♡Twenty two♡

226 50 3
                                    

Jaemin melihat ke arah jam tangan.Sudah 15 minit berlalu namun kelibat Han dan Winter belum muncul.

Jieun duduk di kerusi yang ada di mall.Dia bermain dengan telefon pintarnya.

"Nak aiskrim?"Soal Jaemin.

"Nakk..Kau belanja.."Kata Jieun dengan senyuman lebar.

"Arraseo..Kau tunggu sini jap.."Kata Jaemin lantas berlalu pergi.

Jieun memerhati sekeliling sementara menunggu aiskrim.

Mata Jieun terarah kepada seorang wanita bersama dengan budak lelaki yang kira2 berumur 7 tahun di sebelah kerusi yang didudukinya.

Wajah wanita itu pucat dan nampak tak larat namun tetap tersenyum melayan anaknya yang sibuk bercerita sambil maka  aiskrim.

"Sayang...Makan elok2,biar cepat besar.Bila mama dah takde nanti,Yeonjin jaga papa baik2,arraseo.Jadi anak yang mendengar kata.."Pesan Wanita itu dengan senyuman manis.

Kelihatan dia sedang menahan air mata.

Jieun yang mendengar dah naik sebak.Air mata ditahan,bila2 masa saja akan terlepas.

"Jieun!!"

Jieun mengelap air matanya yang hampir keluar sebelum memusing.

Winter dan Han tersenyum.

"Lambat sampai.."Kata Jieun.

"Winter ni haa siap lambat.."Han salahkan Winter.

Winter hanya mampu tersengih.

"Haa,sampai pun pasangan sejoli ni.Kenapa tak datang esok je.."Kata Jaemin selamba.

Han menggaru kepalanya.

Jaemin hulurkan aiskrim kepada Jieun dan Jieun mengambilnya.

"Dua je?Kitorang punya mana?"Soal Han.

"Siapa suruh lambat...Beli sendiri,jom Jiji.."Kata Jaemin lantas menarik tangan Jieun lembut untuk duduk kembali.

"Jomlah jagi...Kita beli aiskrim..Saya beli aiskrim paling mahal untuk jagi.."Kata Han sambil menjeling Jaemin.

Winter hanya menggeleng pasrah dan mengikut langkah Han.

[Skip]

"Okay,sekarang waktu untuk..."Winter memandang Jieun.

"Beli makanan!!"Sambung Jieun.

Jieun dan Winter masuk ke dalam satu kedai yang menjual pelbagai makanan.

Han dan Winter hanya duduk di kerusi luar kedai.Kaki mereka dah sakit,asyik ikut mereka membeli.

"Fuh,finally..Boleh pun duduk.Kaki aku macam dah nak tercabut dah.."Rungut Han.

"Biasalah perempuan.."Kata Jaemin lantas tergelak mengingat gelagat Jieun.

Han hanya mengagguk.

"Aku nak tanya..."kata Han.

"Apa dia?"Soal Jaemin.

"Kau suka Jieun?"Soal Han.

"Tak.."Jawab Jaemin sepatah.

Han memandang Jaemin pelik.Layanan Jaemin macam dia sukakan Jieun.

"Aku tak suka Jieun..Tapi aku dah sampai tahap sayang dan cintakan dia.Sampai aku takut hilang dia.."Kata Jaemin dengan satu senyuman kecil.

Han tersenyum mendengar luahan Jaemin.Namun senyumannya hanya sekejap.Mukanya kembali serius.

"Kalau dia dah takde nanti,Kau masih sayangkan dia?"Soal Han.

"Kau merepek apa ni?Cakap pasal takde2 ni.Nonsense.."Marah Jaemin.

"Aku kata kalau.."Balas Han sambil roll eyes.

"Nampak tak logik tapi ya,aku tetap akan sayangkan dia."Kata Jaemin mula rasa sesuatu yang aneh.

"Kenapa tiba2 tanya?"Soal Jaemin.

Han pula yang meneguk air liur kesat.

"Aa,takde..Kalau satu hari Jieun takde mungkin untuk sambung belajar luar negara.Tu maksud aku.."Nafi Han.

"Tu hak dia..Takkan aku nak halang kan.Lagipun bukan dia tak balik terus kalau dia sambung belajar."Kata Jaemin lantas ketawa.

"Tapi better kau confess cepat2 dekat Jieun,kalau betul kau sayang dia.Sebelum terlambat."Nasihat Han.

"Aku takutlah...Takut kene rejct tak ke malu.Entah2 dia anggap aku kawan baik dia je.."Kata Jaemin lantas mengeluh.

"Korang dah kawan lama.Takkan takde langsung walaupun sikit perasaan sayang lebih dari kawan kan.Kau kena yakin.Terima or reject tu velakang kira.Yang penting kau dah luah perasaan kau."Ujar Han panjang lebar.

"Macam doktor cinta dah aku tengok kau ni,Han.Yelah...Nanti aku cuba."Putus Jaemin.

"Okey,Dah settle!!"Tegur Jieun dengan wajah gembira.

"Sekejapnya..Biasa kalau tak sejam dalam satu kedai tak sah.."Bebel Han.

"Jealouslah tu...Jieun,kau lapar tak?Jom makan donut."Kata Winter.

"Jom,Jae.."Ajak Jieun.

Jaemin hanya mengangguk setuju.

mereka pun masuk ke dalam kedai yang menjual donut dan memesan donut yang dingini.

Tak sampai 10 minit,donut yang dipesan sudah ada di depan mata

Jieun mencapai donut coklatnya.

"Jiji,aku nak rasa.."Kata Jaemin.

"Ni?"Jieun tunjuk donut coklatnya.Jaemin mengangguk.

Jieun hulurkan donut itu namun Jaemin menggeleng.

"Suap.."Pinta Jaemin dengan muka gediknya.

Jjeun roll eyes lantas kaki Jaemin disepak di bawah meja.

"Auchh!!"Aduh Jaemin.

"Mengada lagi.."bebel Jieun namun tetap dikerat donut tu menjadi dua bahagian dan menyuap Jaemin dengan paksa.

Jaemin menggigit donut yang diberi Jieun dengan senyuman kemenangan.

Jieun memasukkan donutnya ke dalam mulutnya pula.

Tiba2 Jaemin mengelap tepi bibir Jieun menggunakan napkinnya.

"Comot makan..Macam budak2.Makan perlahan2 sikit.Eii,monyet ni."Bebel Jaemin.

"Biar aku lah dasar arnab."Balas Jieun lantas menjelir.

Jaemin memegang napkin yang digunakan tadi untuk mencampak ke muka Jieun.

Jieun pula bersedia dengan penumbuknya.

Han dan Winter hanya menggeleng dan menghentikan mereka bila dari tadi takde siapa2 yang bertindak.Acah2 je.

"Tak habis2 bergaduh.Baik makan lagi kenyang.."Kata Han lantas menyuapkan donut strawberi ke dalam mulut.

Jieun dan Jaemin kembali makan.

Jam menunjukkan 8 malam.Mereka semua pulang ke rumah dengan hati yang senang.

Sampai di rumah,Jieun mendapat mesej dari Jaemin.

My Cute Rabbit🐰

Thanks for today.Tak care and goodnight,Jiji

Arraseo

Seen

Dalam diam,Jieun tersenyum.Malam ni dia bakal mimpi indah,jangkanya.

♡♡♡

[C] CRUSH ON YOU ( NA JAEMIN )Where stories live. Discover now