Chapter 14: Upgrade

80 5 1
                                    

Ali: ...

Fatiha: ...

(sebab dia sorang je tekno form 5 so dia kene pegi kat HQ)

Bulat: ...

Khai: ...

perjumpaan tekno yang agak janggal di HQ M.A.T.A.

Fatiha: ok E. Zer0 suruh kita upgrde gajet... tapi siapa punya?

Ali: ...

Bulat: and dia cakap tak boleh kita punya ngan semua ejen tekno yang wujud di permukaan bumi ni.. 

Khai: tibe ah kau ni bulat Ejen tekno ada kat Malaysia je

Ali: tak, ada organisasi luar negara yang mempunyai protokol yang sama dengan M.A.T.A. tapi tolong fokus dekat apa yang kita tengah bincang ni...

suasana menjadi senyap seketika...

Ali: ada idea?

Fatiha: aku ada, tapi untuk aku lah.

Khai: siapa dan macam mana?

Fatiha: aku nak buat untuk adik aku... buat pedang dia portable and tukar laser kat pedang dia jadi azurium tapi adik aku koma... aku takut nak pakai barang dia tanpa izin...

Bulat: tapi upgrade kan?

Ali: ambik je... just scan pedang tu. pastu print... try, try dulu.. dah confirm baru buat kat pedang dia

Fatiha: betul gak... ok lah

Bulat: aduhai.. aku nak buat siapa punye ni...

Khai: aku nak buat jet punye lah... tambah duration terbang jetpack dia ngan dia punya launcher kat tangan dia tu.

ali: Ok... so kita nak buat apa ni bulat?

Bulat: aku tolong mika... buat sut dia lebih compact dia nampak susah nak bergerak.

Ali: Arghh apa aku nak buat ni...

Khai: tolong Moon lah... dia boleh tahan slow untuk inviso kau boleh tambah pape kat kasut dia atau ringankan sut hologram dia?

Ali: ah ok lah. jap untuk fatiha Ejen zer0 suru pengguna test kan. Fateh masih kat ward, kau nak buat apa?

Fatiha: nantilah aku pikir

-

-

-

-

petang tu di akademi...

Ali: hai moon kau buat apa tu?

Moon: tengah gorang ayam kenapa? haih... aku tengah buat keje sekolah le...buta eh?

Ali: ah sorry ah.

E

X

P

L

A

I

N

Moon: oh ye ke, boleh la. nanti aku kasi kau copy suit aku.

Ali: thanks

Moon: itu sepatutnya ayat aku. dah la, aku nak balik bye.

Ali: hah, step 1 complete

-

-

benda sama berlaku kat Khai ngan bulat...

-

-

fatiha: haih.. keje macam pencuri lak....

Cuz Ur The Only One (EA Fanfic) [Revamping...]Where stories live. Discover now