Episode 1

93 7 0
                                    

(Malam sehari sebelum Kongpob balik ke Thailand)

(Oncall)

M: Haaa hello... Kong... Kenape kau call aku?

Kongpob: ohh takde.. Aku just nak minta tolong sikit boleh tak?

M: hah... Tlg ape doh??

Kongpob: aa tolong ambil aku esok.....

M: uishh kau takkan nak suruh aku pergi sana ambil kau.. Jauh kot...

Kongpob: Alahai... Bukan suruh kau ambil aku kat sini.....aku balik Thailand so kau jemput lah...

M: oooo bila??

Kongpob: tahun depan... Haa kau set awal2 *bunyi menyindir*

M: uishh lama lagi tu...

Kongpob: kau niiiii... Kang aku tinggal lama lagi kat sini baru tahu... Aku dgr May nak ke sini bljr.. Blh lah aku jaga dia kat sini.....

M: eh ehh.. Takde.. Dh cancel... Dia cakap dia xnak jauh dari aku.... Hihi...

Kongpob: yelah M... Haa ingat tau.. Esok jemput aku kat Airport... Jgn lupa....

M: Ye tau... Kau niii.... Btw kau ni tiba2 balik kenape....

Kongpob: ehhh aku dah lama kot sini... Dh habis belajar.. So balik lah...

M: ohh... Yeke.. Mana lah aku tau.. Aku rasa kau baru2 je ke sana...

Kongpob: wah bahagia betul kau dgn May sampai aku ni dilupakan.. Patut ahh lama tak call aku...

M: hahaha takde lahh.. Btw Arthit tahu tak kau balik esok??

Kongpob: aaaa tu aku tak cakap pun dengan dia... So xtahu lah.... Kau je tau ni...

M: uuu... Nak buat suprise ke??

Kongpob: takde lah... Haaa aku ingatkan balik esok jemput aku kat Bangkok International Airport tu... Dlm jam 7 Malam aku sampai...

M: Yelah Kong....

Kongpob: ok jumpa nanti...
(End Call)

(M POV)
Hmmm.. Patut ke aku bagitahu Arthit psl ni.....kalau aku bagitahu.. Tak marah ke Kong kat aku... Argghh lantak lah.. Bagitau je... Arthit dulu selalu jugak tanya aku psl dia tu
(End POV)

(Oncall)

Arthit: haaa Hello M... Ada ape call ni...

M: Mcm ni... Tadi Kong call saya P'...

Arthit: hah... Kongpob call kau.. Kenapa pulak....

M: mcm ni.. Kong suruh saya jemput dia kat Airport esok.. Dia cakap dia balik esok...

Arthit: hah.. Betul ke..... Kenapa dia tak cakap kat P' ehh..

M: ohh dia saje nak buat suprise kot p... And p' kan kerja jgk.... Btw P'...p' mcm mana esok?? P' nak pergi jemput dia ke??

Arthit: Aaaa tak ape lah.. M jemput je Kongpob.. Nanti lps tu hantar je dia ke rumah...

M: Siyes ni p'??

Arthit: ye serius.... So esok dia datang jam berapa??

M: dia cakap maybe lepas jam 7 malam..

Arthit: okk i see.. Tq M.... Kalau ada apa2.. Just minta tlg aku je... Ok...

M: ok P'... Bye..

Arthit: ok....
(EndCall)

(Arthit POV)
Hmmm.. Kongpob balik esok.. Ape ehh aku nak buat... Hmmm.. Patut ke aku beli hadiah kat dia... Tapi dia mesti taknak.... Hmmm esok je lah fikir...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sotus S The Series :7 Years Of Love Where stories live. Discover now