"Aina sayang cepat..nanti lambat nak sampai ke asrama"...jerit Puan Anis,
"ye ibu Aina dah nak siap ni" sambil mencari jamnya yang hilang...
"aduh mana pulak perginya jam ni waktu ni lah dia nak hilang"....bebel Aina
Setelah puas mencari akhirnya dia pun menjumpai jam tersebut.
"Ha..turun pun ingat tak nak turun dah,"sambil menuangkan air untuk ayah Aina
"Sorry ibuku sayang tadi Aina cari jam Aina hilang"
"Dah..dah Aina, duduk makan lepas ni nak hantar Aina daftar sekolah baru",
hari ni aku akan mendaftar di sekolah baru dan aku akan tinggal di asrama penuh....
"Adik apa yang di tenungkan tu sampai tembus ibu tengok kamu tenung karipap tu,dah makan cepat nanti lambat"
Aku pun tersedar dari lamunan....
"HEHEHEH,sorry ibu tadi adik fikir nanti kalau adik rindu dekat ibu ayah dengan abang macam mana?"
"Yang kamu ni fikir sampai ke situ dah kenapa? ..sekarang zaman moden adik boleh je call ibu ayah dengan abang kalau rindu ... ini bukanya zaman tulis surat lepas tu pergi pos"kata Puan Anis sambil mengelengkan kepala apa bila mendengar kata kata anaknya.
"Heheehe...,ye tak ye jugakan adik lupa lah...okey adik dah habis makan jom gerak"
"Adik tak ada barang yang tertinggal..takut nanti adik tak cukup barang"
"Semua dah ada ayah tapi boleh tak ayah singgah di Watson nak beli barang yang dah habis?"
"Okey jom" balas Encik Adam
dan memulakan perjalanan.🦋BEBERAPA MINIT KEMUDIAN....
Sesampainya di sekolah itu mereka terus menuju ke arah bilik pengetua sekolah untuk mendaftar kemasukan Aina ke sekolah tersebut dan selepas itu keluarga Aina menghantar Aina ke asrama yang bakal dia duduki.
"Adik,jaga diri tau kalau ada apa-apa telefon je,"pesan ayah.
"Baik ayah adik ingat pesanan ayah",balas Aina sambil menahan tangisan yang ingin pecah.
"Dah jangan nangis nanti adik balik rumah jugakan, dah adik pergi masuk dalam asrama, ibu dengan ayah nak balik ni sebab esok ayah nak kerja pula."
"Assalamualaikum, bye-bye ibu ayah nanti jangan lupa ambil adik tau,muahh",Kata Aina sambil melambaikan tangan ke arah ibu dan ayahnya yang telah masuk ke dalam kereta.
"Waalaikumussalam,"jawab Puan Anis dan Encik Zakaria
Selepas berlalunya kedua ibu dan ayahnya dia pun mencari bilik yang bakal dia duduki sepanjang tahun ini.
"Mana pulak bilik ni dahlah barang aku ni berat,baik aku pergi tanya dekat budak tu"kata Aina
"Adik,adik tau tak bilik ni kat mana",tanya Aina lagi
"Oooo,bilik ni dekat tingkat tiga akak",balas budak tersebut
"Mak aiiiii tinggi betul, adik kat sini tak ada lif ke? tanya Aina lagi
YOU ARE READING
SANG PEMILIK HATI
RomanceCerita ini mengisahkan tentang seorang budak perempuan yang mempunyai bentuk badan yang gemuk yang menyebabkan dia selalu dibuli oleh rakan sekolahnya. NUR AINA NADIRAH -Seorang yang gemuk memyebabkan dia selalu dibuli oleh rakan sekolahnya tidak ki...