flashflashback

79 21 2
                                    

"Happy first anniversary,Mina!"

Mina tersenyum lalu mengambil kotak yang dihulurkan oleh Beomgyu.

"Gumawo"ujar Mina lalu membuka kotak hadiah itu.

Ada beberapa polaroid mereka berdua,sekuntum bunga ros,sebuah buku, earphone,beberapa gula gula dan satu surat.

Mina membuka surat itu.

"Dear Mina,saya harap kita akan bersama sampai ke tua. Kita dah berkawan sejak kecil lagi,jadi tipu lah kalau saya kata saya tak pernah bayangkan masa depan dengan awak. Saya sayangkan awak,Mina. Always and forever. I'll be always by your side and will trust you no matter what happens. That's my promise. Also don't cry when reading this,paboya!

From you favourite person,Choi Beomgyu"

Beomgyu hanya memandang Mina dengan senyuman saat Mina tersenyum.

"Gumawo. And I'll be always be here for you too and loving you"kata Mina lalu memeluknya.

"Saranghae"

"Nado saranghae"
























"Eomma,sakit"

Puan Choi mendekati anak bujangnya itu.

"Kita pergi hospital jom"

Beomgyu angguk.

Sementara itu,

Mina sedang memilih makanan ringan yang sesuai untuk dimakan sambil belajar di kedai runcit.

"Hmm,yang ni je lah"katanya lalu mengambil beberapa makanan ringan dan tin minuman .

Dia meletakkan barang yang dibelinya di atas kaunter.

"Hi"sapa Mina.

Cashier itu senyum.

"Hi"

"Awak handsome"

Lelaki itu terkejut. Yelah,tiba tiba je stranger puji dia handsome.

"Oh,err thanks"katanya.

Mina hanya ketawa kecil. Dilihatnya name tag lelaki itu.

Choi Soobin.

"Senyuman awak menawan"kata Soobin.

Mina memandangnya.

"Thanks"



















Beomgyu mengeluh saat melihat gambarnya dan Mina di telefon.

"Macam mana aku nak bagitahu dia? Kalau nanti apa apa terjadi kat aku,lagi kesian dia. Erm,mungkin aku patut tipu dia"katanya.

Dia bangun.

"You can do it,Beomgyu. Demi Mina"katanya.

Dia pun ke sekolah.

















"Beomgyu"panggil Mina.

Namun Beomgyu berpura pura tidak mendengar.

"Beomgyu!"panggil Nari.

Beomgyu menoleh lalu senyum saat Nari menghampirinya.

"Aku panggil dia tak dengar,Nari panggil dia dengar pula"ujar Mina perlahan.

Dia hanya memerhatikan Beomgyu dan Nari yang kelihatan agak mesra itu. Selalunya Beomgyu bukan jenis orang yang suka layan perempuan,lelagi perempuan gedik macam Nari tu.

Dia mencebik lalu ke tandas.



















"Hyung"panggil Soobin.

"Apa?"tanya Yeonjun sambil bermain telefonnya.

"Tadikan,masa aku gantikan kau kerja..aku ada jumpa seorang gadis ni. Dia cantik dan senyuman dia tu menawan sangat. Dia siap puji aku handsome lagi"

Yeonjun memandang sahabatnya itu.

"I see. Kau jatuh cinta kat dia lah ni? Jatuh cinta pandangan pertama?"tanyanya.

Soobin angguk.

"Wow,serius?!"tanya Yeonjun

"Ya"

"Okay I'll help you"

[✓]Happier 『𝘴𝘰𝘰𝘣𝘪𝘯』Where stories live. Discover now