Op weg naar de top!!!

3 1 0
                                    

Super leuk idee een rondreis in Amerika!! Kan je alles zien en alles ontdekken. Maar voor hoelang dan? Sorry wat zei je nou? Drie weken?! Te gek!! Ga je mee?

Je bent in Amerika samen met familie en vrienden, in de beroemde stad New York City. Je hebt een pas vast waarmee je in allemaal gebouwen mag kijken. Jullie lopen eerst een rondje en gaan naar allemaal gebouwen en jullie gaan ook naar binnen in de Empire State Building. En je ziet een gouden muur met daarop een soort tekening van de Empire State Building gemaakt. Je loopt met zijn allen naar de lift, er staat een lange rij voor je. Al die mensen komen ook hierheen om van het uitzicht te genieten. Na een paar minuten wachten is het zo ver. In de lift voel je ineens kriebels in je buik, want de lift gaat snel omhoog. Je kijkt om je heen en ziet ook allemaal knopjes, het zijn er echt enorm veel, al om je heen kijkend valt je aandacht op het plafond, er wordt een filmpje afgespeeld van allemaal planken en mensen die aan het werk zijn om een hoge toren te maken. Echt heel gaaf!

Terwijl je rustig naar het filmpje kijk stopt de lift op de 80ste verdieping en je loopt eerst nog naar een andere lift want je bent nog niet op de top. Bij verdieping 102 stopt de lift weer, jullie stappen uit de lift en lopen door een gang. Je kijkt om je heen ziet allemaal grote ramen en denkt: Wauw echt gaaf dit!

Terwijl jullie naar het dak lopen hoor je al de mensen praten die ook op het dak staan. Je loopt door de schuifdeuren en je voelt gelijk de wind in jouw haren. Je gaat even op een beschut plekje staan waar jullie even kunnen eten want je ruikt eten en daar krijg je natuurlijk trek van. Tijdens het eten van jouw brood en het proeven van de chocoladepasta die je op jouw brood hebt, loop je naar de rand waar je overheen kan kijken om de stad NYC te zien. Je ziet allemaal andere gebouwen en mensen lopen helemaal beneden, wat gaaf en tegelijkertijd ook zo hoog! Het is enorm druk op het plein. Er zijn veel grote tv schermen waarop je reclame ziet langskomen. Er lopen ook mensen rond die verkleed zijn. En mensen die aan het dansen zijn op muziek die een zanger op het plein zingt. Het is ook zo warm en zonnig dat je je alweer moet insmeren met zonnebrandcrème want anders verbrand je je. Je zet je pet weer op maar je moet hem wel vast houden anders waait je pet weg. Je vraagt aan een vriend(in) of hij/zij een foto wilt maken van jou en het mooie uitzicht. Je maakt ook een leuke selfie met iedereen erop. Maar precies dan komt er weer een windvlaag. "Wat vervelend nu moet ik een nieuwe foto maken, maar ja maakt niet uit." Nadat iedereen een leuke foto heeft gemaakt gaan jullie nog een rondje lopen op het dak. Je ziet een winkeltje waar je super leuke souveniertjes kunt kopen en natuurlijk wil je er wel een of misschien twee!! Gelukkig heb je nog wel wat geld over. Je koopt een sleutelhanger en een beker.

Het begint al wat donkerder te worden, de zon gaat onder en je ziet langzaam alle lichtjes aan gaan. Zo zie je hoe de stad er in het donker uit ziet. Al die lampjes al die warmte die je ervan krijgt, wauw. Je denkt dat deze dag niet beter kan worden maar dan....

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 24, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Op naar de top!!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu