A jövő

14 2 0
                                    


Mi jut eszedbe először arról a szóról, hogy "jövő"? Általában mindenkinek egy letisztult, fekete-fehér világ ugrik be, ahol nem kell azzal foglalkoznod, hogy kikelj az ágyból, mert mindent megcsinálnak helyetted a robotgépek. Praktikus, nem?  De kérdem én, miért kell ehhez mindennek csupa fekete-fehérnek lennie? Miért nem lehet színes?

A munkánkat is otthonról fogjuk végezni, mert az milyen jó, nem? Igen, gondolom mindenki élvezi a karantént... 

Ha belegondolsz, valamennyire mind az általunk elképzelt jövőben élünk. Csak nem olyan, mint aminek elképzeltük. 

Van egy elméletem aminek a neve: "tökéletes pillanat". Gondolom, mindenkinek ismerős az, amikor elképzelsz valamit, és részletesen kigondolod, tervezgeted, hogy mi hogyan fog zajlani, mik fognak történni, mit fogsz te mondani, mit mond a másik, és amikor elérsz ahhoz a pillanathoz, amit úgy kidolgoztál magadban, semmi sem úgy történik, ahogy te azt elképzelted. Velem már sokszor volt ilyen. És a vége nagyrészt mindig csalódás lett. Mert semmilyen valóság nem ér fel ahhoz a "tökéletes pillanathoz", amit te a gondolataidban megalkottál.  (A "tökéletes pillanat" nem feltétlenül tényleg csak egy pillanat, lehet egy esemény vagy akár egy életszakasz is.)

És azt gondolom, hogy a jövő egy ilyen "tökéletes pillanat", ami pont nem olyan lesz, mint ahogy te elképzelted. Mert nem csak rajtad múlik, hanem millió másik emberen is. 

Rengeteg film is készült róla. És tessék, lett repülő gördeszkánk 2015-re?


GondolatokWhere stories live. Discover now