Keesokan harinya
*.•°:•°*.•.:Adlia dipanggil datang kerja time cuti. Disebabkan syarikat tak cukup tangan.
Adlia pun seperti biasa ke tempat kerja..
Adlia terus membuka laptop nya menyiapkan tugas. Memenuhkan kertas kosong dengan tulisan dan dakwat. Memenuhkan fail-fail yang perlu diisi, dan membuat persediaan awal sebelum mesyuarat penting tiba esok.
Adlia pun bersungguh-sungguh menyiapkan tugas.
Adlia memfokuskan tugasnya. Tak lepas mata memandang leptop. Tak lepas tangan daripada menaip dan bergerak.
"Ish.. Kena cari faedahnya ni. Kalau projek ni dilakukan apa kebaikan akan dapat." Kata Adlia sambil berfikir..
"Apa yang kurang dalam projek ni ye?" Kata Adlia dengan diri sendiri..
"Buat apa tu?" Kata Hairel
"Akkh! Nape tak ketuk dulu pintu?"tanya Adlia terkejut Hairel disitu
"Saya dh ketuk dekat 50 kali awak tu tak dengar-dengar. Tu lah saya masuk. " kata Hairel sambil membaca buku majalah di atas meja Adlia
Adlia pun mengambil majalah dekat tangan hairel dan meletakkan semula di atas meja.
"Awak nak apa?" Tanya Adlia
"Tak der pape" kata Hairel sambil senyum memandang Adlia.
°Aduh.. jangan la senyum gitu.. malu la..° kata Adlia dalam hati tertunduk
"Saya tengah sebuk ni" balas Adlia sambil memandang semula komputer. Still tahan diri daripada senyum.
"Awak buat apa tu?" Tanya Hairel sambil melihat komputer Adlia
"Saya tak dapat nak fikir macam mana nak buat benda ni lagi menarik. Saya rasa macam ada sesuatu yang tak kena dengan projek ni. Macam ada kekurangan.." kata Adlia risau
"Ouh bagi saya buat" balas Hairel sambil mengambil komputer di tangan Adlia.
Hairel mengambil komputer Adlia dan mula menaip kan sesuatu.
Adlia pun melihat apa yang dibuat hairel.
Hairel melakarkan sesuatu pada kertas dan mengira kos jika projek itu dilakukan.
Adlia melihat Hairel yang fokus dengan komputernya. Dari sisi tepi melihat Hairel.. sisi tampannya kelihatan menyerlah. Seperti lelaki hensome yang sedang duduk di meja Adlia sekarang. Tersengih dan tersenyum sendiri dibuatnya. Pandangan Hairel membuatkan Adlia rasa seperti kena panahan cinta kembali. Adakah cinta ini masih ada..
Niat baik hairel menarik minat Adlia kembali menyukainya.
Selesai sahaja hairel menunjukkan hasilnya kepada Adlia.
"Wah"terkejut Adlia melihat
"Ini saya dh tambahkan bagi menarik" kata Hairel
"WAHHH.."Kata Adlia happy
"Alah ini biasa je ni. Senang je" balas Hairel
"Ni hebat.." kata Adlia dengan mata seperti bersinar-sinar
"Hahaha"gelak Hairel
"Hebatnya awak" kata Adlia
"Baru tau ke" kata Hairel
"He eleh..saya puji jangan la kembang hahahah" kata Adlia
"Sama-sama" balas Hairel
"Haah la lupa pulak nk cakap terima kasih.. thanks Hairel tolong" kata Adlia
YOU ARE READING
Budak.Susu•Strawberi°Itu~Cute♡
Romanceseorang gadis bernama Adlia tidak pernah mencintai mana-mana laki kini menghadap satu lelaki yang pada mulanya kelihatan tampan.. tetapi bak kata pepatah tak boleh menilai seseorang hanya dengan paras rupa😎 ◇◇◇ Apabila mereka bertemu, bermacam perg...