البارت التاني

17 0 0
                                    

وفجاء وهما في العربيه وريحين الشغل
خالد: حساااااااب ياحاززززم

يوقف حازم العربيه بسرعه وينتزل منها جري يشوف هو كان هيخبط مين شاف قطه بيضه جميله جداً بمالمح بريئة جدا ووقفه قدام عربيتو كانها بتقلو خدني معك هنا وحش وكان حازم فهما من نظرت عنيها الزرقه المنوره في الشمس ونزل لمستوها وشلها وراح علي العربيه تاني شاف اسر عوج بؤ ومش عجبو اللي هو بيعملو

اسر: اه ومالو يا خويا متجبلها اكل بالمره لتكون جعنه وانت قلبك اسئ

حازم وكانو افتكر: تصدق صح انا ازاي نسيت يلا طيب اروح اجبلها اكل واسيبها في العربيه لحد منخالص شغل ده حور هتفرح بيها جدا...

اسر وقلبو نط من مكانو لما سمع اسم حور: طب يلا وانا اللي هجبلها..

ومشيو راحو محل اكل قطط واسر اشتره تحت استغراب حازم الموفاجاء وكملو علي الشغل...
________________________

في العماره اللي سكنه فيها رحمه وايسل...
في بيت جاسر بتحديد..

جاسر: ياماما امي انتي فين يا طهره

صفاء ولدت جاسر وهي بترود عليه من الاوضه النوم بتعتها: ايوا يا حبيبي تعالي انا هنا....

جاسر دخل وباس اديها: انا نزل الشغل يا امي مش عوزه مني حاجه وانا جاي..

صفاء: تسلم وتعيش ياحبيبي يارب اللهي يفرح قلبگ ويسعدگ ويحبب فيگ خلقه قدر يا كريم يارب روح يابني وانا دعيلك كده يرزقك بالي بتحبها وتسعد قلبك كمان وكمان

جاسر وهو مبتسم ل صفاء ولدتو الست اللي مش بتعمل حاجه غير بتتدعيلو: ربنا يخليكي ليا يست الكل ويخاليلي تعوتك الحلوه دي يارب..... انا امشي. يلا سلام

صفاء: سلام يا ضي عيني ربنا معاك يا حبيبي يارب.... اما اقوم اشوف ليلي كده ننزل السوق سوا لوني مش قدره بس يلا هنعمل اي... وتلبس وتخبط عليها ويروحو السوق الخضار سوا...

________________________

في الشغل بتع رحمه وايسل...

رحمه: وبعدين بقااا في ام زحمت الشغل دي بقا المهم استعنا علي الشقاء بالله..... ايسسسسل. ياايسسسسسسسل يابت يالي بؤاك قرب يقع من كتر الغي..

ايسل وهي وقفه ورها من بدري: نعم عوزه اي اخقتي امي في ايه يخربيتك مبتفصليش اوووف المهم ارغي عوزه اي...

رحمه بعيظ منها ومن بردها: عوزه ياختي نشتغل نشوف اكل عشنا اخلصي يلا بلاقلت ادب

ايسل وهي بتعوج بقها: طب يا اختي انتي مش ندهالي عشان الشغل يلا بقا خالينا نخلص بسم الله.... وتبداء شغل هي ورحمه بهما ونشط...

________________________

في كليه (حور)

حور وهي قعده في كفتيريا الجامعه مستنيه صحبتها الانتيم ومعاد المحاضره: الله يخربيتك ساره كل مره تاخرينا بسببك اشوف فيكي تسع تيام شبه بعض كده عشان يجيلك حول.....

ساره من ورها وهي مصدومه: بتدعي عليه يا رورو لا خالص كده انا زحلت منك صلحيني بقا واطلبيلي اكل..

حور بغيط: هي الساعه كام معكي يا ساره يا حبيبتي...

ساره وهي بتبص في الساعه عادي وكانها عادي: 10.30ياقلبي ليه وراكي حاجه...

حور وهي خالص منها ومن صحبتها اللي هتموتها: وله حاجه ياروحي  احنا هنتتنفخ عد دكتور عمرو بس...

ساره بصدمه وهي كانها اول مره تاخد بالها: يا نهار اسود مخطط باسمر ده هيعملنا بطاطس صوابع وربنا اجري يابت.... وسبتها وجريت علي المدرجات قبل المحاضره متبداء وحور وراها.....

♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕

في البنك عند (حازم)

حازم وصل هو واسر وسابو القطه في شنطة العربيه مع الاكل والميه وهي بتكل بنهم شديد كانها ماكلتش من زمن وسبوها ودخلو البنك وكل واحد راح علي مكتبو

في مكتب حازم

حازم وهو بيرفع سمعت التلفون: ايوا يا اسر هات الملف اللي معك ونسيت تدهوني يا اغبه خلق الله..... يا عم ملف مدام هاله وانجز يلا..
وقفل من غير ميسمع منو رض تاني...

واتصل بالكفتيريا طلب قهوه وبداء يقلب في الورق اللي معه القهوه وصلت
عم علي خبط ودخال: صباح الخير يا حازم يابني...

حازم: صباح الورد يارجل ياطيب اخبارك ايه

علي:  بخير والحمدلله نحمدو القهوه يابني...

حازم: تسلم ايدك يا عم علي.... الله الله اي الجمال ده انا عوز اقولك يا عم علي انا من غير فنجان القهوه يتعتك دي انا مكونتش عرفت اكمل بقيت اليوم اصلن.. الباب خبط ودخل اسر وهو معه الملف وعمال يشم في القهوه اللي رحتها مليه الاوضه...

عم علي: تسلم يا بني بالهنا والشفا..... بالاذن انا.. وخرج وقفل الباب وره..

اسر: شوف يا اخي والله نفسي اعرف عم علي بيعمل القهوه دي ازاي... المهم ابقا اشربها في مكتبي... المهم مدام هاله هتيجي الساعه اتنين بعد الظهر كده وهتخالص بقيت الاجرات اللي فضله وهتستلم القرض اشطا..

حازم: اشطا طير انت بقا عشان اعرف اشتغل...

اسر وهو خارج: اي الواد ده دا انا لو قعد علي دماغو مش هيعمل كده.. مش فاهم اي معملت مرات الاب دي... وخارج قفل الباب وره..

ضحك حازم علي صحبو اللي مهما يكبر عمرو ميتغير ابدا....

________________________

ونكمل بكره ونقول
꧁دمتم بخير ꧂

بًقُلَمً "حور الجنه"

شجعوني بقا خالوني ابقا متحمسه اني اكمل 🌹😊🌷🌺

نصيبي وقسمتك حيث تعيش القصص. اكتشف الآن