Gabinet Przełożonej, 08.04.2021 r.Drodzy Wattpadowicze!
Na wstępie pragnę Was gorąco powitać i się przedstawić. Może niektórzy z Was mnie kojarzą, a inni nie. Jestem Przełożoną Smoczego Bractwa oraz jego założycielką (tak na marginesie to do mnie powinniście kierować wszystkie swoje zażalenia oraz uwagi, pochwały zaś do całego Bractwa). Może kiedyś nadejdzie ten czas, jednak to nie dziś będę pertraktować sobie, lecz o Was.
W legendach i baśniach bardzo często pojawiają się smoki. Są one łase na błyskotki: złoto, kamienie szlachetne, trofea. My również prowadzimy swoją własną kolekcję skarbów, którą pragniemy dziś powiększyć. Tymi skarbami jeszcze nie odnalezionymi jesteście właśnie Wy! Każdy człowiek posiada talent, nie jeden zresztą, może mniej czy też bardziej ukryty. Te talenty, to dla nas najpiękniejsze diamenty, rubiny, które z zaszczytem dołączymy do naszej kolekcji.
Smocze Bractwo zdecydowało się rozpocząć nabór do swoich szeregów. Proces rekrutacyjny nie jest skomplikowany, więc jeśli chcecie zasmakować niezwykłej przygody, to jest idealna ku temu okazja. Poniżej postaram przybliżyć się Wam na czym proces ten polega i co powinniście dokładnie rozważyć, zwrócić na jakie kwestie uwagę, zanim zdecydujecie się do nas dołączyć.
Bractwo jest stosunkowo nową grupą, która jest na Wattpadzie od 25 marca. Jednak już od pierwszych dni naszej działalności, pracujemy pełną parą. Naszym motywem przewodnim są bajki, baśnie, legendy (fantastyka), ale pod kątem ich mrocznej strony. Bo przecież żadna baśń nie jest taka, jak maluje ją Disney.
Obecnie rozpoczęliśmy proces rekrutacyjny w celu znalezieniu chętnych na poniższe stanowiska:
Beta — ma za zadanie sprawdzać artykuły pod względem poprawności logicznej i prawdziwości faktów oraz innych tekstów pojawiających się na łonach naszej grupy. Ma także za zadanie dbać o poprawność interpunkcyjną, ortograficzną, itp. tekstów publikowanych przez grupę. Z tą rolą łączy się również możliwość pisania własnych artykułów. Należy pamiętać, że nie jest to łatwa do pełnienia funkcja i wymaga sporej wiedzy i doświadczenia.
Organizator konkursów — ma za zadanie organizowanie konkursów oraz wszelkich akcji, które będą pojawiały się na łamach Bractwa. Organizator konkursów odpowiada również za utworzenie Jury oraz nagrody przyznawane zwycięzcom turniejów.
Dziennikarz — ma za zadanie pisanie artykułów. W tym przypadku wiedza jest również niezmiernie ważna, ponieważ na barkach dziennikarza spoczywać będzie także obowiązek prowadzenia magazynu z poradami dla pisarzy.
Recenzent-polecajka — ma za zadanie pisać recenzje zgłoszonych prac oraz śledzić dzieła publikowane na Wattpadzie w celu wyłonienia, tych, godnych polecenia. Oczywiście nie tylko książki publikowane na tej platformie mogą przykuć jego oko. Dobrze byłoby również, gdyby potencjalny recenzent-polecajka śledził trendy w świecie kultury.
Grafik — ma za zadanie dbać o oprawę graficzną grupy oraz sporządzanie okładek, nakładek i wszelkiego rodzaju przedmiotów wymagających obróbki graficznej. W tym przypadku rekrutacja będzie wyglądała nieco inaczej, bo kandydat na to stanowisko musi nie tylko wypełnić formularz zgłoszeniowy, ale też przesłać w konwersacji prywatnej jedną ze swoich prac lub link do portfolio.
Pisarz — ma za zadanie wymyślić fabułę i napisać shota, który potem zostanie opublikowany w ''Smoczy Kącik Shotów''. Jeden shot jest pisany grupowo, a jego autorzy zostają później oznaczeni w konkretnym rozdziale z ich pracą. Pisarzem można zostać, będąc już członkiem bractwa (tzn. mając jedną z ról powyżej), więc rola ta nie ma przebiegu rekrutacyjnego.
Oczywiście wszyscy członkowie mają za zadanie dbać o dobro wspólne grupy, co jest również bardzo istotne. U nas nie ma oddzielnej roli reklamatorów, której członkowie zajmowaliby się rozreklmoeywaniem grupy. Każdy ma takie zadanie, nie ważne czy jest betą, dziennikarzem czy przełożonym Bractwa.
Właściwie "grupa" to słowo klucz. Jesteśmy grupą, czyli zespołem, który ma się nawzajem wspierać i współpracować. Niestety działalność na niekorzyść ogółu lub wywoływanie kłótni, nie będzie tolerowane przez nas, administratorki Bractwa. Różnice w zdaniach mile widziane, dyskusje pożądane, lecz obrażanie i nieprzestrzeganie zasad, związane z odpowiednimi konsekwencjami. Jeżeli masz zamiar przyjść i ponarzekać, nie ma sprawy, ale jeżeli narzekaniu nie będzie towarzyszyła kreatywność i obowiązkowość...
Jak w każdej społeczności, i u nas istnieją zasady, normy, do których należy się bezwzględnie stosować, a o których warto wspomnieć na samym początku. Również o nieobecności dłuższej niż dwa dni należy z góry informować przełożonych.
Smoki bardzo pilnują kodeksów, a w przypadku wojny sieją wielkie spustoszenia, dlatego też nie warto eksperymentować z łamaniem regulaminu. Jako administratorki grupy, ja oraz @pastelblack_, w przypadku wszelkich wykroczeń podejmiemy zdecydowane kroki. To się również tyczy wszystkich tych, którzy nie zamierzają wstępować w nasze szeregi. Każdego po równo obowiązuje znajomość regulaminu oraz jego stosowanie.
Przejdźmy jednak do nieco milszego tematu, a właściwie to do szczegółów postępowania rekrutacyjnego.
Żeby zostać członkiem Bractwa należy zapoznać się z regulaminem ogólnym oraz specjalnym pismem dotyczącym tegoż działu. Następnie trzeba poprawnie wypełnić w komentarzu pod właściwym rozdziałem formularz zgłoszeniowy. Proste? Mam nadzieję, ale kluczem do sukcesu jest uważne czytanie wymagań. Wszelkie nieprawidłowości w zgłoszeniu poskutkują jego odrzuceniem. Informacja o pozytywnym lub też nie rozpatrzeniu zgłoszenia zostanie dostarczona w przeciągu tygodnia razem z linkiem do serwera na Discordzie, gdzie znajduje się pracownia Bractwa.
Zanim przejdziemy do kolejnego punktu nadmienię tylko, że bycie członkiem grupy to nie tylko zabawa. To również obowiązek. W związku z tym musicie nastawić się na to, że taka aktywność może pochłonąć sporo czasu. Minimalnie dwa dni tygodniowo powinniście mieć przeznaczone na kwestie związane z grupą.
Kolejny krok, to okres próbny, który trwa dwa tygodnie. Przyjmujemy ochotnika, sprawdzamy jego umiejętności, oceniamy stosunek do obowiązków i innych członków, a pod koniec wydajemy werdykt. Jeżeli pomyślnie przejdziecie obydwa etapy, dopiero wtedy staniecie się pełnoprawnymi członkami Bractwa. W przypadku odrzucenia Waszej kandydatury — zobowiązujemy się, my, Przełożeni Bractwa, przedstawić Wam argumentację, popierającą naszą decyzję.
Co do kwestii związanych z dodatkowymi wymaganiami to w celu usprawnienia działania grupy konieczne jest posiadanie przez Was konta na aplikacji Discord, które umożliwi Wam kontakt z całym zespołem.
W przypadku kiedy niestety zdecydujecie się nas opuścić, jesteście zobowiązani do poinformowania o tym przełożonych oraz wywiązania się z wszelkich zadań, które zadeklarowaliście wykonać. Zastrzegamy sobie prawo do nieusuwania Waszych prac z naszego łama. Będą one wciąż opublikowane, tak jak dzieła członków, oraz podpisane Waszym Wattpadowym nickiem lub pseudonimem, który sobie wybierzecie.
Jeżeli nie chcecie do nas bezpośrednio dołączyć i publikować Wasze dzieła w ramach współpracy, której warunki uzgodnimy już z Wami indywidualnie, gdy zgłosicie zainteresowanie takową ofertą.
Myślę, że to tyle. W razie jakiś niejasności proszę o kontakt na czacie prywatnym.
Życzę Wam miłego pobytu na łonie Bractwa.
Przełożona Smoczego Bractwa
@AmeliaP14
CZYTASZ
Księga Zaklęć - OTWARTE
Random[REKRUTACJA] Dawno, dawno temu, za górami, za lasami istniało państwo Baa. Był to istny raj na ziemi, lecz nic co dobre nie trwało wiecznie, a żaden pokój nigdy nie mógł pozostać stały. Jedna dekada była dla mieszkańców Baa nad wyraz przepełniona...