Jag har inte varit på ridskolan sen innan påsklovet och jag läääängtar till Maya. Vi var lite tidiga så jag gick in till henne. Jag gick förbi Cello, MCensi ( utalas mekensi), Windfee, Adarco, kanske Kaorifol, Erikstoff och framför var Mumin. Nice Suprise gick. Maya var på dåligt humör. Hon slog med huvudet och gick runt. Jag såg ridläraren gå in i (klubbrummet?) och jag gick efter.
-Du fick Cello och jag fick Mumin, sa min syster. Jag går dit och dubbel-kollar. Japp, Cello. Måste använda spöt den här gången. Jag gick hämtade borstar och hovkrats.
- Vem fick du? Frågade mamma.
- Cello, sa jag medans jag klappade Maya över nosryggen.
- Du ska ha någon du inte haft innan, berättade Emma.
- Cello gar jag haft innan, sa jag.
- Vi måste byta, för Adarco är för skumpig för min rygg. Förklarade Emma.
-Mamma, jag ska ha Adarco,berättade jag.
-Åh, kan vi byta? Frågade min syster.
-Nej, jag vill ha honom, sa jag.
Jag hämtade Adarcos borstar och ryktade hans skimmel färgade päls. Sen kratsade jag ut hans hovar. Mamma la på sadeln för att den är tung.
Jag drog över tränset tränset och spände nosgrimman och käkremmen.
-För in! Skrek ridskoleägaren högt.
Jag drog lätt i tyglarna och Adarco följde efter mig in i ridhuset.
Angelika red barbacka på Alberto, Emma red Cello, Sara red Nice Suprise, min syster red Mumin, Wilma red Eristoff, jag red Adarco. Mycket gjorde vi inte. Galopoerade, skänkelvikning...
Och på slutet red vi oxå ut.
Hej
Emelie