pencuci mulut di dapur, pada masa itu Jun sedang berbual-bual dengan En.Choi lalu En.Choi pun berbisik ke telinga Jun
"Saya tahu apa pekerjaan ayah kamu, hanya orang suruhan jer kan, hurmm maafla tapi keluarga kami tak berurusan dengan orang suruhan macam kamu semua, jadi faham-faham la yer, kami ni orang kelas atasan, keluarga kami dikenali ramai, tapi apa pula orang kata kalau kami berurusan dengan orang macam kamu, jadi lebih baik kamu lupakan saja angan-angan untuk berkawan dengan Aerin"
Lalu Jun yang mendengar bisikan ayah Aerin tu terdiam.
Lalu Aerin pun datang dengan minuman lalu mereka pun berbual-bual.
Di sebelah malam pula, Jun yang berjalan di samping Aerin masih teringat-ingat tentang kata-kata ayahnya tadi,"Hey b, nape ni ? Dari tadi i tengok u diam jer dari rumah i lagi, Daddy ada cakap ape-ape ke dekat you ?"
"Ahahaha mane ade, i okay jer lah, Daddy you okay jer dengan i takde papelah, i penat jer ni ☺️"
Lalu mereka berdua pun balik ke rumah.
Jun pun menceritakan hal tadi kepada Eun, lalu dia pun berkata"Habis ape hal kau tak bagi tahu kat Aerin yang Daddy dia pandang rendah dekat kau sebab dia tahu kerja yang pakcik buat, eh melampau ni"
"Ah. Takpela aku okay jer, dia gurau jer kut , kau takyah la fikir erk 🤪"
Kata Jun yang tak ingin buat Eun susah hati.
YOU ARE READING
Betul la ! Cinta tu buta 💘🥰
RomanceCinta tu memang buta 👀 Tapi kalau tak usaha bukannya ia datang bergolek🤣👍🏻 kan..... Cinta antara dua remaja yang mempunyai banyak penghalangan untuk menyatukan cinta mereka iaitu cinta antara ............💔😭 -Male lead : Park Jihoon as Lee Yon...