1 : Kirito dan Aesyia

146 10 5
                                    

"Hey Arkh ! , Sini cepat aku ada benda nak tunjuk ni"

"Hah , apa benda yang kau nak tunjuk? Wait , ini kan ! "

7 TAHUN KEMUDIAN....

Tujuh tahun sudah berlalu, kajian para Knight sudah hampir tamat. Semesta baru pun dimulai, sekarang Arkh telah menjadi Profesor di Knight College .

"Baiklah murid - murid , itu saja pelajaran untuk hari ini, ada soalan yang korang nak tanya aku?"

"Saya prof ! "

"Baiklah Kirito , silakan"

"Saya nak tanya tentang Twilight , sebenarnya mereka berasal dari mana dan apa kekuatan sebenar mereka ?"

"Hal tu aku hanya boleh bagi kau point sikit supaya kau tak tertanya tanya lagi pasal tu , Twilight ni sebenarnya dorang wujud sebab sifat buruk manusia yang terus berkumpul "

"Kekuatan dorang prof ?"

"Itu aku no comment"

KEESOKAN HARINYA...

"Huargghhhh...."
Bunyi menguap Kirito mengejutkan teman sebiliknya .

"Amboi kuat betul menguap , sampai aku pun terbangun"

"Dahlah aku nak siap pegi kelas" Kirito pun bergegas ke kelasnya yang di adakan pagi itu. Tiba - tiba ada tangan yang menepuk bahu Kirito dengan kuat

" Yow Kirito, lama tak jumpa" Kirito terkejut apabila mengetahui bahawa sapaan itu datangnya dari seorang perempuan , perempuan yang menyapa Kirito adalah kawan zaman kanak - kanaknya yang sudah lama tidak berjumpa .

"Kirito kau dah tak kenal aku ke ape ? "

Nada suara dan wajah perempuan itu masih lagi membuat Kirito bingung. "Siapa perempuan ni , macam pernah aku tengok lah" bisik hati Kirito.

"Biar betul kau ni , kawan lama pun dah lupa apa lagi babysitter kau dulu hahahaa "

"Babysitter ? , Hooooooooooo!!!!! Aesyia kau ke ni !?" Ujar Kirito sambil wajahnya yang menandakan bahawa dia terkejut dan gembira.

"Hah ingat pun kau aku ni siapa"

"Aesyia sekarang ni.... kau dah lain lah aku tengok'

"Hah lain macam mana tu?"

"You're more pretty now"

"Bukan dari dulu aku memang cantik ke? "

"Tapi dulu lain , dulu kau bur- "

"Woi ! Nak sembang ke nak masuk kelas ? " Teriakan kawan Aesyia membuat mereka terkejut dan memandang satu sama lain .

"Wei nanti sembang lagi lah , aku dah nak masuk kelas ni " Ujar Aesyia sambil melambaikan tangannya kepada Kirito.

"Tapi aku nak sembang dengan kau lama lagi" ucap hati Kirito. Setelah kelas berakhir, Kirito dan kawannya berjalan menuju ke kafe kolej untuk menikmati makan tengah hari mereka. Kirito masih hairan bagaimana dia boleh bertemu semula bersama Aesyia , di dalam fikirannya masih lagi tertanam beribu soalan tentang misteri kajian Twilight .

"Bztttt bztttt bztttt"

"Siapa pula yang message aku masa tengah makan ni, aah malas lah nak balas... Aku pun tengah sibuk dengan   chicken ramen aku , malam sikit lah aku reply "

20:36 P.M.

"Bzttt bztttt bzttt"

"Aik masih ada lagi orang text aku malam malam ni"... ucap Kirito sambil mengambil telefon bimbitnya yang terletak di atas mejanya.

Twilight slayer :Next UniverseWhere stories live. Discover now