kenal

57 0 0
                                    

Kisah ini tidak benar. Hanya rekaan semata mata. Tidak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang MATI.

Mirza atau Mija, seorang gadis berumur 15 tahun yang bersifat terbuka dalam apa apa perkara. Namun disebalik sifat terbukanya, terselet satu sifat tidak elok dimata keluarga iaitu terlalu taksub dengan laman sosial digajet - gajetnya   .

Jo atau zue merupakan kawan baik a.k.a pendengar setia mija. Mija selalu bercerita prihal peribadinya kepada jo. Jo juga salah seorang daripada pembimbing rakan sebaya di sekolah, jadi dia tidak berasa kekok apabila berhadapan dengan masalah rakanya itu.

"Mija, nak join tak satu group ws ni?" tanya jo sambil meneguk sebotol air di kantin sekolah. 

"hm group ape?" mija memulakan perbualan setelah lama mendiamkan diri akibat bengang dengan cikgu akaunnya. "group budak budak instagram ni haa. Ada orang invited saya, lepastu dia jadikan semua admin. Kalau nak join, nanti saya invite" terang jo sambil tersengeh. "oh.. Bolehlah.. balik sekolah ni terus invite tau!"

Sampai dirumah, handphone mija terjerit terlolong minta diusik. Haih sape lah whatsapp aku ni. Mija mengeluh sendiri. Bukan dia tidak biasa dgn spammers di group ws tetapi dia sudah muak dengan perangai acah keyboard warrior ni ha ha hambar. "let see what happen.. hm new group!" dia tersengih sendirian kerana jo sudahpun memasukkannya ke dalam group budak budak insta yang diberi name "eratkan silaturrahim"  

"ish mengada je minah ni" keluh mija sambil scroll conversation group baru tersebut. Terdapat seorang lelaki telah menarik perhatiannya. Wow fanboy wow. Lelaki itu bernama arash daniel atau lebih selesa dipanggil A R A S H. Akibat desakan beberapa perempuan di dalam group tersebut, arash telah merakam suaranya atau lebih tepat "dia nyanyi"! Mija yang tadinya tiada mood terus menjadi segar apabila mendengar kelunakan suara Arash. Disebabkan ramai yang tidak berpuas hati dgn kesingkatan nyanyian yang diberikan, arash membuat keputusan dgn mengatakan "sesiapa yang nak request lagu, boleh pm saya" wow ini peluang aku! Detik hati mija.

  

JumpaWhere stories live. Discover now