'you're not an option in my life but you're the reason I'm living today'
Bunga Mekar Milik Saeif
Ayana Yasmeen | Tengku Saeif
Dia adalah bunga yang hadir dalam ketandusan hati Tengku Saeif Alden.
***
Tengku Saeif Alden
Saeif mewarisi wajah kacukan british dan turki dari Ayahnya , yang berasal dari british. Wajah yang mampu menggetarkan hati setiap milik wanita . Namun, hati Saeif telah mati terhadap wanita .
Satu insiden masa lalu menyebabkan hati Saeif tertutup buat perempuan . Semakin hari, semakin tandus hati seorang saief .
Hadirnya seorang bunga yasmeen dalam hidup saaeif membawa seribu satu rasa buat hatinya.
***
Ayana Yasmeen,
Seorang gadis cantik berwajah bujur sireh dengan warna kulitnya yang putih kemerah - merahan .
Ayana Yasmeen dibesarkan oleh kedua ibu-bapanya bersama abangnya , Arsyad Yaseer . Mereka hanya dua beradik . Abangnya sangat protective terhadap pergaulannya
Satu Insiden berlaku menyebabkan Yasmeen membenci Tengku Saeif . Namun , kerana satu Insiden juga, Yasmeen harus menerima Saeif di hidupnya .
Bagi Yasmeen, Saeif ialah penyelamat maruah dirinya .
***
Engku Marissa
Nama yang sering menitip di buah mulut orang di dunia modelling di luar negara mahupun dalam negara .
Demi cita-citanya dan minat , Marissa rela meninggalkan tunangnya demi menggapai minatnya sehari sebelum perkahwinannya.
Kerana satu malam kejadian hitam . Marissa mencuba menagih semula cinta-nya dari bekas tunangnya .
Menangis . Merintih . pelbagai cara dilakukan Marissa demi menyambung kembali ikatan yang telah terlerai 3 tahun lalu. Namun ianya sia-sia.
Tetapi , Marissa bukan mudah mengalah . Walaupun berkali- kali bekas tunangnya menolak sehingga bekas tunang mendirikan rumah tangga . Dia tidak berputus asa . Dia Milik Aku .
***
Han Hakim
Pelajar popular di Kolej Tunku Putra Hills . Dengan wajahnya yang berkacukan Filipina , Han sering dikelilingi pelajar perempuan di kolej. Playboy.
Han ialah ketua pasukan baseball di kolej . Kelab baseball dikenali Red Royal . Kelab Red Royal terdiri dari 5 orang pelajar lelaki.
Han, seorang playboy yang sangat terkenal di kolej dengan gelaran kepala buaya . Namun, ianya berubah, apabila Han ingin berkenalan dengan seorang gadis , tapi malangnya ditolak oleh gadis itu .
Ditolak . dan ditolak . Bagi Han, gadis itu cuba untuk mencabar dirinya .
Sehinggalah , Han tekad melakukan perkara terkutuk . Bagi Han , ianya perkara biasa tapi tidak bagi gadis itu .
to be continued ...
YOU ARE READING
Y A S M E E N
Romance" KAU CURANG DENGAN AKU ! KAU KELUAR DARI RUMAH AKU SEKARANG ! kau jangan buat aku ulang ayat aku yasmeen ... " - Tengku Saeif Alden " Abang .. saya tak bersalah . Abang jangan halau saya abang , saya.. saya .. " - Ayana Yasmeen " Nah upah kau , b...