Ting!
Seorang budak lelaki merah dan biru melihat handphonenya setelah mendapat mesej datipada seseorang.
In mesej
[ Unknwon : There mission for you Red Eyes. Please come to this xxx location and your patner is Elemental. Complete the mission Red Eyes. ]
End mesej
??? : Hmm ~ , nampaknya aksi akan bermula sebentar lagi dan nampaknya kita akan berjumpa lagi Elemental.
??? : Ehem ! Nampaknya Red Eyes kita ni akan beraksi sebentar lagi, tak sabar nak melihat kejayaan yang akan dibawanya nanti.
??? : Eh !? Ayah !! Bila masa ayah ada dekat sini dan bukan ke ayah tengah bekerja sekarang ni ?
Ghazali : Ali, ayah ada dekat sini sejak dari mula lagi. Kamu je yang tak sedar ( sambil pandang anaknya dengan muka yang mendatar ).
Ali : Hehehehe... sorry ~
Ghazali : Untuk soalan kamu tu memang ayah ada kerja tapi dokumen tertinggal atas meja jadi ayah patah balik la 😅😅😅.
Ali : Pulak 🤦🏻♂️.
Ghazali : Nampaknya kamu ada misi daripada markas, siapa pasangan kamu ? ( sambil mengusap kapala anaknya )
Ali : Yup ! Ali ada misi daripada markas dan pasangan Ali ialah Elemental.
Ghazali : Bagus !! Gabungan yang sangat sesuai dan kuat. Tapi, ayah rasa misi kali ini tidak akan semudah seperti dahulu.
Ali : Kenapa ayah cakap macam tu ?
Ghazali : Sebab misi kali ini akan berkaitan dengan MATA dan TAPOPS serta kamu perlu berhati - hati ketika melakukan misi ini supaya identiti kamu tidak akan terbongkar.
Ali : Baiklah ayah.
Selepas itu, Ghazali bertolak semula ke tempat kerjanya selepas mengambil dokumennya itu dengan meninggalkan Ali keseorangan di rumah dan tiba2 panggilan MATA memanggil Ali dengan pantasnya Ali menuju ke akademi. ( by the way, hari ini hari Sabtu and jangan sangka Ali ponteng sekolah ok ? serta Author nak cakap dalam ni tidak ada Comot sebab Author malas nak buat skrip pasal Comot and Author rasa korang boleh agak apa yang diaorang cakapkan tapi kalau tak faham sila tunggu bab akan datang , ok lets sambung ! )
Di Akademi
Ali memasuki perkarangan akademi dan terdengar bisikan 2 ejen 2 muda mata yang sedang mengejek dia terutama geng si landak.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Rudy : Oi ! Landak kau panggil aku !
Author : Ikut suka hati aku la, aku nak panggil kau apa ! Lagi satu kau buat apa dekat sini ?
Rudy : Saje ~
Author : Dah ! Pergi masuk balik ( sambil tendang si landang masuk swmula ke dalam cerita. )
Rudy : Oi ! Sakit la !
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Jet : Eh ! Tengok tu super ejen dah datang ~
YOU ARE READING
Our Top Secret
AdventureMengisahkan seorang ejen dan seorang penyelemat power sphera yang membunyikan satu rahsia yang besar yang tidak diketahui sesiapa pun dan juga kebolehan sebenar mereka. Mereka juga adalah salah satu ejen dari agensi ???. Adakah rahsia mereka akan...