Gazete manşetleri

3 0 0
                                    

Günlük Online Gazete BaşlıklarıTürkiye'de onlarca online gazetede yayın hayatına devam etmektedir. Dijitaller yalnızca web üzerinden veya uygulama üzerinden yayın yapmaktadırlar. Tiraj ile yayın yapmayarak, okuyucularına bu platform üzerinden hizmet sunmaktadır. Online gazeteler, pek çok avantajları vardır. Okumayı seviyorsanız ve gündemde yaşanılan olayları anlık olarak öğrenmek istiyorsanız haber siteleri sizler için en hızlı haberleri öğreneceğiniz olaylar.İnsanoğlunun en eski kitle iletişim araçlarından olan gazete, çağımızda de değerini korumaktadır. Gazete, altın çağını matbaanın keşfiyle yaşadı. Fakat dijital yayıncılık yeni bir çağı başlattı. Gazeteler olarak sizlere güncel bilgilerden derlenen makaleler paylaşmaya devam etmekteyiz. Sizlere bahsedeceğimiz konu ise dijitalleşen gazeteler hakkında yazacağız. Okumak ve haberdar olmak için sitemizi ziyaret etmeyi unutmayın!Gazete başlıkları okuGazete; Kelime manası ile belirli bir kitleyi veya toplumu yaşanan olaylar, siyasi olaylar, sosyal konular ve gelişmeler hakkında detaylı bilgilendirmeyi amaçlayan kitlesel iletişim aracıdır. Online gazete, toplumların ve bölgelerin gözü kulağıdır. Belirli kentlerde veya bölgeler de dış dünya ile iletişimin kurulmuş olduğu önemli bir alandır. Gündemi öğrenmek, gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak ve yaşamakta olduğunuz ulusun veya bölgenin haberlerini öğreneceğiniz ilk kaynaklardan bir tanesidir.Gazeteler, temelinde bilgi akışını sağlamayı ve olayları aktarmaya güderler. Lakin çağımızda gazete kurmanın manavdan meyve alır kadar kolay olabilmesi bu nitelikleri düşürmüştür. 2000 senesinden itibaren bu tür yayınların, kuruluşlarına şahit olunmuştur. Niteliksiz online yayıncılık, bilgiyi ulaştırmaktan ziyade ticari olarak yaklaşmaktadırlar. Bu tür yayınlar manşetlerine dikkat çekici sürmanşetler atıp, asparagas haberleri okuyucularına paylaşır. Bu haberler, belgeye dayanmadan ve somut bir gerçeklik olmadan üretilirler. Türkiye ve dünyada bu tür gazetelerden yüzlerce bulunur. Niteliksiz gazetelerde gözlemlenen ana özellik ise belirli bir sermayeye hizmet ediyor olmalarıdır.Ülkemizde ve dünyada kaliteli gazetelerin sayısı da azımsanamayacak derecede bir hayli yüksektir. Bu tür yayınların tek gayesi okuyucularına doğru ve güvenilir bilgileri belgelerle, gerçeklikleri sunuyor olmalarıdır. Gerçek gazetecilik dediğimiz kültürü yaşamakta olan bu tür yayınlar bir hayli değerlidir. Temelinde halkların bilgiye ulaşmalarını sağlamayı başaran yayınlar ''ahlakını'' yerine getiren yayınlardır. Belirli bir şahıs veya kişilerin tesirinde kalmadan, özgür basını savunmaktadırlar.Dijital GazetecilikEndüstri devriminden sonra teknoloji çağı hızla yükselmeye başladı. İcatlar artmaya başlıyor ve günlük yaşam pratik bir hale geliyor. 1990'lı yıllara gelindiğinde de Google icat edildi ve tüm kültürleri, ekonomileri, meslekleri, yayınları etkileyen bir çağa girildi. Bu değişimden etkili olan alanlar arasında yayıncılık ön plana çıktı. Yayıncılık bütünüyle koşul değiştirmeye başladı. Dergiler ve Kitaplar artık dijitalleşerek yayın yapmaya başladılar. Dergiler, aylık veya haftalık sayılarını çıkartmaya devam ederken, dijital alanda da sayılarını paylaşma paylaştı. Kitaplar ise bu alandan en az etkilenen yayın organlarından birisi oldu. İnsanlarda var olan ''Kitap kağıttan okunur'' düşüncesi dijitalleşememesinde etkili oldu. Ayrıca uzun bir süre ekran ışığına bakmak da belirli sağlık sıkıntılarını getireceğinden kaynaklı bir adım uzak duruldu. Şu an bile herhangi bir tarayıcınızdan dilediğiniz kitabın "pdf" olarak bulabilmeniz mümkündür.Bu üç yayın organından en fazla etkiyi ve değişimi online gazeteler aldı. Bunun sebeplerinin en önemlisiyse makalelerin tek solukta okunabilecek kısalıkta ve sadelikte olmasıdır. Ve hızla büyüyen çağa hızla eşlik ettiler. Kısa bir süre içerisinde Türkiye ve dünyada dijitalleşmeyen gazete kalmadı. Tiraj ile yayın yapanlar da dijitalleşmeye başladı. Tiraj yayının bir yandan devam etmekte olan gazeteler, okuyucularını kaybetmemek için dijitalleşmeye başladı. Okuyucuların dijital alanlara ağırlık göstermesi pek çok gazeteyi ekonomik sıkıntılar içine soktu ve birçoğu kapandı. Bazı gazeteler ise Tiraj yayının kaldırarak, online olarak devam ettiler.Dijital Gazetelerin AvantajlarıTiraj yayını yaparken, çağa uyum sağlayarak online olarak yayınlarına ağırlık gösterdiler.1 – Gazete Başlıkları ve Geniş Kitlelere ErişebilmeDijitalleşen gazetelerin en büyük avantajlarından birisi okuyucu kitlelerini genişletmiş olmalarıdır. Oldukça önemli bir avantaja sahip olan dijital gazeteler, geniş kitlelere hızlı bir biçimde ulaşmıştır.2 – Video Klip OynatabilmeGazeteler, haberleri ve gelişmeleri anlatırken görsel materyaller ile güçlendirirler. Örneğin; Tiraj ile raflarda okuyucularını kucaklayan bir gazete, haberini güçlendirebilmek için yaşanılan olaydan görsel paylaşabilmektedir. Lakin dijitalleşenler, haberlerinde video oynatabilme şansına sahiplerdir. Bu durum ise üretilen haberi güçlendirmek için bir hayli önemli bir kozdur.3 – Hız ve PratikGazete, Tiraj yayınlarında ürettikleri haberin basılmasını beklemekte. Dijitallerde ise böyle bir durum söz konusu değildir. Üretilen haber, belirli süzgeçlerden geçerek birkaç dakika içinde web sitede paylaşabilmektedir. Bu durum da anlık yaşanan olayların ve gelişmelerin aynı dakikalarda okuyuculara paylaşabilme şansını getirmiştir. Oldukça pratik olan online yayıncılık pek çok kategori üzerinden sınırsızca yayın yapabilmektedir.Dijital Gazetelerin DezavantajlarıDijitalleşenlerin avantajları olduğu kadar dezavantajları da vardır. Yayıncıların, okuyucu kitlesini kaybetmemek için dijitalleşmesi zaruri bir durum haline gelmiştir. Sizlere dezavantajları hakkında kısa bilgileri paylaşıyoruz.


Source: https://gazeteapp.com/gazete-mansetleri-oku/

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 23, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Gazete ManşetleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin