Jeg kom inn døra til rektors kontor.
"Hei!" sa jeg og satte meg ned i stolen foran han.
"Hei, du må være Isac" sa han. Det var en mann i rundt 30-40 årene. Han var ikke tynn, men ikke tykk heller. Han hadde brunt hår og ganske lyse klær.
"Ja, det er meg" svarte jeg tilbake.
"Her har du noen papirer du må fylle ut." sa han og ga meg 3-5 ark.
"Her er timeplanen og noen andre viktige ark som du trenger." sa han og ga meg enda flere ark.
"Takk!" sa jeg og tok i mot arkene.
"Du kan bare gå til neste time når den starter." sa han og smilte.
Jeg reiste meg fra stolen jeg satt i og gikk mot døren.
"Forresten!" sa han med en høy stemme."Hm?" sa jeg og snudde hodet og så på ham med et spørrende uttrykk.
"Jeg heter Lars, men bare kall meg rektor. Lykke til med første time!" sa han og ga meg et lite smil.
"Takk!" sa jeg og forlot rommet.
---------------
Jeg sto utenfor døren til klasserommet. Jeg banket på tre ganger og åpnet forsiktig døren og gikk inn. Da jeg kom inn sto læreren og bablet om et eller annet. Det var en dame i 20 årene, med blondt langt hår som nådde henne nesten til rumpa. Hun hadde på seg en rutete svart og hvit skjorte, svart shorts og svarte sko."Hei, jeg er Mia. Velkommen til skolen vår og din nye klasse! Jeg håper du får det fint og at klassekameratene dine tar godt vare på deg." sa hun og så utover rommet på alle personene i klasserommet. Jeg så utover klasserommet og la merke til en jente som satt helt bakerst i klasserommet ved vinduet.
Hun kikket opp på meg, jeg smilte tilbake og snudde meg mot læreren igjen.
"Ja, kan du ikke fortelle litt om deg selv?" sa hun og smilte.
"Jeg heter Isac, og er like gammel som dere. Jeg liker og synge og henge med venner. Ja, det er vell bare det." sa jeg og smilte.
"Ja, som dere sikkert vet så er Isac veldig kjent så dere har IKKE lov til å ta bilder av han eller med han med mindre han gir dere lov til det." sa hun og la trykk på ikke. Jeg nikket og smilte .
"Ja, da kan du gå og sette deg ved siden av...hmm skal vi se...hva med Emilie?" sa hun og så på meg. Jeg nikket og gikk mot henne og satte meg ved siden av henne.
Hun hadde brune øyne, blondt langt hår, hvit genser, shorts og tøysko. Jeg smilte til henne og så på læreren som begynte å snakke igjen.
---------------
Timen var akkurat ferdig og jeg gikk til skapet mitt og la fra meg bøkene. Jeg gikk ut fra skolen og til skolegården.Da jeg kom ut var det mange som stirret på meg. Jeg satte meg ned på en benk ved siden av trappen. Etter noen minutter begynnte folk og flokke seg rundt meg og stilte mange spørsmål. Jeg svarte på det jeg kunne og følte jeg fikk mange gode venner som jeg kanskje kunne henge med senere.
Etter ca. 20 minutter med friminutt ringte det inn og alle gikk inn til timen. Vi hadde musikk, et av mine yndlingsfag.
Jeg gikk til musikkrommet sammen med noen i klassen og snakket.
---------------Etter skolen---------------
Skolen var ferdig og jeg gikk hjemover. Det var faktisk ingen som gikk ved siden av meg, bak meg eller foran meg. Det var ingen her. Jeg gikk alene helt hjem. Da jeg kom hjem tok jeg av skoene og sprang opp på rommet. Jeg slengte fra meg sekken på gulvet og la meg i sengen og tok opp mobilen og sjekket alle sosiale medier. Jeg la mobilen på nattbordet ved sengen min og la meg ned i sengen og stirret i taket. Etter noen minutter hørte jeg at døren knirket og den åpnet seg forsiktig. Mamma kom inn og satte seg ned på sengekanten.
"Hei, hvordan var første skoledag?" sa hun rolig og smilte.
"Helt grei!" sa jeg og smilte.
"Okei, det er middag om en time." sa hun og gikk ut døren.
Jeg lå bare og slappet av og tenkte på alt og ingenting og før jeg visste ordet av det hadde det gått en time.
"ISAC!" ropte lillesøsteren min Ava.
"JADA, JEG KOMMER!" ropte jeg tilbake og sto opp fra sengen og gikk ut av rommet mitt og ned trappen. Da jeg kom inn på kjøkkenet hadde mamma laget taco. Åh gud som jeg elsket taco! Jeg satte meg ned og spiste. Vi snakket om masse forskjellig når vi spiste. Da jeg var ferdig gikk jeg opp på rommet og hentet leksebøkene og gjorde leksene på stua. Når jeg var ferdig med leksene satt jeg bare og så på TV. Etter en stund ble det litt kjedelig så jeg gikk på badet og ordnet meg til å sove. Etterpå gikk jeg bare og la meg, klokken var bare 21.30 men jeg trengte søvn.
--------------
Heei! Vår andre del er ute, vi håper dere liker boken vår selv om den er litt kjedelig i starten, men det er fordi at vi må få i gang boken. Vi ønsker at dere kommenterer om dere har noen spørsmål om boken eller til oss :) Gjerne legg til boken i biblioteket ditt! ;)
Vote og kommenter for mer! :)
YOU ARE READING
The bad boy and the bitch
FanfictionIsac begynner på en ny skole og blir med i en bad boy-gjeng. Det skjer mye forskjellig i det han blir bad boy og han havner etter hvert i store problemer. Hvordan vil dette gå og klarer han og komme seg ut av de store problemene sine? Les da vel...