يجبرك العالم احياناً علي ترك ذاتك لغيرك لعله يستطيع تطيب ما اصابة الزمان بروحك.💔
"مقدمة"
في احدي الليالى المظلمه كما لو كان القمر امتنع عن البزوغ بها..
تقف تلك الفاتنة التى ملأ الحزن روحها حتي ظهر في عيناها و وجهها
كأن خسوف اصاب قمر ف محي بسواده كل النور من عينيه🖤=سامحني يا خالد مقداميش حل تاني..
-بس انتي عارفه اني بحبك ي فاتن ازاى هتعملي كدا؟=وانت اكتر حد عارف اني بحبك ي خالد بس خلاص مفيش امل ان حاجه تتصلح
_ارجوكي يا فاتن ارجوكي بلاش تكسريني بقيت عمرى بالشكل دا .. قوليلي ال انتي عايزاني اعمله وانا هنفذه بالحرف بس متسبنيش كدا ارجوكي""تستدير لتعطيه ضهرها متجهه نحو الباب وكانها سحبت كل ما ب روحه من سعاده لتترك له حزنا يعيش به طوال حياته ...سكوتٌ تام كما لو كانت الطبيعة كلها انتظرت قرارها الحاسم .. هل ستتركني وحيداً بعد ان ملآتي قلبي حبآ لكي ؟ هل نسيتني؟ هل لم تحبنني؟ لما ترحلين؟و الي اين؟ كيف للحب ان ينسي وكيف للروح ان تُشفي؟
=صدقني ي خالد انا حاولت .. حاولت اعمل كل حاجه بس هو رفض ..!
_هو مين؟=بابا يا خالد .. .. .. ..
-بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!حاله من الذهول تصيب المكان .. يقف صامتا كما لو انها لطمته بكل قوة ف نسي كيف يكون الكلام!
فلاش باااك.... ❗❗❗
يدخل غرفته الجامعيه ف السادسه مساءا ليجد المكان مرتب علي عكس ما اعتاد عليه يوميا ولا يعلم من الذي رتبه ف قد تركه متسخ علي عادته يبحث متعجباً لذلك
ثم يدخل غرفته فيجد نافذته مفتوحه تقف امامها فتاة جميلة اشبه بالملاك يتطاير شعرها وتملأ رائحتها الغرفه راحه اشبه بعطر من الجنه لا يكتفي المرء من استنشاقة لتستدير فاجاه فتجده واقفا خالفها ... ف تعطي شهقه قويه تجعلة يفيق من غفلته.._اي دا مين السنيوريتا؟
=اسمي فاتنه مسميش سنيوريتا ..
_ فاتنه! حلو الاسم= اه عارفه انه حلو مطلبتش رايك !
_ بس شوفت اسمك برا فاتن مش فاتنه!=اه اسمي فاتن بس بابا كان بيقولي يا فاتنه
" دمعه من عيونها تنزل بعد ما امتلات عيونها بنظرات التحدي فينظر لها ولا يدرى ماذا يفعل ....؟؟
ف هي اشبه بطفله امامه تحتاج ان تهرول الي امها لتحضنها وتطمئنها من كل حزن العالم " .._ انا اسف لو فكرتك بحاجه ضايقتك ..
= حصل خير ..مين حضرتك؟ وازاى دخلت هنا؟
_دا السؤال ال كان المفروض انا اساله بس عرفت اجابته من عم عبدو تحت=نعم؟ سؤال اي وعم عبدو مين ! اطلع برا يا اسمك ايه !
_اسمي اي!!
يتكئ علي فراشه بكل اعتزاز وكبر قائلا..
" اسمي خالد .. باشمهندس خالد الشربيني .. ابن سيادة اللواء احمد الشربيني غني عن التعريف اكيد"😎
أنت تقرأ
" عزيزتي ذَات "
Romance"كيف لي ان اشفي من حبك!" ياتيك احدهم ف اشد وحدتك ليكن لك سلاما و نورا تهتدي بيه في عتمتك🖤 ف تجد نفسك بين زراعية مستلقياً حتي تفيق في احد الايام ..وتكون الكارثه ❗ .. فتاة اسمها ذات 🖤 في الخامسة من عمرها فقدت بصرها في حادثه والاكثر حزناً انها فقد...