Zmiana formy na: scenariusz filmowy.
Scena 1
Odtworzenie koncepcji początku filmu (pełne jej przedstawienie zaginęło):
Wyświetlają się litery początkowe (czyli zapisani twórcy filmu, wcześniejsza akcja miała formę wstępu). W tle słychać deszcz. Obraz powoli się rozjaśnia i widzimy deszczową ulicę z kamienicami. Kamera jest ustawiona na wysokości pierwszego piętra. W kadrze widzimy również deszcz ściekający z rynny. Zza któregoś z rogów wychodzi mężczyzna w kapeluszu i z płaszczem na sobie.
Muzyka: Republika – Republika Marzeń
Widzimy wnętrze budynku, do którego mężczyzna wchodzi. Kamera jest w koncie 45 stopni w górę, w stosunku do obrotowych drzwi, przez które mężczyzna wchodzi. Oddala się ona i na ekranie pojawia się tytuł filmu:
Ocean Iluzji
Kamera ukazuje nam ladę z napisem „percepcja", na której leży odziana w białą suknię kobieta. Mężczyzna przechodzi obok lady śpiewając tekst piosenki i idzie dalej, a kamera jeździ wokół niego. Mężczyzna po chwili wchodzi do kratowanej windy po prawej w stosunku do wejścia i na wprost w stosunku do kamery. Mężczyzna wjeżdża windą na piętro. Ukazują się nam ściany
[dalej oryginalny tekst]:
... z drewnianymi ścianami i szybami po bokach. Kamera ciągle przesuwając się za mężczyzną lekko obraca się w prawo i w momencie gdy wciąż podśpiewujący utwór mężczyzna dochodzi w piosence do słów „gdy umierali" widzimy za ścianą martwych ludzi [w domyśle: zamordowanych] z licznymi ranami kłutymi i bronią przy sobie. Kamera zostaje trochę w tyle za mężczyzną, przed którym jest inny korytarz ułożony pod kątem 90° w stosunku do tego którym szedł. W nim też są szyby, przez co gdy kamera zostaje nieco w tyle za mężczyzną robiąc ujęcie na zamordowanych ludzi widzimy przez dwie szyby, że skręcił w prawo. Teraz widzimy mężczyznę z innej kamery filmującej go trochę od dołu z lewej [jego prawej] stron. Korytarz w swej dalszej części inaczej wygląda – jest zrobiony z granitu. Kamera wycofuje się bardziej w głąb korytarza, mężczyzna który wciąż podśpiewuje utwór dochodzi do słów „Oto co wyszeptał niespełniony deszcz...". Kamera cofa się i filmuje mężczyznę z prawej strony gdy ten ją wyprzedza. Przed mężczyzna widzimy dwuskrzydłowe drzwi które ten otwiera wraz z słowami refrenu.
Mężczyzna:
Republika, Republika Marzeń!
Republika - oto czego pragnę!
Republiką, Republiką moich marzeń bądź!
Republika, Republika Marzeń!
Republika - oto czego pragnę!
Republiką, Republiką moich marzeń bądź!
Różnekamery filmują mężczyznę pod różnymi kątami przez co całość lekko przypominateledysk. Wraz z ostatnimi słowami refrenu, muzyka cichnie, a otoczenianatychmiast się zmienia.
CZYTASZ
Ocean Iluzji
Science FictionNieokreślenie odległa przyszłość. Światem kontroluje posiadający władzę absolutną Rząd Społecznościowy, który posiada technologię pozwalającą zakrzywiać rzeczywistość. Inflacja jest skrajnie wysoka, w związku z czym Rząd zamierza przekształcić w wal...