1.část Zakletý les

9 2 0
                                    

Kdysi dávno žil kmen krásných víl.  Jmenoval se POLLY.  Vládl tam král Václav 1.  Měl dvě dcery, princezny Rozárku a Amálku.  Maminku už neměly.  Rozárka ovládala vítr a Amálka rozuměla řeči zvířat. 

Jednoho dne Amálka s Rozárkou zjistily, že v nedalekém kouzelném lese přebývají čarodějnice.  To zjištění je lákalo.  Nemohly se tam ale jen tak vydat, nebyly na to připraveny, proto se vrátily domů.  V noci to Rozárce přeci jen nedalo, vytratila se potají z domu a vydala se do kouzelného lesa sama.  Cestou zahlédla čarodějnice, jak se slétávají.  Ukryla se v křoví a vyčkávala.  Zaslechla, že se snaží o začarování kouzelného lesa.  Chyběla jim však poslední ingredience a tou byla právě víla.  Rozárka se polekala a běžela rychle pryč. 

K její smůle se jí to ale nepovedlo.  Jedna z čarodějnic ji zahlédla a rozletěla se za ní na koštěti.  Všechny čarodějnice se shromáždily nad princeznou Rozárkou.  Ještě než na ni čarodějnice uvrhla kouzlo, stačila po větru poslat zprávu své sestře Amálce, že je v nebezpečí.  Nyní na celý les padlo kouzlo zlých čarodějnic.

Druhý den po probuzení Amálka zjistila, že Rozárka není ve svém pokoji.  Byla vyděšená!  Najednou něco zabušilo do okna.  Amálka k němu běžela, otevřela ho a kolem tváře jí proletěl list se vzkazem o sestře v nebezpečí.  Nikomu nic neřekla a běžela ji hledat.  Když přiběhla k lesu, zjistila, že je zakletý.  Nemohla do něho vstoupit.  Všude byla mlha a nebylo vidět na krok.  Vrátila se domů a přemýšlela, co bude dál dělat.

Po třech dnech to konečně rozlouskla.  Věděla, že umí naslouchat zvířatům, a ta jí mohou pomoct.  Rozběhla se za svým ptáčkem, kterého pojmenovala Mili.  Amálka Mili poprosila, zda nemůže zaletět do zakletého lesa a nafotit ho.  Kolem krku jí navlékla malý foťáček a vyslala ji na cestu.  Tatínkovi o ztracené Rozárce zatím nic neřekla.  Bála se totiž o jeho zdraví, protože byl už starý. 

Mili se vrátila.  Amálka jí sundala foťáček a podívala se.  Viděla svoji zakletou sestru, tmu a všude jen smutek.  Amálka nevěděla, co si počít, a tak se rozhodla, říct o tom své tetě Mirce.  Ta určitě bude vědět, co dělat.  Poradila jí namíchat lektvar, který pak musí vypít.  Ten lektvar ale není jen tak obyčejný.  Musí obsahovat chlup z netopýra, vlastní vlas, žabí nohu, a to nejtěžší, létající koště od jedné z čarodějnic.  Pro Amálku to nebylo vůbec snadné.  Měla ale věrnou kamarádku Milu.  Ta jí pomohla s chlupem od netopýra a žabí nohou, ostatní musela zvládnout sama.  Amálka si připravila hrnec.  Hodila tam chlup z netopýra, žabí nohu a svůj vlas.  Jedno jí však chybělo, létající koště.  Amálka musela počkat do rána, aby se mohla vydat pro poslední ingredienci.

Tajemství lesaKde žijí příběhy. Začni objevovat