Six [End]

14 4 3
                                    

16 tahun kemudian,

"PAPA AAAAAAA!!!!!" Suara itu dapat memecahkan tingkap rumah tersebut.

"Astaga. Jangan jerit woii. Sakit telinga ku ni." jeritan lagi seseorang.

"Aku tak panggil kau. Aku panggil papa." kata Budak yang sedikit kurang ajar itu.

"Apa?" itu dia. Raja tidur atau boleh dikatakan Beomgyu turun melihat keadaan anaknya.

Ting tong~

Ting tong~

Bunyi loceng rumah itu mengalihkan perhatian ketiga bapak beranak itu.

"Bukak pintu Hyun. Papa nak naik." kata Beomgyu. Siapa tak malu. Dahlah baru bangun tidur tak mandi lagi. Sampai hati nak jumpa orang.

Dan Hyun atau pun Hyunjin membuka pintu itu dah di sambut hangat oleh sepasang suami isteri.

"Aunty Hyerin Uncle Yeonjun!!" jerit bocah setelah Hyunjin membuka pintu.

"Astaga Hyunmin. Jangan jerit. Sian Aunty Hyerin nanti." kata Beomgyu setelah selesai mandi. Lajunya mandi. Mandi jenis apakah itu. Baru naik 2 minit kemudian turun( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wait?!

Kenapa Hyerin kahwin dengan abang Beomgyu ni? Kenapa bukan dengan Beomgyu? Bukan mereka jadi sepasang kekasih ke dulu?

Sabar. Saya jawab satu satu.

Jawapan:Sebab sebenarnya Yeonjun juga menyimpan perasaan atas Hyerin. Jadi Beomgyu jugak sebenarnya suka kat Hyerin hanya saja mak nya jodohkan nya dengan orang lain. Tapi sayangnya isteri Beomgyu meninggal setelah melahirkan Hyunmin.

Saya dah jawab penuh.

Habis tu Beomgyu kahwin ngan siapa? Takkan dengan Jihoon!! Sorry, Beomgyu bukan gay ok.

Ok back to story.

"Kenapa menziarahi rumah saya ni?" tanya Beomgyu. Formal nya.

"Salah ke mengunjung rumah adik aku?" tanya Yeonjun balik.

"Ni... Kami nak ajak awak dengan anak awak pergi acara menyanyi dan menari di sekolah kita dulu. Mereka tak bagitahu awak ke?" Beomgyu menggeleng menjawab pertanyaan Hyerin.

Lalu Beomgyu bangun dengan muka kesalnya.

"HYUNJIN!!!! HYUNMIN!!!! KALAU ADA MAJLIS KAT SEKOLAH KENAPA TAK BERITAHU PAPA!!!!" Jerit Beomgyu lalu mengejar kedua anak nya itu.

"Ampun paaa! Ampun!!!!!!!!!" kedua nya merayu kepada papa mereka tapi berlari.

"NO NO!!! KORANG PATUT DI HUKUM  BERSIHKAN RUMAH SELAMA 3 MINGGU! KALAU TAK PAPA TAKKAN BAGI MAKAN!!"

"Ampun pa.... Yeye nanti kami buat. Tapi pergi majlis dulu kan."

"kau pun sama Beomgyu. Mana tau mereka lupa ke apa ke" Yeonjun cuba membela kedua anak Beomgyu.

"Huft-" Beomgyu mengeluh.

"Kalau papa marah nanti tua tau. Takde siapa nak" kata Hyunmin lalu menarik tangan Hyunjin untuk berlari dari ayahnya.

"APA KORANG KATAAAAAAAA!!! PAPA TAKKAN BAGI DUIT JAJAN KORANG!!!!" Kata Beomgyu dan kembali mengejar kedua anaknya yang kini hampir jauh dari nya.

The End

𝐋𝐎𝐕𝐄 𝐎𝐑 𝐇𝐀𝐓𝐄 || 최 범규 ||✔︎Where stories live. Discover now