Introduktion

184 4 0
                                    

Jag sprang i korridoren. Sen på första dagen, bra jobbat Chloe. Jag sprang mot mitt skåp och drog upp skåpsnyckeln jag hade fått när jag var och hälsade på skolan för ett tag sedan. Jag la in lite grejer och tog med mig min dator. Sprang mot mitt klassrum och var så stressad så glömde knacka. Öppnade mitt i genomgången som den väldigt bittra läraren hade.

- Och vem kan du vara då? muttrade han.

- Det är min första dag här och jag tror jag ska ha matte här, sa jag och undrade för en stund om jag kommit fel.

- Chloe Evans? sa läraren.

- Ja, sa jag.

- Sitt ner bredvid Ashley är du snäll, sa han och pekade på en flicka med uppsatt hår.

Jag satte mig bredvid Ashley och hälsade på henne. Hon verkade blyg och såg ut att skämmas över sig själv. Jag tyckte synd om henne.

Efter andra lektionen i rad försvann Ashley bort i folkmassan som bildades i vår korridor. En tjej kom fram till mig och hälsade.

- Jag heter Grace, sa Grace samtidigt som hon log. Hur känns att börja i en ny skola?

- Äsch, jag byter skola hela tiden, förklarade jag. Det känns som de förra 12 gångerna.

- Oj, varför byter du så ofta? frågade hon.

-Min mammas jobb, sa jag. Men här ska vi stanna ett tag i alla fall eftersom mamma har gift om sig.

-Grattis till din mamma och hennes soulmate! sa hon glatt.

Grace var så trevlig, helt övertrevlig. Hon hade mörkbrunt hår som hängde ner till axlarna och hon hade bruna stora ögon. Hon gick iväg men vände sig om och det såg ut som hon ville att jag skulle gå efter. Jag sprang upp bredvid henne och frågade vart vi skulle. Hon sa matsalen och jag blev lite hungrig när vi pratade om mat. Vi satte oss vid ett bord med en massa andra som jag kände igen från klassrummet. Nu fick jag äntligen lite namn i skallen. Tjejerna vid bordet var bara jag, Ashley och två andra tjejer som hette Lily och Katie. Båda såg ut att vara tagna från en dum tidning och båda såg riktigt bitchiga ut. Killarna, som hette Edwin, Ryan, Chaz och Justin, såg däremot ganska normala ut. Då såg jag Ashley i kön.

-Kolla, där är Ashley, sa jag och pekade diskret.

-Vadå då? frågade Katie och rynkade pannan.

-Hon kan väl sitta med oss? frågade jag. Man måste ge alla människor en chans.

- -Men, suckade Lily i takt med Katie.

Jag brydde mig inte om ifall stolpskotten inte gillade Ashley, jag ville såklart ge henne en chans.

-Hej Ashley! ropade jag. Kom och sätt dig här!

Hon såg helt förbluffad ut och stolpskotten fnittrade. Ashley sänkte huvudet och jag ropade igen. Ashley började sakta gå mot vårt håll.

- Kom igen, vi kan inte sitta här hela dagen, sa Lily och log ondskefullt.

Ashley kom fram till vårt bort och jag drog ut stolen till henne. Hon satte sig och började äta i tystnad. Lily och Katie bokstavligen stirrade på henne när hon åt. Mänskan kunde ju inte slappna av. Efter någon minut reste sig både Katie och Lily upp och sa i kör:

-Orkar inte sitta här längre, speciellt inte med den.. saken.

-Och ingen ville sitta med er två stolpskott från första början, viskade jag för mig själv när dom lämnade matsalen.

Alla på mitt bord började skratta åt min tysta kommentar, även Ashley.

Efter skolan slutat kom en av killarna från lunchen fram till mig, Justin. Han frågade om jag ville äta något i cafét som finns på vår skola.

-Jag bjuder, sa han och log gulligt.

-Aja, sa jag och log tillbaka. Vem säger nej till gratis mat?

Han skrattade och vi gick och åt på cafét. Han var omtänksam och rolig.

Jag och Justin blev goda vänner, typ som bästa vänner fast bättre. Jag berättade saker för honom som inte någon annan vet. Jag litade på killen och han litade på mig.

En kväll sa han till mig:

-Vi kommer väl alltid vara vänner?

-Såklart.

-Va bra.

Det var något i hans röst som jag inte gillade, men jag orkade inte ta det just då. Sedan dess har jag inte hört av honom, inte en enda mening eller ett litet sms. Han va min bästa vän och förådde mig..

_______________________________

Detta var första kapitlet! Och om ni undrar så är Chloe bara 14 år i detta kapitlet eftersom att det var när Justin blev 14 år som han upptäcktes och då lämnade han henne för karriären, typ i alla fall.

Nästa kapitel kommer kanske ut om några dagar framöver! Så hoppas ni gillade början och fortsätter att läsa!

Låt mig älska digWhere stories live. Discover now